Avean Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 En ting å ta seg råd til så dyr skjerm men dette blir første skjermen med alle disse teknologiene og prisfallet kommer til å være ekstremt. Jeg ville ventet. Men skjermen har alt jeg ønsker i en skjerm, HDR er en syk opplevelse. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Holy inapropriate sandwitch 25000 for en skjerm!? Dette må være for proffene... proffene? hvem snakker vi om? dra 4k i 60 fps er jo framdeles vanskeligt, om man ikke snakker counter-strike go eller no sånt.. og selv da er det ganske lite marked for proffer som trenger 4k!? De burde heller holdt seg til 1080p, å heller kjørt på til 256hz, da hadde det i allefall vært en gimmik skjerm for de som kjører cs med over 300 fps Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 150fps i 4k i bf1 her ultrasettings Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hadde aldri turt å kjøpe en OLED PC-skjerm, også i HDR med 1000 nits. Den skjermen vil bli et skjermbilde før uka er omme Edit: Men igjen, når vi "snakkes" så har de nok fikset det problem Det finnes OLED skjermer i dag til PCer. Også brukt til mobiler hele tiden. Det går helt fint. LGs WOLED har nok problemer til at det ikke fungerer som PC skjerm, men ikke Samsungs RBG OLED. Den fungerer fint uten innbrenning. Bevis: hundre millioner av mobiler. Jeg synes det er avsindig at når man betaler 25000 for en skjerm, så må man samtidig la seg bli låst til én GPU-produsent for all overskuelig fremtid. Det er absurd at en så dyr skjerm ikke støtter både g-sync og freesync. Da antar du at AMD kommer i en posisjon der de vil være et alternativ for denne skjermen. Slik det er i dag så har du ikke noe annet valg enn Nvidia for GPU til denne skjermen uansett. Og slik har det vært en stund, og det ser ikke ut til å endres. 4ms? Nei takk... De oppgitte tallene betyr ingenting. Det finnes ingen norm for hva "4 ms" betyr. Sjekk responstid i tester, f.eks fra tftcentral. Ikke se på oppgitt responstid. Det er aldri sammenlignbart! Oftest er det og grey to grey som sier deg lite. Ingen bryr seg hvor lang tid det tar å skifte mellom to gråtoner du ikke ser forskjell på engang. Mye mer interessant er det å se på hvitt til sort eksempelvis. Jeg bruker skjerm så mye at 25k kan lett forsvares sånn sett. Men det betyr ikke at det ikke er forbanna dyrt gitt den masseproduseringen som man har på alt datautstyr for tida, og sannsynligvis iløpet av 12mnd på denne også. Ja du betaler 25K for dårlige yields. Folk skriver på forum at de vil ha. AU Optronics (produsent) utvikler teknologien og Acer finner ut at de vil starte å selge panelene før de egentlig er klare. Før de egentlig er klare betyr før de har klart å få til å masseprodusere dem med akseptable feilrater. LG solgte sine OLED TVer med 40% feilrate. Det er jo derfor vi ser en LG OLED halveres i pris etter 1 år. Eneste problemet er at AUO har lite konkurranse i sitt markedssegment. (Asus, Acer, Benq, alle taiwanske selskaper egentlig). Samme gjelder for LG i sitt segment. Det gjør at prisene ikke går like mye ned som de gjerne skulle ha gjort. Men du har nok definitivt rett i at denne kommer til å være en god del billigere neste generasjon om 12 mnd. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 trodde jeg skulle finne noe under 5k.. neida.. :| Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Det finnes OLED skjermer i dag til PCer. Også brukt til mobiler hele tiden. Det går helt fint. LGs WOLED har nok problemer til at det ikke fungerer som PC skjerm, men ikke Samsungs RBG OLED. Den fungerer fint uten innbrenning. Bevis: hundre millioner av mobiler. Som lider av innbrenning... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Hadde aldri turt å kjøpe en OLED PC-skjerm, også i HDR med 1000 nits. Den skjermen vil bli et skjermbilde før uka er omme Edit: Men igjen, når vi "snakkes" så har de nok fikset det problem Det finnes OLED skjermer i dag til PCer. Også brukt til mobiler hele tiden. Det går helt fint. LGs WOLED har nok problemer til at det ikke fungerer som PC skjerm, men ikke Samsungs RBG OLED. Den fungerer fint uten innbrenning. Bevis: hundre millioner av mobiler. Hvis du googler lit på Samsung phone image burn in og image retention så kommer det opp en del innbrenning på Samsung sine AMOLED skjermer også. Det er mindre utbredt på mobil, da bildet ofte ikke er like statisk som på en TV eller PC monitor, spesielt siden de fleste lar mobilen skru av skjermen automatisk etter 1 minutt eller noe slikt. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Hvis du googler lit på Samsung phone image burn in og image retention så kommer det opp en del innbrenning på Samsung sine AMOLED skjermer også. Det er mindre utbredt på mobil, da bildet ofte ikke er like statisk som på en TV eller PC monitor, spesielt siden de fleste lar mobilen skru av skjermen automatisk etter 1 minutt eller noe slikt. Hvis du googler litt på LCD burn in så finner du LCD skjermer med innbrenning også. Usikker på hva det skal bevise? alle skjermer kan få innbrenning. Og jeg er usikker på om du er klar over det, men PCer har noe som heter skjermsparer. Kan lett brukes på stasjonære PCer der de viser et stadig endrende bildet om maskinen ikke er brukt på 5 minutter. Og på laptop vil skjermen og skru seg av etter kort tid pga batteritid. Som sagt Samsungs OLED paneler finnes allerede i bærbare PCer. Problemet i dag er at de trekker mer enn LCD, og de klarer ikke å skalere dem opp til å brukes i PC-skjermer. LG kan klare å lage riktig størrelse, men utfordringene med innbrenning på mer statisk PC-innhold er for store. Derfor har vi ikke OLED PC skjerm enda. Lenke til kommentar
3T1BHLLJ Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Gaming på ps4 er billigere. Lenke til kommentar
Bård M Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hadde den kommet i minimum 40" kunne den vært spennende. Frimerkeskjermer er jeg ferdig med for mange år siden.Kommer jo ann på hvor langt man sitter ifra For stor gir jo ingen mening, om man sitter 1 meter fra eller kanskje kortere. "For stor" er selvfølgelig alltid for stor, men 40" er ikke for stort om man sitter en meter fra. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Hadde den kommet i minimum 40" kunne den vært spennende. Frimerkeskjermer er jeg ferdig med for mange år siden.Kommer jo ann på hvor langt man sitter ifra For stor gir jo ingen mening, om man sitter 1 meter fra eller kanskje kortere. "For stor" er selvfølgelig alltid for stor, men 40" er ikke for stort om man sitter en meter fra.For mange er den nok for stor, men for andre ikkje. Folk er forskjellige. Ungene har en 40" tv, og den er for stor for meg, om jeg sitter 1 meter fra med hodet. De sitter ca 3.5 meter fra. Endret 17. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Eizo(Made in Japan), FHD, nesten 95% sRGB, IPS, ingen planer om å bytte til den dør, men tipper den lever lenger. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Eizo(Made in Japan), FHD, nesten 95% sRGB, IPS, ingen planer om å bytte til den dør, men tipper den lever lenger. ok 2 Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Dette er vel noe jeg faktisk har ventet på, nå må jeg kjøre Predator 165Hz 1440p til spill og Dell UltraSharp 1440p til grafikk. Begge IPS-typer, men du verden så stor forskjell det er på disse to skjermene når det kommer til fargekvalitet, dog er det en stor forskjell på 60 og 165Hz og 4K er foreløpig ikke av interesse for min del, særlig ikke på 27" og mindre. Men en 1440p skjerm som dekker 99% av Adobe RGB -og- 144Hz+, ja takk! Ut fra det du sier vil jeg tro at det er Dell skjermen som har best farger.. Hva tror du det kommer av iom. at begge har IPS panel? Man vil jo gjerne ha en skjerm som fungerer bra både til bildebehandling og spilling. Ikke alltid lett å få i pose og sekk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå