AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hei Tenker å starte med bitcoin-trading. Ser selv på AppStore at flere bitcoin apper er populære som Libertex og Coinbase. Så la oss si at jeg kjøper bitcoin for 200 kroner og dagen etter stiger det med 2%, dvs profitt på 40kr (240kr), vil bitcoinen bli satt på lommeboka? Og hvordan kan jeg overføre bitcoins i lommaboka til NOK inn til min konto hos Nordea? Anonymous poster hash: 56677...11e Lenke til kommentar
Populært innlegg Rankiz Skrevet 4. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Tror nok ikke trading er noe for deg. Du må regne på regnestykket en gang til. Endret 4. januar 2018 av Rankiz 21 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Tror nok ikke trading er noe for deg. Du må regne det på regnestykket en gang til. Går helt fint om hen klarer overbevise andre om at det er bra greier! Anonymous poster hash: 9fae1...2a7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hei Tenker å starte med bitcoin-trading. Ser selv på AppStore at flere bitcoin apper er populære som Libertex og Coinbase. Så la oss si at jeg kjøper bitcoin for 200 kroner og dagen etter stiger det med 2%, dvs profitt på 40kr (240kr), vil bitcoinen bli satt på lommeboka? Og hvordan kan jeg overføre bitcoins i lommaboka til NOK inn til min konto hos Nordea? Anonymous poster hash: 56677...11e Du har like mye bitcoin, den er bare mer verdt. Og det er 4 kroner, ikke 40. 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hei Tenker å starte med bitcoin-trading. Ser selv på AppStore at flere bitcoin apper er populære som Libertex og Coinbase. Så la oss si at jeg kjøper bitcoin for 200 kroner og dagen etter stiger det med 2%, dvs profitt på 40kr (240kr), vil bitcoinen bli satt på lommeboka? Og hvordan kan jeg overføre bitcoins i lommaboka til NOK inn til min konto hos Nordea?Anonymous poster hash: 56677...11e Du har like mye bitcoin, den er bare mer verdt. Og det er 4 kroner, ikke 40. Det er ikkje det han spør om Lenke til kommentar
MagnusRB Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Du må over i en exchange. Binance eller lignende. Coinbase er dyrt og ubrukelig til trading. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Hei Tenker å starte med bitcoin-trading. Ser selv på AppStore at flere bitcoin apper er populære som Libertex og Coinbase. Så la oss si at jeg kjøper bitcoin for 200 kroner og dagen etter stiger det med 2%, dvs profitt på 40kr (240kr), vil bitcoinen bli satt på lommeboka? Og hvordan kan jeg overføre bitcoins i lommaboka til NOK inn til min konto hos Nordea?Anonymous poster hash: 56677...11e Du har like mye bitcoin, den er bare mer verdt. Og det er 4 kroner, ikke 40. Det er ikkje det han spør om Jo? Han spurte om bitcoinen ble satt inn på kontoen. Men han har ikke mer bitcoin. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg bruker eToro til trading, og er nok en av de letteste plassene å utføre trading. De har en bra nettside og en god mobilapp. De har litt stor spread, og til tider litt problemer med serverkapastitet da de har fått ekstremt mye nye brukere den siste tiden (grunnet crypto-trading). Husk at det er spread. Ofte er det mer spread på kvelden og i helger. Spread er differansen mellom det du kjøper en coin for, og det du kan selge den for. Ofte ligger denne på 3-5%. Det betyr at du er 3-5% i minus i det du har kjøpt coins. 1 Lenke til kommentar
MagnusRB Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg bruker eToro til trading, og er nok en av de letteste plassene å utføre trading. De har en bra nettside og en god mobilapp. De har litt stor spread, og til tider litt problemer med serverkapastitet da de har fått ekstremt mye nye brukere den siste tiden (grunnet crypto-trading). Husk at det er spread. Ofte er det mer spread på kvelden og i helger. Spread er differansen mellom det du kjøper en coin for, og det du kan selge den for. Ofte ligger denne på 3-5%. Det betyr at du er 3-5% i minus i det du har kjøpt coins. Er det ikke da lurt å komme seg på en ordentlig exchange. Kjøper man på f.eks Binance kan du selge i samme sekund for samme pris. Ingen Spread der, med mindre jeg har gått glipp av noe. flere % i spread er jo grusomt i trading vil jeg jo mene. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Binance har også spread. Det er slik Exchangen tjener penger. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Kanen overføre mellom de fleste exchangere eller trading side om det er mer rett å kalle det det? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Du får også er gebyr på 50kr ved overføring fra coinbase ol til konto, det er omkostninger banken tar for overføringen. Hvis du kjøper bitcoin (eller annen) og den øker i verdi, så må du selge den igjen tilbake til euro for å kunne overføre til konto, det i seg selv kan du fint gjøre på coinbase, men er billigere på gdax (som er en del av coinbase). Også må du skatte av gevinsten også da Endret 7. januar 2018 av Actibus 1 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Vær klar over at trading er risikofylt og du kan tape deler eller alt.Det du investerer i blir ikke mer verdt, det er markedspris som øker. Det markedet er villig til å betale. Meglere som selger til deg stiller villig opp, fordi for de er det garantert gevinst. Det er det ikke for deg. Stor advarsel til personer som ikke vet begrensning. Begynn i det små med små beløp og lær hvordan det fungerer. I realiteten er andres tap din gevinst om du tjener penger, så det er det samme som pengespill. Det er jo også en moralsk side ved dette som en må vurdere :-) Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Fy søren så mye kødd det er med denne kryptovaluta-handlingen ^^ Virker som det tar ukevis å lære seg alt. Og en haug med crazy skjulte gebyrer og "spread", bare lureri alt sammen ^^ Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Det er ikke automatisk lureri selv om det er mye å sette seg inn i, Taurean. Børshandel er vel generelt belagt med gebyrer, f.eks. er det kurtasje når du kjøper aksjer. Det er slik børsene tjener penger. Spread er bare forskjellen i pris mellom hva jeg som selger vil ha og hva du som kjøper tilbyr. "Steile fronter" = høy spread. Er det stort handelsvolum er som oftest spread minimal. Det at en handel er gjennomført betyr jo at en av partene har "gitt seg" og akseptert motpartens pris, med andre ord en spread på 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå