Niklasp Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Kan også vise HDR-videoer.LGs lille projektor byr på 150-tommers 4K-bilde Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 I tillegg til 4K-oppløsning kan også LG-projektoren HU80KA skryte av å kunne vise HDR-videoer med HDR10. Det betyr rett og slett at den har støtte for utvidet fargerom og skikkelig kraftig lysstyrke. Pæra kan by på 2500 lumen, som altså skal være nok lys til å skryte på seg HDR-støtte.Jeg skal bli imponert når de kommer med en projektor med aktivt svart. Solarium tar jeg hos Brun og Blid. 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Akkurat! Jeg kjøpte en JVC DLA-X500R for snart tre år siden, og foreløpig har jeg ikke sett noe som har fått meg til å tenke at jeg er nødt til å bytte den ut. E-Shift 4K gir et merkbart bedre bilde enn 1080p, og den har noe av det beste svartnivået jeg vet om. Riktignok ikke på nivå med min gamle CRT-prosjektør, men der var det heller ikke i nærheten av så skarpt bilde. Det er vel bare laser som kan gi helt svart foreløpig. Endret 6. januar 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Ikke ekte 4k på denne fra Lg desverre. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Dumt spørsmål sikkert, men får man potensielt bedre bilde hvis man legger et "enveisspeil/vindu" mellom seg selv og projektoren, slik at lys fra rommet ikke treffer lerretet? Mens lyset fra projektoren treffer lerretet og går tilbake ut igjennom speilet/vinduet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Jeg skjønner ikke hvordan et glass mellom deg selv og prosjektoren skal oppnå det? Det betyr i praksis som oftest et glass litt ut fra bakveggen. Kan du forklare litt mer hva du tenker her? AtW Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Dumt spørsmål sikkert, men får man potensielt bedre bilde hvis man legger et "enveisspeil/vindu" mellom seg selv og projektoren, slik at lys fra rommet ikke treffer lerretet? Mens lyset fra projektoren treffer lerretet og går tilbake ut igjennom speilet/vinduet. Enveisspeil funger kun om siden du er i har mindre lys, så da måtte siden med projektor allikevel ha mer lys... De har projektor lerret som kun reflekterer lys fra en projektor, noe som fungerer veldig bra i lysere rom. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Ja, det er nok et sånt spesiallerret som er den beste løsningen. Av nysgjerrighet, vet du hvordan det virker? Er lyset fra projektoren spesielt på noen måte, eller har det med vinkelen å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå