Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg har hørt rykter om at iStereo har forgrepet seg på yngre forumveiledere på en samling for tillitsvalgte. Jeg sitter ikke med førstehånds informasjon, så jeg kaller deg riktignok bare rykter. Du er knallgod på jus, dette blir bare feil. Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 5. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Jeg har hørt rykter om at iStereo har forgrepet seg på yngre forumveiledere på en samling for tillitsvalgte. Jeg sitter ikke med førstehånds informasjon, så jeg kaller deg riktignok bare rykter. Var dette det beste du kunne komme opp med? Nei, men mer innsats enn det der krevde fortjener du ikke. Endret 5. januar 2018 av Herr Brun 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 5. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2018 Spekulative påstander uten reelt grunnlag fra en enkel kilde uten konkret dokumentasjon, og fra en kilde som er kjent for å pumpe opp clickbait hatemongering. Jeg er åpen for å overbevises, men dette var for sløvt. 12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg kjenner ikke saken mere jeg enn andre her inne. Men jeg har nå iallefall lest begge artikkelene og henvisningene i de på resett.no (og det kommer vissnok flere av skriver de). Men at det er rykte? Vel.. Resett.no har jo snakket med familien til denne gutten før publiseringen, og dette er hva de «sier»: «16-åringen og hans familie «har lagt det dødt (…) vi ønsker å legge det dødt.» De har derfor heller ikke varslet om saken og «ønsker ingen skriverier om det». Dette er kommunisert direkte fra en nær foresatt til Resett.» Her er noen som tydeligvis kjenner saken «bedre»: Resett.no har også vært i kontakt med Venstre og TS Grande: «Resett tok umiddelbart kontakt med Skei Grande, som fikk en mulighet til å komme med en kommentar. Hun besvarte ikke våre henvendelser. Vi har forsøkt gjentatte ganger siden onsdag kveld.» «Hendelsen er bredt kjent blant politikere, journalister og har også blitt spredt på Facebook før Resett skrev om det. Det er mange som har hørt «ryktene». Venstres pressesjef Christian Kolstø har også bekreftet til Resett at han var kjent med det [se senere sak].» «Venstres pressesjef Jan-Christian Kolstø har fått denne artikkelen til gjennomlesning på vegne av Trine Skei Grande, men har takket nei til å kommentere den.» Så bare rykter? Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 5. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Ja, rykter. Rykter og spekulasjoner. Akkurat som i alle andre saker om seksuelt misbruk så skal vi ikke rekke ut pekefingeren før det faktisk kommer frem noe konkret. Den samme standarden skal vi holde for Giske, Grande og selv Trump. Rykter er skadende. Gapestokken kan vi finne frem når det er et offer som er villige til å finne den frem, ikke når kilden er en udetaljert påstand fra et anonymt offer, og ingen som vil stå frem på tross av "flere vitner". Å kalle dette kontrært til "mainstream media" fordi de velger å bryte presseskikk for slike spekulasjoner synes jeg er håpløst. Jeg vil ikke skape en misforståelse om at jeg benekter eller gir etter i denne saken. Jeg sier bare at slik oppførsel er skadende, og oppfører seg som en metaforisk kreft i politikken og folkeopinionen. Endret 5. januar 2018 av Gavekort 11 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Det er interessant at det er «bare rykter» når det gjelder venstresiden i politikken, mens de samme «ryktene» er fakta når det kommer til f.eks FrP på høyresiden.. Det er også interessant at anonyme kilder er upålitelige når de kommer på venstresiden, mens de samme anonyme kildene er pålitlige kilder på høyre siden.. ^^ Lenke til kommentar
archanios Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Kjeldekritikk er eit nøkkelpunkt her. Det ser det ut til at TS slit med, og det gjer også den eine kjelda han baserer heile denne tråden på. Det betyr ikkje at det ikkje kan ha skjedd ting som er både på eller godt over kanten, men dersom ein skal gå ut på den måten som Resett, og i forlenging TS, gjer her så er det også der bevisbyrda ligg. Resett lovde mykje då dei kom på bana, men har i for mange tilfelle vist seg å vere altfor lite kritiske til kva dei sjølve tek "for god fisk", og det er derfor svært vanskeleg å sjå seriøst på innlegg som baserer seg på denne nettstaden som einaste kjelde. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Det er interessant at det er «bare rykter» når det gjelder venstresiden i politikken, mens de samme «ryktene» er fakta når det kommer til f.eks FrP på høyresiden.. Det er også interessant at anonyme kilder er upålitelige når de kommer på venstresiden, mens de samme anonyme kildene er pålitlige kilder på høyre siden.. ^^ Nå har jeg ikke ytret meg om hverken FrP eller Giske-saken, og som sagt så holder jeg de for samme standard. Det er underlig hvordan du klarer å gjøre en sak om et sentrumsparti i blå regjering om til et høyre/venstre-dilemma. Det eneste jeg ser her er "mainstream media" vs. "fringe media", og hvilke påstander vi skal akseptere som sannhet. Endret 5. januar 2018 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Kjeldekritikk er eit nøkkelpunkt her. Det ser det ut til at TS slit med(...) Det er ikke jeg som har lagd denne nyhetssaken hos resett.no. Om du ikke har skjønt det så refererer jeg bare til den. Jeg har ingen bevisbyrde som jeg må forsvare. Ei har jeg ingen kilder som jeg trenger å forholde meg kritisk til heller. Når det kommer til kildekritikk så er vel resett.no den rette adressen til å ta dette opp. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Kjeldekritikk er eit nøkkelpunkt her. Det ser det ut til at TS slit med(...) Det er ikke jeg som har lagd denne nyhetssaken hos resett.no. Om du ikke har skjønt det så refererer jeg bare til den. Jeg har ingen bevisbyrde som jeg må forsvare. Ei har jeg ingen kilder som jeg trenger å forholde meg kritisk til heller. Når det kommer til kildekritikk så er vel resett.no den rette adressen til å ta dette opp. Så lenge du baserer alle dine påstandar på kva Resett har kome med, så vil eg påstå at du har ein bevisbyrde på denne arenaen.Det er du som har oppretta tråd her basert på ryktespreiing frå ein nettstad som i beste fall er lemfeldige mtp etikk og integritet. Men sidan vanlege medier, dei som faktisk er kritiske til sine kjelder og som ikkje går ut med rykter utan å få desse stadfesta, ikkje tilfredsstiller dine krav, så er det gjerne fånyttest å prøve å nå fram uansett. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Bevisbyrden ligger vel på Resett, og de vinner ikke over meg med en udokumentert påstand fra et anonymt offer. Dette er intet mer enn en invitasjon til å grave i saken. Det vi kan diskutere er hvorfor "mainstream media" ikke tar fatt i sakene, og jeg tror det er fordi de har samme oppfatning som meg. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg gidder ikke å gi de et klikk og forholder meg derfor til det TS siterer i første post. Hvorfor mener du at frivillig seksuell omgang TSG har med andre skal dekkes av medianorge? Kan du så lite om norsk politikk at du tror Venstre holder til godt ute på venstresiden av politikken? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Kan du så lite om norsk politikk at du tror Venstre holder til godt ute på venstresiden av politikken? Har jeg hevdet det i denne tråden at Venstre ligger ute på venstresiden i norsk politikk? I og med at jeg ikke har hevdet dette, så er det et merkelig spørsmål du stiller. Venstre er et sosialliberalt parti som selv mener at de ligger i sentrum og heller i mot borgelig side i politikken, men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Da har resett kommet med ny oppdatering, og denne gangen i fra pressetalsmannen i Venstre. Merkelige svar han avgir føler jeg, og oppførsel. Både Lars Sponheim og TS Grande dukker fremdeles unna. Link: https://resett.no/2018/01/06/trine-skei-grande-presset-seg-pa-full-16-aring-venstre-sier-de-var-kjent-med-ryktene/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Og...? Dette rikker jo ikke saken av flekken. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 @Gavekort Du må ikke stå opp så tidlig at du ikke ser hva du leser.. Altså nå er det ikke «rykte» lengre som man hardnakket prøver få det til å være! Det er fakta! De skriver; «I 2008 hadde Trine Skei Grande samleie på en åker med en beruset 16 år gammel gutt under et bryllup hvor hun og gutten var gjester. Dette bekreftes til Resett av offerets nærmeste familie.» Jeg har uthevet og understreket hva familien nå sier utad. I og med at man kan skrive, så er det også nærliggende å tro at man kan lese også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Den samme påstanden kom de jo med i første sak også. Hadde jeg sett på en bekreftelse av et anonymt offer som et tilstrekkelig bevis for dom så hadde jeg sett meg fornøyd med de vage bevisene i første sak. At Resett nå bekrefter seg selv spiller ingen rolle om premisset til saken vi diskuterer er om Resett formidler en sannhet. Jeg sier ikke at Resett lyver, selv om jeg er skeptisk. Jeg sier at det ikke er grunnlag til å ta stilling til saken, og at du diskuterer dette som en definitiv dom er injurierende, fordømmende og korttenkt. Det er et problem at man lar sitt politiske standpunkt bli styrt av spekulasjoner med svake anekdotiske bevis og så anta at det er sannhet før hammeren faktisk er slått i bordet. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Jeg har som sagt ikke noen mere informasjon enn hva jeg kan lese hos resett eller klarer å google meg frem til via de små dryppene de kommer med. Jeg tror heller ikke at Resett lyver, spesielt når de går så høyt opp på banen slik som de nå gjør. De har nok dekning for alt de publiserer. Jeg skulle ønske at de hadde lagt ved eller begynt å presentere dokumentasjonen som de tydeligvis sitter på. Det hadde ikke vært feil. Men det kommer vel etterhvert håper jeg. Jeg har ingen politiske briller på i denne tråden. Men, jeg synes at det er merkelig at Giske skal rævkjøres over kontakt med voksne myndige damer i fra alderen 19 til 40 år. Han har ikke gjort noe annet en klype på rompa, stryke på ryggen, eller forsøkt å kline med de i fylla på utesteder. Mens TS Grande har hatt fullt ut samleie med en beruset 16 år gammel gutt i en åker i andre vintners nærvær, og det er liksom greit?? Målet mitt med denne tråden var å vise forskjellsbehandlingen i MSM av TS Grande vs Trond Giske. Og det vises jo da man forsvarer Grande i denne tråden, men man kutter ned Giske i Giske-tråden. ^^ Endret 6. januar 2018 av Slettet+3124 typo Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg forventer ikke mer informasjon. Jeg sier bare at det må mer informasjon til for at jeg skal ta noe som en sannhet. Det er snakk om flere vitner, og et påstått offer som nå er myndig. Det er ikke urimelig å kreve at det kommer frem litt mer informasjon enn Resett som påstår noe og bekrefter seg selv med flere påstander. Jeg skal med hånda på hjertet si at jeg også skulle ønsket at Resett kom med noe dokumentasjon. Det er selvsagt grusomt med en profilert politiker som har seksuell omgang med en 16 åring, men dette er bare tomprat inntil det faktisk er et reelt grunnlag til å tro dette. Dette er ganske sort-hvitt, så det er ikke en middle-ground der Grande bare er pittelitt en forgriper, eller at hun kanskje er det fordi det ikke er noen bevis mot. Slik gaslighting er en del av denne politiske kreften. Jeg skjønner ikke hvorfor Giske-saken skal være et tema her. Problemet er ikke hva Giske gjorde, eller hva Resett påstår at Grande gjorde. Det handler om bevis. Målet mitt med denne tråden var å vise forskjellsbehandlingen i MSM av TS Grande vs Trond Giske. Hvor er det "mainstream media" spekulerer i Giske-saken? 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Kan du så lite om norsk politikk at du tror Venstre holder til godt ute på venstresiden av politikken?Har jeg hevdet det i denne tråden at Venstre ligger ute på venstresiden i norsk politikk? I og med at jeg ikke har hevdet dette, så er det et merkelig spørsmål du stiller. Venstre er et sosialliberalt parti som selv mener at de ligger i sentrum og heller i mot borgelig side i politikken, men det er en helt annen diskusjon. Sitatet under kan vanskelig tolkes på noen annen måte enn at du sikter til at ryktene mot Venstere sin leder er rykter mot venstresiden i norsk politikk. Det er interessant at det er «bare rykter» når det gjelder venstresiden i politikken, mens de samme «ryktene» er fakta når det kommer til f.eks FrP på høyresiden.. Det er også interessant at anonyme kilder er upålitelige når de kommer på venstresiden, mens de samme anonyme kildene er pålitlige kilder på høyre siden.. ^^ 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå