jarmush Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Har nettopp kjøpt meg en ny Samsung galaxy s7, og nå ser jeg at mitt micro simkort ikke passer i s7. Må jeg bestille nytt simkort (nano) fra mobil operatøren (Telenor) nå da, eller ....? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Ja... Fordelen med Telenor er at du muligens bor i nærheten av en forhandler der du kan kjøpe sim. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Er nano-sim i S7... Mange sim-kort er kombinasjon av vanlig sim, micro og nano. Man kan da knekke ut nano delen fra et micro kort. Hvis ikke, må du ha nytt sim (eller klippe det til, men det kan være risikabelt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Hvis du kan presse et nano ut av et micro, er du safe. Nano er tynnere enn micro og kan sette seg godt fast hvis du er usikker. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Hvis du kan presse et nano ut av et micro, er du safe. Nano er tynnere enn micro og kan sette seg godt fast hvis du er usikker. Det meste avhenger av hvordan SIM-kortholderen er utformet, på S7 er dette et ikke-problem. På springfjær- og slide in-holdere kunne tykke kort være problematiske (med ødelagte pinner i SIM-holderen som det verste resultat). Hvis chipen på kortet er av relativt ny type, altså ikke stor og avlang, kan du bare klippe det til og file det litt med en fin fil. Mange slike guider på nettet: https://www.smallbizgeek.co.uk/resize-phone-sim-cutting-guide/ Endret 5. januar 2018 av mandela Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Takker for svar. Tok på meg briller og såg nå at det var mindre kort (nano) inni micro kortet. Fikk presset det ut og satt det inn i s7'n. Hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå