Gå til innhold

Krav på dagpenger eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp fra noen kloke hoder som har peiling på dette.

Jeg jobbet fra november 2016 til august 2017 et vikariat. Hadde en kontrakt på 50-60% men jobbet totalt mye mer. Noen måneder opp til 100%. Hadde en muntlig avtale med tidligere sjefen der om å få utvidet vikariatet med enda et år, men sjefen måtte slutte og en ny sjef med andre planer kom inn. Jeg måtte da slutte og uten anelse om hva jeg skulle gjøre, tenkte jeg at jeg skulle hoppe på restplass på et studie (er 21). Tenkte at studiet var midt i blinken for meg, til tross for lite gjennomtenkt valg. Fant senere ut at det ikke var helt midt i blinken likevel. Startet i August og sluttet på studiet i Desember. Nå har jeg søkt på flere jobber og jobber i mellomtiden som tilkallingsvikar i en barnehage. I gjennomsnitt 4-5 vakter i måneden. Har en eldre søster som tipset meg om at jeg mulig hadde rett på dagpenger fra nav grunnet dårligere lønn enn året tidligere. Noen som vet om jeg har krav på dagpenger for å dekke tapt inntekt mens jeg er arbeidsledig eller i lite jobb? Min inntekt i 2017 var på rundt 170-180.000

Takker for hjelp!

Anonymous poster hash: 8b138...dba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra den informasjonen som er tilgjengelig her går det ikke fram om du har rett på dagpenger eller ikke siden du har forsøkt deg i utdanning etter arbeidstiden din ble redusert:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-n%C3%A5r-du-er-arbeidsledig--893#chapter-1

Jeg foreslår at du registrerer deg som arbeidssøker og søker om dagpenger, deretter vil NAV avgjøre om du har rett til dagpenger eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...