Ribo Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) For min del virker det langt mer sannsynlig at mennesker ikke hører hjemme på denne kloden enn at de er "evolusjonsmessig" utvikla fra apekatter. Men, jeg skal ikke drive å diskutere din religion, det er helt ok at du har den. Det er mye vi ikke vet om denne verden og dette universet, og noe av det kvalmeste som finnes er når folk tror de vet mye mer enn hva de logisk sett kan vite. Noen av de mest hovne og arrogante personene jeg har truffet på er evolusjonsteori-fanatikere. De tror de vet, mens Kristne vet de tror. Du TROR vel at vitenskapen har flaks når de kan avgjøre slektskap på DNA alene. vel. jeg VET det ikke er flaks. Du må gjerne påstå det arrogant, men det endrer ikke det faktum at jeg har rett og kan bevise det. Du påstår derimot at DU har rett, det uten å legge frem noen grunn for påstanden. Det skal liksom IKKE være arrogant. Endret 30. juni 2019 av Ribo 2 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) Nei, kun for Kristne. Dessuten handler Kristendom om tro, mens de evolusjonsreligiøse driver å påstår evolusjonsteori osv handler om vitenskap når det egentlig kun handler om tro. Påstanden din om at evolusjonsteorien bare bygges på tro må du kunne underbygge med fakta.Ellers blir det bare en påstand. Hva er grunnen til at du kommer med denne påstanden.Religiøs overbevisning eller mangel på kunnskap? Vi stammer ikke fra de moderne apene men vi har samme forfedre. Evolusjons teorien inkorporerer moderne forståelse av populasjonsgenetikk, utviklingsbiologi og paleontologi, som legges til kunnskap om molekylær sekvensering av DNA og innsiktene som det gir om livets fylogeni. De viktigste premissene til den genetiske (syntetiske) evolusjonsteorien er: evolusjon er forandringen av gen (allel) frekvenser i genpolen til en befolkning over mange generasjoner; arter som er isolert fra hverandre, og genpoolen til hver art holdes sammen av genstrømmen; En person har bare en del av det hele genetiske grunnlaet i en populasjon, som kommer fra to forskjellige foreldre, og delene er forskjellige i hver enkelt person.De alleler som den enkelte mottar er utsatt for kromosomale eller genmutasjoner og rekombinasjoner; naturlig utvalg vil favorisere enkelte individer, hvem vil da bidra med en større del av deres genkombinasjoner til genbasen til neste generasjon.Endringer av allelfrekvenser kommer hovedsakelig av naturlig utvalg, men migrasjon, genstrøm og kromosomale variasjoner er bidragende faktorer; isolasjon og begrensning av genstrøm mellom subpopulasjoner og deres overordnede populasjoner er nødvendige for den genetiske og fenotypiske divergensen av subpopulasjonene Alt dette er veldig godt dokumentert av vitenskapelige funn innen de fagfelt som har betydning for evolusjonsteorien. Endret 30. juni 2019 av Mudmann 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Alt dette er veldig godt dokumentert av vitenskapelige funn innen de fagfelt som har betydning for evolusjonsteorien. Nei. Det finnes overhode ikke noen bevis for disse teoriene. A big leap of faith. Det er noe folk tror på og har blitt en slags religion. Dette er ikke noen diskusjon om evolusjonsteorien, men det er jo interessant å nevne den, og en del folk vil nok hate sannheten at den ikke kan bevises og at det i bunn og grunn er en trosbasert religion. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Du TROR vel at vitenskapen har flaks når de kan avgjøre slektskap på DNA alene. vel. jeg VET det ikke er flaks. Du må gjerne påstå det arrogant, men det endrer ikke det faktum at jeg har rett og kan bevise det. Du påstår derimot at DU har rett, det uten å legge frem noen grunn for påstanden. Det skal liksom IKKE være arrogant. Det har ikke blitt "avgjort" noe slektskap. Det er bare tull. Det blir det samme som å si at det er avgjort slektskap mellom mennesker og bananer. Du roter med ordet slektskap for å underbygge ditt eget religiøse syn. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Handler gravitasjonsteorien bare om tro ? Nei, det handler også om logikk. Evolusjonsteorien handler om tro. Sammen med Islam er evolusjonsreligionen perfekt for Satan, og er i bunn og grunn en Satanistisk religion. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Nei. Det finnes overhode ikke noen bevis for disse teoriene. A big leap of faith. Det er noe folk tror på og har blitt en slags religion. Dette er ikke noen diskusjon om evolusjonsteorien, men det er jo interessant å nevne den, og en del folk vil nok hate sannheten at den ikke kan bevises og at det i bunn og grunn er en trosbasert religion. Nå er det vel du som benekter en (vitenskapelig) sannhet,i dette tilfelle. Hvorfor.Er det fordi din tolkning av gamle religiøse tekster ikke stemmer med virkeligheten.? 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 (endret) <....> Vitenskapen gir blaffen i hva du tror eller hvilke forutintatte meninger du har.Den går dit resultatene fører. Ideelt sett har du rett. Utfordrignen er at det finnes mye dårlig forskning. Vitenskap er ikke alltid vitenskap, men mange ganger synsing basert på dårlig forskning. Denne artikkelen belyser noe av det som er dagens utfordringer rundt dette: https://forskning.no/om-forskning-forskningen-du-ikke-far-se/vitenskapen-er-rigget-for-darlig-forskning-mener-forskere/395474 "Mye tyder på at opptil halvparten av de vitenskapelige funnene innen felt som medisin og psykologi rett og slett er feil. Når andre forskere prøver å gjenta forsøkene, får de ikke de samme resultatene." Endret 1. juli 2019 av KalleKanin Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 (endret) Nå er det vel du som benekter en (vitenskapelig) sannhet,i dette tilfelle. Hvorfor.Er det fordi din tolkning av gamle religiøse tekster ikke stemmer med virkeligheten.? Nei. Jeg har ingen interesse av å benekte vitenskapelige sannheter. Evolusjonsteorien tilhører dog ikke denne kategori vitenskap. Den er trosbasert og ikke vitenskap, ikke faktabasert og ikke bevist. Jeg liker konkret vitenskap, ikke trosbasert "vitenskap". Kjemi er et eksempel på konkret vitenskap. Endret 1. juli 2019 av zeebra Lenke til kommentar
afterall Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Nei. Jeg har ingen interesse av å benekte vitenskapelige sannheter. Evolusjonsteorien tilhører dog ikke denne kategori vitenskap. Den er trosbasert og ikke vitenskap, ikke faktabasert og ikke bevist. Jeg liker konkret vitenskap, ikke trosbasert "vitenskap". Kjemi er et eksempel på konkret vitenskap. Tror du disse prisbelønte kjemikerne tar utgangspunkt i evolusjonsteorien som vitenskap, eller at de benekter den? https://www.dn.no/morgendagens-naringsliv/forskning/nobels-kjemipris-til-evolusjonsforskere/2-1-435080 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Nei. Jeg har ingen interesse av å benekte vitenskapelige sannheter. Evolusjonsteorien tilhører dog ikke denne kategori vitenskap. Den er trosbasert og ikke vitenskap, ikke faktabasert og ikke bevist.Jeg liker konkret vitenskap, ikke trosbasert "vitenskap". Kjemi er et eksempel på konkret vitenskap. Biologi, og evolusjon, er kjemi. 1 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Ideelt sett har du rett. Utfordrignen er at det finnes mye dårlig forskning. Vitenskap er ikke alltid vitenskap, men mange ganger synsing basert på dårlig forskning. Denne artikkelen belyser noe av det som er dagens utfordringer rundt dette: https://forskning.no/om-forskning-forskningen-du-ikke-far-se/vitenskapen-er-rigget-for-darlig-forskning-mener-forskere/395474 "Mye tyder på at opptil halvparten av de vitenskapelige funnene innen felt som medisin og psykologi rett og slett er feil. Når andre forskere prøver å gjenta forsøkene, får de ikke de samme resultatene." Dette er jo et skoleeksempel på den vitenskapelige metode.Får du ikke de samme resultatene ved gjentatt forsøk er hypotesen ikke bekreftet og da heller ikke en vitenskapelig teori. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Biologi, og evolusjon, er kjemi. Biologi er jo en vitenskap. Evolusjonsteorien er en trosbasert religion som tilsier at mennesker har utviklet seg fra aper og liv oppstod spontant. Evolusjonsteorien er en teori som tror universet er sentrert rundt jordkloden og ikke tar til betraktning at det finnes et univers rundt. Det blir litt som flat earth. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Tror du disse prisbelønte kjemikerne tar utgangspunkt i evolusjonsteorien som vitenskap, eller at de benekter den? https://www.dn.no/morgendagens-naringsliv/forskning/nobels-kjemipris-til-evolusjonsforskere/2-1-435080 Om de er jøder eller evolusjonsteoretikere bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Når det kommer til vitenskapen bryr jeg meg mest om det som faktisk er nyttig, faktisk kan bevises og som er konkret. Big bang, evolusjonsteori, svarte hull osv bryr meg like lite som hinduismens guder og tarot kort. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Biologi er jo en vitenskap. Evolusjonsteorien er en trosbasert religion som tilsier at mennesker har utviklet seg fra aper og liv oppstod spontant. Evolusjonsteorien er en teori som tror universet er sentrert rundt jordkloden og ikke tar til betraktning at det finnes et univers rundt. Det blir litt som flat earth. Og se det.. Du hsr jo ikke snøring på hva evo.t er for noe en gang. Og likevel stempler du den son religion. Din agenda blir bare tydeligere og tydeligere. Tenk å uttale seg slik om noe du ikke har peiling på. Skam deg. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Biologi er jo en vitenskap.Evolusjonsteorien er en trosbasert religion som tilsier at mennesker har utviklet seg fra aper og liv oppstod spontant.Evolusjonsteorien er en teori som tror universet er sentrert rundt jordkloden og ikke tar til betraktning at det finnes et univers rundt. Det blir litt som flat earth. Nei, her surrer du fælt. Evolusjonsteori, og biologi, tar jo for seg primært forholdene på jorda. Dette er naturlig da det er her vi bevitner biologi. Evolusjonsteori er en hjørnestein i biologisk forståelse. Det er uærlig å si at en teori må forklare universet før det kan forklare noe spesifikt. Da kan ingen vitenskapelige teorier være sanne etter samme modell. 2 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Biologi er jo en vitenskap. Evolusjonsteorien er en trosbasert religion som tilsier at mennesker har utviklet seg fra aper og liv oppstod spontant. Evolusjonsteorien er en teori som tror universet er sentrert rundt jordkloden og ikke tar til betraktning at det finnes et univers rundt. Det blir litt som flat earth. Biologi,biokjemi,genetikk,palentologi,fysiologi,anatomi,geologi,fysikk,kjemi,molokylærbiologi, er alle vitenskapelige grener,som alle på en eller annen måte støtter evolusjonsteorien. Evolusjonsteorien har da ingenting med at universet er sentret rundt jorden.Den sier heller ikke at vi stammer fra aper. At livet oppstod spontant er en helt annen vitenskapelig gren kallt abiogenesis. Om du skal uttale deg om ET burde du vite dette.Eller snakker vi her om en Dunning-Kruger effekt? 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Og se det.. Du hsr jo ikke snøring på hva evo.t er for noe en gang. Og likevel stempler du den son religion. Din agenda blir bare tydeligere og tydeligere. Tenk å uttale seg slik om noe du ikke har peiling på. Skam deg. Mutasjon har ikke mye betydning for min del, det er interessant nok i seg selv og har lite med evolusjonsteorien å gjøre. Mutasjoner kan fint skje i en hensiktsmessig skapt verden også. At mennesker er utvikle fra aper finner jeg personlig langt mindre sannsynlig enn at vi kommer fra en annen plass i universet eller at vi er skapt av intelligente vesener og plassert her. Evolusjonsteorien har ingenting som motbeviser dette heller. Evolusjonsteorien er litt som Sveitserost, full av hull. Men som sagt, hva dere ønsker å tro, det har jeg ingenting imot. Hvis dere ønsker å tro vi er utviklede aper, så er dere fri til å tro det, vi har tross alt religionsfrihet her i landet. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Om du skal uttale deg om ET burde du vite dette.Eller snakker vi her om en Dunning-Kruger effekt?Etter å ha blitt korrigert så mange ganger tenker jeg dette er det klassiske tilfellet av folk som hater sannheter. Derav trådentittelen.Det er Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Nei, her surrer du fælt. Evolusjonsteori, og biologi, tar jo for seg primært forholdene på jorda. Dette er naturlig da det er her vi bevitner biologi. Evolusjonsteori er en hjørnestein i biologisk forståelse. Det er uærlig å si at en teori må forklare universet før det kan forklare noe spesifikt. Da kan ingen vitenskapelige teorier være sanne etter samme modell. Neida, det er du som surrer. Bilogi er en ting, evolusjonsteorien er en helt annen ting. Evolusjonsteori er ingen hjørnestein i biologien, like lite som homoeopati er hjørnestein i sykehusbehandling. Jeg tror en del av dere forvirrer mutasjon med evolusjonsteorien. Dere er litt på flat earth stadiet. Dere ser et eller annet lys i himmelen og antar det må være tor med hammeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå