mort112 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) I mai kjøpte jeg en 3650 på expert. I september var høyttaleren ødelagt lyden var bare skrapete hørtes sprengt ut. Leverte den inn på expert, fikk den igjenn etter etter et par uker. Da var høyttaleren nesten helt fin, men etter en telefon samtale var den likedan. Jeg satte på det uorginale dekslet for å i det minste få til å skrive meldinger med mobilen. For det orginale som var på når jeg leverte den inn til expert hadde blitt så oppripet at det var ekkelt å se va som sto i displayet. Jeg leverte den inn igjenn etter noen dager. Når det hadde gådd en måned, så ringer de å sier at det ikke blir dekt av garantien fordi jeg hadde brukt uorginalt deksel som ikke hadde beskyttelse for høyttaler. Noe det orginale heller ikke hadde. Det hadde kommet jernspon i høyttaleren, men det jernsponet kunne like gjerne ha kommet fra verkstedet deres. hva synes dere jeg skal gjøre?? Endret 10. desember 2003 av mort112 Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 viss du sjekker bak i manualen står det at garantien faller bort ved bruk av uoriginale tilbehør. lite sannsynlig at jernsponet kommer fra dem. men du kan ta å klage på avgjørelsen, evt be de sende tlfen inn til ett annet verksted ( koster som oftest penger ) Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Kan deksel kalles tilbehør da? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) kan dessverre det )= men det skader ikke å prøve. viss de nekter så ta den ut å lever inn på ett annet verksted. er ikke alle som kjører like commando ang (u)originaledeksel Endret 10. desember 2003 av Errae Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Det står at det ikke er lov med uorginalt ekstrautstyr. jeg vil ikke si at deksel er ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 som i sa i forrige post. det er dessverre enkelte verksted som kjører veldig strengt på dette feltet! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 vil han ikke dersom han sansynliggjør at grunnen til at han måtte bytte var fordi Expert ødela dekselet hans, kunne slippe unna? Evnetuelt så må vel forhandler bevise at jernsponet faktisk kommer fra det dekslet uansett. Nokia har selv sagt at de har bevisbyrden første året, jmf saken om deres garanti var lik kjøpslovens rettigheter Lenke til kommentar
Normann Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Kan deksel kalles tilbehør da? Det er riktig at dette er tilbehør... Tror ikke du kan si at expert ripte opp dekselet ditt og kreve at reparasjonen skal gå på garantien. Det er nok desverre ditt ansvar å passe på at du kjøper originalt tilbehør... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 mitt råd er å høre med ett annet verksted (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå