AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Hvis jeg har mistet lappen i 6 måneder og får den igjen på onsdag for eksempel, og da må til SVV og printe ut midlertidig førerkort; kan jeg i teorien da kjøre dit med bil på dagen eller har jeg ikke førerretten før det midlertidige beviset er på plass? Jeg burde vel kunne kjøre mot risiko for bare den boten på 500kr eller whatever for å ikke ha førerkortet på seg? Anonymous poster hash: 7b827...b0d Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Nei, systemet vil nok ikke vise at du har lappen før du har vært og "fått den tilbake" av en autorisert person i skranken. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Førerretten tapes kun for den tid som er angitt i forelegg eller dom. Når tidsperioden er utløpt har du førerrett, men ikke førerkort. Du vil da kun risikere gebyr for å kjøre uten det fysiske førerkortet. Dette løser politiet som oftest ved å sende ut førerkortet en uke før, med brev med instruks om når man har lov til å kjøre fra. 4 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Førerretten er da ikke avhengig av at man faktisk har med seg førerkortet. Forøvrig er sperrefrist et begrep man ikke bruker når man allerede hadde førerrett. Har du faktisk fått sperrefrist eller tap av førerrett? Jeg trodde ikke førerkortet ble makulert ved inndragning og at det kan hentes ut eller bli tilsendt fra oppbevarende politidistrikt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Har du faktisk fått sperrefrist eller tap av førerrett? Tap av førerrett. Dette løser politiet som oftest ved å sende ut førerkortet en uke før, med brev med instruks om når man har lov til å kjøre fra. Trodde jeg også, men SVV mente det ikke fungerte sånn og at jeg måtte dra dit og få ut midlertidig. Ikke fått noe i posten heller. Anonymous poster hash: 7b827...b0d Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg tror ikke SVV er rette stedet og spørre. Spor opp førerkortet ditt hos politiet.Vær evt. sikker på at tapet av førerretten ikke er til og med "f.eks. onsdag" dersom du kjører. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg ringte SVV og spurte om dato for når jeg får igjen lappen og hadde riktig dato. Men hun sa at jeg ikke får det i posten på forhånd men at jeg må dit og få midlertidig også avtale om å få det tilsendt etter det.. Anonymous poster hash: 7b827...b0d Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Jeg tror ikke SVV er rette stedet og spørre. Du finner et normalt telefonnummer til politiet her slik at du slipper å ringe 5-sifret telefonnummer: https://www.politiet.no/finn-ditt-politi/ Oppdater gjerne tråden med resultatet av hva politiet sier. Du må selvfølgelig ringe de som faktisk har førerkortet ditt. Det skal ikke være nødvendig at du må betale for å få laget et nytt førerkort. Endret 5. januar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Dette vet ikke SVV noe om. Ring politiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå