Gå til innhold

Powercolor / FIC Radeon 9800 Pro

VeXx

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg det blir litt rotete med scores over 10 sider, så jeg starter en ny tråd ;)

Hvilke resultater får dere med PowerColor Radeon 9800 Pro / FIC Radeon 9800 Pro ?

Hvilke drivere blir brukt ?

Hvor mye kan kortet klokkes ?

Hvilken benchmarks er tatt (syntetiske / spill) ?

Er klar over at en god del folk (bla. meg) benytta seg av hwb.no tilbudet og det hadde vært gøy å se forskjell på forskjellige systemer med samme kort etc. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

skal teste powercolor kortet mitt på p4 3,0 800 512 mb pc 3200 og abit ic7

alt på standard innstillinger.

skal ikke overklokke noe uansett, orker ikke ødelegge garantien.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat installert mitt PowerColor 9800 Pro kort.

Testa det i 3dmark 2003 og fikk blææ lille 5350 sånn ca!.

Dette var med Catalyst 3,9 driverene.

Må også si at dette er på en maskin med følgende specs:

Abit kd7 med xp 2400

En liten 20 gb med 5400 rpm.

512 ram.

Forventer at jeg får litt mer når jeg får maskinene min tilbake.

Jeg tester å klokke det nu :thumbup:

Har nå fått abit an7 og har xp2500 @ xp3200 og kjører

en seagate s-ata harddisk. Fikk overraskende bare 5535 poeng sånn ca.

Må si meg litt skuffa. Hadde håpet på rundt 57-5800 poeng!

Endret av jono.kx
Lenke til kommentar
skal teste powercolor kortet mitt på p4 3,0 800 512 mb pc 3200 og abit ic7

alt på standard innstillinger.

skal ikke overklokke noe uansett, orker ikke ødelegge garantien.

Garanti blir ikke overklokket av ødlegging. :no:

Ødelagt av overklokking vel :D?

Nice one ;) Jaja, det begynner å bli sent på en onsdag's kveld..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
fikk 18k i 3mark 2001

skal kjøre 03 nå

Hva slags maskinvare har du da?

samme som jeg beskrev i første post et stykke ovenfor.

p4 3,0c

pc 3200

abit ic7

pc 9800pro

når alt er på standard innst fikk jeg 18k i 3dmark2k1 og 5800 i 03.

Lenke til kommentar

Powercolor 9800 pro (julekalender på hwb.no)

Hadde 8500le fra før. Benytter catalyst 3.8 (trengte ikke å gjøre noe som helst da jeg installerte det nye skjermkortet, da det ble detektert automagisk :yes: )

3dmark 03 (litt usikker på hvilken versjon, tror ikke det er siste build) :

- 8500le 64MB = 785

- PC 9800 Pro 128MB = 3900

Kjørte uten AA i 1280x1024

config:

- AMD XP 1900+

- 1GB RAM 2700

- AT7 HK

Klar forbedring! Gleder meg til å spille BF42 :thumbs:

9800 = :love:

[edit]

Kjørte 3dmark build 340 i dag (standard instillinger) og da fikk jeg en score på 5175. Det var jo litt bedre enn forrige gang (se over) uten å endre noe på konfigurasjonen. Tror jeg må ha kjørt med feil oppløsning osv. på den første testen som resulterte i scoren på 3900. ;)

[/edit]

Endret av proturbo
Lenke til kommentar

Fikk slengt på en VGA Silencer på mitt PowerColor 9800 Pro 128MB med en gang jeg fikk det fra Komplett, og klarer fint 450MHz core og 756MHz (DDR) på minnet uten noen form for artifacts. (testet med Max Payne 2, som er ganske så følsomt for slikt ved høye klokkefrekvenser). Stresstestet med nevnte spill samt 3 timer med Dawn (hacket slik at den funker på ATI-kort), det fungerte fint ved disse hastighetene. Kjører med Catalyst 3.10 beta, dette driversettet funker helt fint. Jeg rører ikke 3DMark selv om det ble slengt etter meg.

Akkurat nå kjører jeg min P4 2,6C på standard hastighet, pga jeg bare har PC3200 minne (2x512MB Corsair XMS3200) installert for øyeblikket. Og av en eller annen grunn så fungerer ikke 5:4 eller 3:2 dividerne i Dual Channel-modus på min Abit DiGiDice, derfor er 1:1 eneste reele valg ved overklokking. For å bøte på dette, har jeg kjøpt OCZ PC4000 Gold-minne (2x512MB) - disse kommer meg i hende på lørdag. Planlegger da å klokke CPU til 3,3GHz (255MHz FSB), dersom vannkjølingsløsningen min takler dette...

EDIT: Måtte justere klokkefrekvensen på Core ned til 443,5MHz, da jeg fikk hvite prikker på avspilling av DivX/XviD-filmer. Men jeg fikk justert opp minnehastigheten til 760,5MHz uten problemer...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Fikk slengt på en VGA Silencer på mitt PowerColor 9800 Pro 128MB med en gang jeg fikk det fra Komplett

Hvordan er lydnivået på denne kjøleren? Jeg har for tiden et passivt kjølt r9600, og har et r9800 pro i posten. Helst kunne jeg tenkt meg en heatpipe-løsning, men i og med at jeg har en shuttle, vil ikke kortet ligge sidelengs.

Den kjøleren var overraskende billig, og 1200/2400 rpm pleier som oftest å være meget stille..

Lenke til kommentar
Hvordan er lydnivået på denne kjøleren? Jeg har for tiden et passivt kjølt r9600, og har et r9800 pro i posten. Helst kunne jeg tenkt meg en heatpipe-løsning, men i og med at jeg har en shuttle, vil ikke kortet ligge sidelengs.

Den kjøleren var overraskende billig, og 1200/2400 rpm pleier som oftest å være meget stille..

Personlig erfaring: I mitt tilfelle, ble jeg ble positivt overrasket over kjølerens støynivå. På 1 meters avstand er det praktisk talt ingen forskjell på viftelyden ved høy og lav viftehastighet - de 2 Western Digital-diskene mine overdøver vifta totalt. Jeg kjører derfor vifta på full hastighet. Jeg kjenner at den utblåste lufta fra kjøleren blir varm med en gang jeg kjører en krevende 3D-applikasjon på maskinen. Systemtemperaturen har også gått ned med en 3-4 grader.

Generell info: Ifølge produsenten arctic-cooling og de forskjellige omtalene på nettet, skal VGA Silencer ha et støynivå likt med originalkjølingen på R9800Pro ved full viftehastighet. Vifta er nærmest lydløs ved halv hastighet - selv den mest støysvake harddisk overdøver da VGA Silencer lett. Temperaturforskjellen i praktisk betydning er av en slik grad at det ikke er noen grunn til ikke å kjøre med halv hastighet kontinuerlig. Unntaket er ved høye omgivelsestemperaturer, som f.eks ved et LAN-party - men der er det såpass mye støy at man ikke hører forskjell på høy og lav viftehastighet likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...