Shaky-Shaky Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Har ikke råd til dette akkuratt nå, men har en bror som bruker briller med -2. og når jeg bruker disse brillen så ser jeg alt i "hd".Kan jeg feks dra til specsavers å bare si at jeg har lyst på noen briller med -2 selvom jeg aldri har tatt en synstest? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Kjøp briller på Europris. Skal du ha "fancy" greier på Specsavers så kan du like greit slenge inn noen hundrelapper for en synstest også. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Strengt tatt ikke, men anbefaler å bruke de ~300-600 kronene for å sjekke synet og få korrekt styrke. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Du må ha synstest. Hvis du f.eks. har -1.5 så vil du først se klart med -2, men etter hvert bli veldig sliten i øynene, og se dårlig på nært hold. I verste fall påvirkes synet ditt negativt av å gå med for sterke briller. 3 Lenke til kommentar
Kurator Assheim Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Det er ikke bare «styrken» det går på heller, det er flere ting som skjeve hornhinner som kan gi dårlig syn. De man kjøper på Europris er lesebriller for gamliser. Dårlig syn kan også være et symptom på helt andre medisinske tilstander, som kan kreve behandling for å ikke forverres. Det er fullt mulig å bli blind i voksen alder uten å skade seg, og det kan gå gradvis. En optiker vil kunne be deg drs til lege om det er noe slikt. Men for all del, hvis man er lut fattig... kan ikke gå rundt med en feil på 2. Det er en funksjonshemmelse. Hvilket tilsier at NAV Sosial bør være tilhjelpelige. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Sjekk de ulike kjedene i området ditt, noen ganger tilbyr de gratis synstest også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå