Franklin Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste? Nei. Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste? Nei. det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Det er ikke juks, det er dårlig kildehenvisning. To veldig forskjellige ting. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hovedsaken er om det er markert som et sitat eller ikke. Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Hovedsaken er om det er markert som et sitat eller ikke Hvis det er markert da`? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Da er det ikke fusk, etter min forståelse. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste? Nei. det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet? I verstefall, får du trekk på grunn av manglende henvisning til kilder. Du blir ikke tatt for juks. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hvis du kopierer sitater eller resultater fra andre kilder uten kildehenvisning, så er dette å regne som plagiat. De fleste skoler vil nok anse plagiering som fusk. Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste? Nei. det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet? I verstefall, får du trekk på grunn av manglende henvisning til kilder. Du blir ikke tatt for juks. trekk vil si stryk? Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 pluss er dette første året og ikke en mastergrad. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Kan du ikke bare skrive en liten kildehenvisning i stedet for å prøve å plagiere? Hva er problemet egentlig? 1 Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Kan du ikke bare skrive en liten kildehenvisning i stedet for å prøve å plagiere? Hva er problemet egentlig? jeg har i enden av oppgaven referert en full kildehenvisning, men har bare glemt en eneste hendvisning i teksten Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Er dette eksamen, eller er det en situasjon der det er mulig å ettersende et brev om at du ser at du har glemt å angi kilde på det sitatet? Lenke til kommentar
Franklin Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Er dette eksamen, eller er det en situasjon der det er mulig å ettersende et brev om at du ser at du har glemt å angi kilde på det sitatet? eksamen Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Spør læreren hva det blir av konsekvenser. Å glemme en kilde på eksamen er verken fusk eller plagiering, det er bare en slurvefeil. Enten lærer er sensor eller ei, så vet han/hun hva slags utslag det vil ha på eksamen. Det er ingen skam å gjøre en slik feil. Jeg ville ikke vært bekymret. Jeg tenkte du hadde med vilje valgt å ikke henvise til en kilde på for eksempel en forskningsrapport eller liknende. Det ville vært litt mer seriøst. Endret 6. januar 2018 av Aleks855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå