vickers Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg kjøpte på salg Samsung 28" 4K LED FreeSync U28E590D 3840x2160 UHD-TN, 1ms, 2xHDMI2.0/DP1.2 og er fornøyd ingen pixelfeil ser det ut slik. Denne er faktisk på listen min, men så er det et par så fraråder TN panel pga innsynsvinkel. Mulig jeg henger meg for mye opp i dette og at det ikke er så relevant for kontorbruk. Man kan jo bare stille inn skjermen slik at man ser rett på. Komplett får den ikke inn før i mars, så får ev kjøpe den et annet sted. Hva er forskjellen på denne (link) skjermen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Har vel bare en hdmi ser det ut, Ja det er riktig med tanke på innsynsvinkel, men det er hvis du har skjermen for høyt, eller ser på skjermen fra siden, eller har mye lys kan skjermen føles litt mørk ut. Normaltsett er det ikke stort problem, men har du mulighet velg IPS panel. Men ofte dyrere og vanskelig å få tak i 4k skjermer der. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Har du sjekket Corsair Vengeance LPX ekstra grundig, for jeg har 3000 mhz brikkene av samme type setter man høyere en stock hastighet faller ytelsen dramatisk selv på minnetest går ytelse der opp. Får ikke satt det høyere en 2666 mhz Hvis du ikke uansett vil gå for stock hastighet? Skal du overklokke cpuen til 4 Ghz bør du vurdere GTX 1070 eller bedre hvis du vil videoredigere 4k filmer. Corsair minnet har følgende produktnr CMK16GX4M2B3200C16W. Dette ligger inne i compability listen til MSI X370 Gaming Pro Carbon, men det lå ikke inne i et par av de andre X370 kortene til MSI. Jeg har ikke planer om å overklokke. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Når man kjøper alle komponentene nye slik som i det oppsettet som jeg har skissert, vil da alle kabler etc følge med eller trenger man å kjøpe dette utenom? Jeg tenker da spesielt på det som trengs for å koble opp alt inne i kabinettet. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Når man kjøper alle komponentene nye slik som i det oppsettet som jeg har skissert, vil da alle kabler etc følge med eller trenger man å kjøpe dette utenom? Jeg tenker da spesielt på det som trengs for å koble opp alt inne i kabinettet. Diverse kabler følger vanligvis med PSUen Lenke til kommentar
vickers Skrevet 23. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) For å avslutte denne tråden, tenkte jeg å dele hvilke komponenter jeg endte opp med samt erfaringen med bygging. Prosessor: AMD Ryzen 7 1700 HK: MSI X370 Gaming Pro Carbon RAM: G.Skill Flare X AMD Series 16GB, PC-3200 DDR4 PSU: Fractal Design Edison M 650W Kabinett: Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort Skjermkort: MSI GeForce GTX 1060 3GB Gaming X Disk1: Samsung 960 Evo 250GB M.2 Disk2: Seagate Barracuda 3TB 3.5'' HDD Wi-fi: Asus PCE-AC88 AC3100 PCI-E Adapter Tastatur: Logitech K740 Skjerm: AOC 31,5" 4K LED U3277FWQ Windows 10 Home 64bit Med litt hjelp fra pc-bygge tråden her på forumet, samt litt youtube, var det relativt lett å sette denne sammen. Kabinettet hadde god plass og veldig mange muligheter for ryddig kabelføring. Den er relativt støysvak, men mulig det hadde blitt enda bedre dersom kabinettviftene hadde hatt viftestyring. Hadde også forventet at dette wifi kortet hadde fungert bedre. Det har tross alt 4 eksterne monster antenner, så det blir nok å få lagt en kabel tenker jeg. Så langt må jeg si meg fornøyd. Skjermen også selv om det var den jeg var mest skeptisk til. Endret 23. januar 2018 av vickers 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå