Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Manglende identitet?

Anbefalte innlegg

Hei, har en venn som er LGBT-kommunist og en annen som er mannsjåvinistisk FRP-stemmer, men jeg har ikke noe imot noen av de. De møttes i helgen og gikk ikke overens i det hele tatt. Det fikk meg til å tenke litt. Har både småkriminelle venner som er tidligere dømt for vold og gir faen i livet, samt andre venner som bruker brodder, vindtett jakke og venter på grønn mann.

Føler jeg kan passe i så mange roller. Men jeg aner ikke hvem jeg er selv.

Jeg føler ikke jeg kan tenke høyt eller si det jeg mener til folk, fordi jeg mener virkelig ingen verdens ting om noe. Mulig jeg tiltrekker meg forskjellige typer folk fordi jeg er en veldig god lytter, og jeg analyserer det som blir sagt for å finne riktig svar som akkurat den personen liker.

Har forsøkt å finne ut av dette før, men folk har bare sagt "vær deg selv, si det du mener"

Men jeg har virkelig ikke noe begrep om hvordan det er å mene noe om noe.

Anonymous poster hash: 7f9ca...737
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen utdanning eller jobb?

Har du noen interessefelt eller område du har dype og brede kunnskaper?

Hva slags stjernetegn er du?

Det er tydelig at du er en "people-person". Du kunne passet inn i service-yrker. Men det kan være vanskelig å vite sin egen retning i livet, når man ikke vet hvem man selv er.

Det er jo bra at du har skrevet dette innlegget. Det kan være starten. Har du skrevet ned noe som helst annet om deg selv på papir/notisblokk? Å skrive ned hva man mener om seg selv, og rett og slett kartlegge livet, få sin egen historie ned med ord, kan være svært givende og opplysende.

Det psykososiale kan også være interessant å få kartlag. Hva slags mennesker man har hatt som utgangspunkt (foreldre, rollemodeller, søsken, nære tidligere venner), og også latt omgi seg hele livet. Det er først når man tar bevisste valg angående hvem man vil ha rundt seg i livet, lar seg påvirke av, hvilke idéer man velger å ta til seg og bruke, at man virkelig smir sin egen personlighet. Har du bevisst begynt denne personlig utviklings-prosessen enda? Vi lærer ingenting om det her i skolen, så det er kanksje ikke så rart at du ikke har lært det enda. Det er mange som går igjennom livet uten å bry seg med å kartlegge sin egen identitet og livsutvikling, siden staten ikke behøver det. Vi skal bare jobbe og betale skatt. Men det blir en annen diskusjon ^^ Håper du får noe ut av det her.

Lenke til kommentar

Har du noen utdanning eller jobb?

Har du noen interessefelt eller område du har dype og brede kunnskaper?

Hva slags stjernetegn er du?

Har utdanning innen musikk, men jobber med systemutvikling.

Vil si jeg har både dype og brede datakunnskaper.

Stjernetegnet mitt er Tyren. Jeg vet ikke om man kan egentlig identifisere seg med stjernetegn da millioner av mennesker er Tyren, også en irriterende person jeg kjenner er Tyren - en person som er min rake motsetning. Men jeg identifiserer meg med selve dyret på noe vis da.

Om noen kjenner til denne klassikeren om Ferdinand, så har jeg hvertfall kjent meg igjen siden jeg var liten.

hqdefault.jpg

INFP er Myers-briggs personlighetstypen min.

Jeg er vel en slags people-person, men er introvert og veldig lukket selv. Jeg får ofte andre til å åpne seg uten at det er et mål. Jeg blir litt overrasket når folk sier "du er den eneste som vet dette..." osv.

Forsøker å ikke la det gå utover egoet da, fordi jeg vil ikke bli "han som folk betror seg til".

Jeg tror de jeg snakker best med er nerds og hobby-filosofiske folk.

Andre typer mennesker lytter jeg mest til...

Nå føler jeg at jeg faktisk har skrevet noen ting som definerer meg her, det dukket bare opp. Så jeg må hjertelig takk!

Anonymous poster hash: 7f9ca...737

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...