Blesten_i_vesten Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg har funnet en stilling jeg har skal søke på. Her sendes søknaden via hjemmesiden. Der skal man laste opp søknad og cv. Utenom dette skal man fylle inn feltene 1: "Hvorfor vil du jobbe for oss?" og 2: "Hvorfor skal vi ansatte deg?". Unnskyld hvis jeg tar feil, men skal ikke dette skrives i søknaden? Hvordan anbefaler dere at denne informasjonen fylles ut, uten at det blir dobbelt opp med informasjon for den som tar imot søknaden? Takker for svar. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Mest sannsynleg fordi dei som lyser ut stillinga ikkje er har så mykje erfaring med slikt arbeid. Grunnen til at det er gjort slik er heilt sikkert at dei har tenkt at du skal fylle inn dei viktigaste punkta som normalt står i søknaden og deretter legge med CV'en. Antageligvis har dei meint at du kun skal legge ved CV. Dei har sikkert tenkt at dei sparar tid med å kun sjå på kva søkarane svarer på spørsmål 1 og 2, og dersom dei finn nokon interessante kandidatar så sjekkar dei CV'en for å finne ut om personen har nok utdanning/erfaring. Men når det fyrst står slik så bør du gjere akkurat som du har fått beskjed om. Last opp både CV og søknad, og klipp/lim dei relevante punkta frå søknaden rett inn i web-skjemaet 1 Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Takk, ja da prøver jeg på dette =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå