Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er mye mye verre enn Listehaug saken. Grande må komme seg vekk fra regjeringen.

Det kan du mene. Men denne saken skiller seg fra Listhaug-saken på et vesentlig område: Listhaug ble et problem fordi hun uttalte seg om dagens politikk i ordelag regjeringen ikke kunne stå for. Derfor måtte hun vekk fra regjeringen. Grandes synd er ikke politisk og ligger langt tilbake i tid. Solberg trenger ikke like det, men i motsetning til i Listhaug-saken kan hun argumentere for at dette ikke har noe med regjeringen å gjøre.

Geir :)

Det kan du på sett og vis si. Men da er du enig i at selve FB innlegget til SL skal tolkes i verste mening.

Det var som en sa i det videoinnslaget her, "det var på Facebook det, og der er det vanlig at det er rølp som foregår"

Nå meer jeg SL burde holdt seg for god som Justisminister, til å legge ut det der. Men man gjorde jo alt for å vrangtolke det også da.

Så summa summarum er det en og slags løsaktig framferd som er fellsnevner i de to sakene, og der mener jeg alvorsgraden er større hos Grande.

Når det også er sagt, virker det som man har overreagert vel mye i flere såkalte "meetoo" saker, men hvis det er sånn slike forhold skal bedømmes, får det være likt for alle. Enten man er mannlig eller kvinnelig. Grafsingen og alt det som framkommer nå i Grandesaken, står da ikke noe tilbake for andre slike saker?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du på sett og vis si. Men da er du enig i at selve FB innlegget til SL skal tolkes i verste mening.

Nei. Det er uvesentlig hvordan jeg mener det skal tolkes. Det som er viktig er hvordan Solberg og resten av regjeringen oppfatter at almenheten/media/det politiske flertall tolker det, og om de føler at det skader regjeringsprosjektet. Følte de at det gjorde det, så måtte Listhaug ofres.

Nå meer jeg SL burde holdt seg for god som Justisminister, til å legge ut det der. Men man gjorde jo alt for å vrangtolke det også da.

Så summa summarum er det en og slags løsaktig framferd som er fellsnevner i de to sakene, og der mener jeg alvorsgraden er større hos Grande.

Det må du gjerne mene. Men akkurat som min, er din mening neppe av det Solberg bryr seg mest om. Det er gleden med å holde seg med folkevalgte, man får si sin mening hvert 4. år, og ellers teller den lite...

Når det også er sagt, virker det som man har overreagert vel mye i flere såkalte "meetoo" saker, men hvis det er sånn slike forhold skal bedømmes, får det være likt for alle. Enten man er mannlig eller kvinnelig. Grafsingen og alt det som framkommer nå i Grandesaken, står da ikke noe tilbake for andre slike saker?

Igjen en grei mening. Men forskjellen er altså at de andre sakene skjedde i partisammenheng, og det var partiene selv som vurderte at man ikke kan ha tillitsvalgte som forsyner seg av partiets kadre på den måten. Det var derfor Venstre gjorde kort prosess med Helge Solum Larsen for 6 år siden, men ikke nødvendigvis gjør det samme med Skei Grande. Fordi det første var en partisak, mens det andre er en omdømmesak, og det kan de komme til å vurdere annerledes. Men jeg tror altså ikke det er fordi Grande er kvinne. Snarere fordi hele regjeringsprosjektet er omstridt i partiet, og partiledelsen antagelig frykter at ryker Grande, så ryker regjeringssamarbeidet. Men det er bare min antagelse, for hva den er verd.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Dette koker vel egentlig ned til om dette er en oppførsel vi kan akseptere fra en daværende stortingsrepresentant, og nåværende statsråd.

Jeg mener at grensene for anstendighet er sprengt for lenge siden. Og dersom gårsdagens fremstilling i Resett av hendelsesforløpet er noenlunde korrekt, er vi langt over i trakasseringsland og det som verre er. Giske blir bare en småfisk i forhold.

Det er noe med trøndere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Geir

Nei. Det er uvesentlig hvordan jeg mener det skal tolkes. Det som er viktig er hvordan Solberg og resten av regjeringen oppfatter at almenheten/media/det politiske flertall tolker det, og om de føler at det skader regjeringsprosjektet. Følte de at det gjorde det, så måtte Listhaug ofres.

Hvis man ikke skal mene noe, har vi vel lite å si i diskusjoner.

Det var en samrøre( elelr sammenrotting rettere sagt) av partier på venstre fløy + SP som fant ut at det måtte bli sånn. Fordi de nok var på hugget mot Listhaug generelt. De så bare sitt snitt. Solberg og regjeringen ville nok levd fint med den der, og var også innstilt på det.

Men når vi snakker om hva vi synes er verst, er det vi som mener. Og i det lys, mener jeg at Grande hvertfall selv bør ta ansvaret hun også og gå. Av tilsvarende hensyn. Politisk eller ei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo faktisk #metoo. 

Nei. 

Jo, dette er #metoo. Det ER et skjevt maktforhold mellom en stortingspolitiker og en mentalt ustabil mindreårig, men det skal uansett ikke ha noe å si. Eneste forskjellen på denne saken og andre #metoo-saker er at det er en kvinnelig overgriper, og det skal faktisk ikke ha noe å si. Skjønner at det er vanskelig å oppdage at partiet du støtter er ledet av en seksualovergriper, men når du fortsetter å bagatellisere det og sammenligne det med en ørefik så gjør du deg medskyldig i de sinnsyke handlingene. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke skal mene noe, har vi vel lite å si i diskusjoner.

Det var en samrøre( elelr sammenrotting rettere sagt) av partier på venstre fløy + SP som fant ut at det måtte bli sånn. Fordi de nok var på hugget mot Listhaug generelt. De så bare sitt snitt. Solberg og regjeringen ville nok levd fint med den der, og var også innstilt på det.

Men når vi snakker om hva vi synes er verst, er det vi som mener. Og i det lys, mener jeg at Grande hvertfall selv bør ta ansvaret hun også og gå. Av tilsvarende hensyn. Politisk eller ei. 

Jeg sier ikke at vi ikke skal mene noe. Tvert om. Men det betyr altså fint lite i praksis for de på toppen.

Lenke til kommentar

Når Trump SIER at man kan "grab them by the genitals" så blir det en politisk skandale og alle krever at han må gå av. Når Trine faktisk GRABBER det så bryr ingen seg om det og det blir forsøkt dysset ned i flere år. Helt til Resett omtaler det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, dette er #metoo. Det ER et skjevt maktforhold mellom en stortingspolitiker og en mentalt ustabil mindreårig, men det skal uansett ikke ha noe å si. 

Nei. Nå er det ingenting som tyder på at han er eller var "mentalt ustabil". Han er tvert om en velutdannet og velfungerende mann i dag. Han var derimot full, og etter det vi får høre i Resetts nye historier ute etter å tøffe seg for de andre gutta. Grande var også full. Og så gikk det som det gikk. Men jeg er helt enig i at det ikke skal ha noe si.

Eneste forskjellen på denne saken og andre #metoo-saker er at det er en kvinnelig overgriper, og det skal faktisk ikke ha noe å si. 

Helt enig i at overgriperens kjønn ikke skal ha noe å si. Men nei, det er altså ikke den eneste forskjellen. Forskjellen er at partiene helt kynisk har vurdert hva de har nytte av i de ulike sakene. Det er derfor Støre sender Giske utfor den tarpeiske klippe, mens Siv Jensen tar "Dette visste jeg ingenting om"-taktikken. Det er rent taktikkeri fra partiene dette.

Men formelt er det altså slik at Giske og Leirstein forsøkte seg på unge partimedlemmer, og det gjør det til en partisak. Det gjorde ikke Grande. Det gjør det kanskje ikke moralsk noe bedre, men rent teknisk gjør det at det ikke er en partisak. Det er en omdømmesak for regjeringen selvsagt, og hva de gjør med det får Solberg stå for.

Skjønner at det er vanskelig å oppdage at partiet du støtter er ledet av en seksualovergriper, 

Du er litt dårlig oppdatert. Jeg støttet helt riktig Venstre før, men jeg meldte meg ut for halvannet år siden, etter å ha vurdert det et år, fordi jeg ikke var fornøyd med partiets retning og nettopp Grande og ledelsen i mange saker. Jeg er både mer liberal og mer liberalistisk enn Grande og co. Ikke stemte jeg på dem sist heller.

..., men når du fortsetter å bagatellisere det og sammenligne det med en ørefik så gjør du deg medskyldig i de sinnsyke handlingene. 

Innlegget jeg svarte på og siterte snakket eksplisitt om det at hun hadde befølt noen som ante fred og ingen fare. Jeg står for at det å ta en mann på stellet, eller en dame på tilsvarende kroppsdeler, om enn ufint, er mindre alvorlig enn en gjennomført voldtekt, så lenge det blir med det. Nå utviklet det seg til noe mer med 17-åringen, men det var altså i følge ham selv både gjensidig og frivillig. Jeg velger å tro på hans historie, ikke Grandes.

Hvordan  du får det til å gjøre meg "medskyldig" i noe som helst får du eventuelt forklare. At det å ha gjensidig sex i fylla er en sinnssyk handling får stå for din regning. 

Lenke til kommentar

Når Trump SIER at man kan "grab them by the genitals" så blir det en politisk skandale og alle krever at han må gå av. Når Trine faktisk GRABBER det så bryr ingen seg om det og det blir forsøkt dysset ned i flere år. Helt til Resett omtaler det. 

Så akkurat som Trump, altså. Først mange år senere når han har fått politisk makt og historien bringes fram i lyset, kommer kravene om hans avgang. Slik folk krever av Grande nå. Må få minne om at Trump angivelig(?) ikke bare har sagt det, men skrytt av at han har gjort det. Og at han ikke har gått av, men avfeier det hele. Akkurat som Grande.

Lenke til kommentar

Jo, dette er #metoo. En godt voksen stortingspolitiker er og blir overordnet en mindreårig gutt. Men maktforholdet skal ikke ha noe å si for hvorvidt noe er #metoo eller ikke. #metoo handler om trakassering på generelt grunnlag. 

Ingen har sagt at sex i fylla er en sinnsyk handling. Her regner det stråmenn. Det som er sinnsykt er å pussygrabbe/cockgrabbe folk uten deres samtykke.

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, dette er #metoo. En godt voksen stortingspolitiker er og blir overordnet en mindreårig gutt. Men maktforholdet skal ikke ha noe å si for hvorvidt noe er #metoo eller ikke. #metoo handler om trakassering på generelt grunnlag. 

Jeg skal ikke krangle med deg om definisjonen. Forskjellen på trakassering innad i et parti, firma eller annet er relevant for om det er en partisak uansett hva man kaller det.

Så OK. Vi kan gjerne bruke #metoo generelt om trakassering. :)

Ingen har sagt at sex i fylla er en sinnsyk handling. Her regner det stråmenn. Det som er sinnsykt er å pussygrabbe/cockgrabbe folk uten deres samtykke.

Ok. Det må du gjerne mene. Jeg har sett folk gjøre mye rart i fylla (og gjort et og annet selv også, vil sikkert vitner kunne bekrefte) uten at jeg behøver å kalle det sinnsykt. Jeg føler vel at det - gitt en betydelig promille - kvalifiserer som kleint, ikke sinnsykt. Men nå skifter vi plutselig fokus her, fra samleiet til grabbingen. Jeg trodde faktisk det var det du refererte til, det var ikke ment som en stråmann. Vi får nesten presisere hva vi diskuterer fra gang til gang, så vi vet hva vi karakteriserer.

Lenke til kommentar

Så akkurat som Trump, altså. Først mange år senere når han har fått politisk makt og historien bringes fram i lyset, kommer kravene om hans avgang. Slik folk krever av Grande nå. Må få minne om at Trump angivelig(?) ikke bare har sagt det, men skrytt av at han har gjort det. Og at han ikke har gått av, men avfeier det hele. Akkurat som Grande.

Media var hissige på å omtale Trump-sitatet straks det ble kjent. I Trines tilfelle var det kun Resett som ønsket å omtale det. Trine har gjort noe mye verre, men media syntes det var viktigere å ta Trump. Så sent som i går hadde TV2 en "ekspert" på skjermen som fortalte folket at dette var frivillig sex og ikke noe annet enn en privatsak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett folk gjøre mye rart i fylla (og gjort et og annet selv også, vil sikkert vitner kunne bekrefte) uten at jeg behøver å kalle det sinnsykt. Jeg føler vel at det - gitt en betydelig promille - kvalifiserer som kleint, ikke sinnsykt. 

Hvis du ikke mener det er sinnsykt å ut av det blå grabbe folk på kjønnsorganene så sier vi takk til deg. Fylla har aldri skylda, for du vet hvem som har skylda for fylla. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Media var hissige på å omtale Trump-sitatet straks det ble kjent. I Trines tilfelle var det kun Resett som ønsket å omtale det. Trine har gjort noe mye verre, men media syntes det var viktigere å ta Trump. Så sent som i går hadde TV2 en "ekspert" på skjermen som fortalte folket at dette var frivillig sex og ikke noe annet enn en privatsak. 

Media er åpenbart ikke nøytrale. Hverken MSM eller Resett. De bare velger hva de skal blåse opp og tie om ulikt. Noe annet er ikke vente. Men begge sakene var kjente for de innvidde, de bare satt på dem til de kunne brukes mot dem og trakk dem opp av hatten når tiden var inne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...