Gå til innhold

Acer x34 problem med tilkobling


JTJ

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt en Acer x34 skjerm. Jeg sliter litt med å få en god "drift" av denne. Jeg har et MSI B150M hovedkort hvor jeg har brukt integrert skjermkort. Denne PC`en står på 24/7 og på min tidligere BenQ 24" monitor(1080p) så kom desktop frem med en gang jeg skrudde på skjermen og beveget musen. 

 

Med X34 så går det ikke så bra, fra jeg skrudde på skjermen og til desktop kom frem kunne det gå opptil 5 minutt.

Jeg skiftet så plassering av skjerm som gjorde at jeg trengte en litt lenger kabel og har nå en 6m lang HDMI kabel mot 5m lang HDMI kabel før. Etter jeg skiftet kabel har det blitt mye værre og på det værste så har det gått 20-30 minutter før skjerm viser desktop med rett oppløsning.

 

Jeg har prøvd med et skjermkort Geforce 1030 med samme kabler men det har ikke nyttet. Når jeg har installert drivere så kjenner ikke kortet igjen skjermen som x34 men sier bare en generisk skjerm. Når jeg prøvde å bruke kort kabel og reinstallere drivere så virket det helt til jeg restartet pc da måtte jeg koble til gammel skjerm igjen for å få tilgang til pc. 

 

Nå sitter jeg med et gammelt radeon 6570 og får kun 1080p signal men det er ihvertfall stabilt. 

 

jeg tenkte på om jeg skulle kjøpe et skjermkort med Displayport for å se om det kunne være mer stabilt men ser at det ikke er lett å få tak i kabel som er 6m eller mer av denne typen.

 

Er det noen som har tips om hva som evt kan være problemet? og løsning?

Har prøvd å søke men har ikke klart å finne noe spesielt som var relevant. 

 

Mvh

Jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...