nor50 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Nå har jeg i løpet av kort tid hatt Huawei Mate 9 Pro som jeg byttet ut til en Galaxy S8+, da den virket dårlig på Bluetooth på bilstereoen. S8+ var LITT bedre på BT, men ikke god den heller. Så kjøpte jeg nå en Mate 10 Pro, og det ble det samme resultatet som med Mate 9 Pro mot bilstereoen. Så kjøpte jeg en iPhone 8Plus, men etter å ha hatt Android hele tiden, gav jeg denne opp etter 3 dager. Jeg var i utgangspunktet MEGET godt fornøyd med Mate 9 Pro. Litt småskuffet over kamera av og til, men ellers den mobilen jeg vært mest fornøyd med, alt i alt. Så gikk jeg til S8+ som jeg ikke var fornøyd med. Den lagget og hang. (Har resatt den nå når jeg tok den i bruk igjen etter å ha returnert Mate 10 Pro, og det hjalp). Gledet meg VOLDSOMT til Mate 10 Pro, men med BT-problemene mot bilstereoen der, og eller ikke noe jeg fant ekstraordinært med den, kjøpte jeg en iPhone 8Plus. Men det nytter ikke for meg. Den går og i retur. (Fordel å kjøpe mobil på Power når man ikke vet hva man vil bli fornøyd med...). Nå er jeg tilbake på Galaxy S8+, men hater den kurvede skjermen. Så i dag har jeg bestilt en Nokia 8 utav alle ting. Tilbud til 4990,. på Elkjøp nå. (Ville ha dem til å prismatche det på Power, men der kom de med flere dumme unnskyldninger. Det var en Telenormodell de hadde, så det kunne ikke sammenlignes med den de hadde på Elkjøp... Derfor kunne de ikke matche prisen, og den var og sperret kun for bruk på Telenor. Etterhvert innrømmet han at den var åpen, men påstod at de hadde ikke lov til å selge den uten abo... Gadd ikke krangle mer med han). Bestilte den derfor på Elkjøp på nettet, sånn at jeg har 2 ukers angrefrist. Så nå sitter jeg litt punktert igjen og lurer på hvilken mobil jeg skal gå for om jeg ikke blir fornøyd med Nokia 8... (Hele grunnen til dette kaoset er den dårlige blåtanna på Kenwood sin bilstereo. Hadde den vært god, hadde jeg sluppet å bytte alle disse mobilene. Nå blir det tilbake til Pioneer bilstereo). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Bytt bilstereo ja. Mate 10 PRO mangler jo og bluetooth 5.0 (det har neppe noe å si på bilsteroen din, for om den er noen år gammel har den sikkert bluetooth 2.0 elns) Jeg bruker en 100kroners usb dongel fra ebay koblet til en gammel pioneer spiller via USB og Minijack. Ikke hatt noe trøbbel med verken musikk eller handsfree med mine telefoner (Note 4, Oneplus 5 og S8+) Det er jo ett billigere alternativ enn å kjøpe ny stereo. Er knallfornøyd med lyden i min.Så jeg ville begynt med stereoen. Endret 4. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Bytt bilstereo ja. Mate 10 PRO mangler jo og bluetooth 5.0 (det har neppe noe å si på bilsteroen din, for om den er noen år gammel har den sikkert bluetooth 2.0 elns) Jeg bruker en 100kroners usb dongel fra ebay koblet til en gammel pioneer spiller via USB og Minijack. Ikke hatt noe trøbbel med verken musikk eller handsfree med mine telefoner (Note 4, Oneplus 5 og S8+) Det er jo ett billigere alternativ enn å kjøpe ny stereo. Er knallfornøyd med lyden i min. Så jeg ville begynt med stereoen. Nei da, det er en helt ny 2-DIN fra Kenwood. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Bytt bilstereo ja. Mate 10 PRO mangler jo og bluetooth 5.0 (det har neppe noe å si på bilsteroen din, for om den er noen år gammel har den sikkert bluetooth 2.0 elns) Jeg bruker en 100kroners usb dongel fra ebay koblet til en gammel pioneer spiller via USB og Minijack. Ikke hatt noe trøbbel med verken musikk eller handsfree med mine telefoner (Note 4, Oneplus 5 og S8+) Det er jo ett billigere alternativ enn å kjøpe ny stereo. Er knallfornøyd med lyden i min. Så jeg ville begynt med stereoen. Nei da, det er en helt ny 2-DIN fra Kenwood. Modellnavn? Selv om den nettop er kjøpt kan det jo være 3 år siden den ble produsert. Var andre tider på bluetoothfronten selv da. Har du forresten sett om det er nyere firmware tilgjengelig til spilleren? Endret 4. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 http://www.kenwood.no/car/navigation_multimedia/navigation/DNX7170DABS/ Siste firmware ja Lenke til kommentar
Brew Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Greit nok at du ikke kommer overens med iphonen,men hvordan funket den opp mot bilsteroen? Du sier vel egentlig ikke noe om det...og jeg ble litt nysjerrig Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Når iPhonen hadde dårligere dekning enn de andre mobilene der jeg sitter, og jeg overhodet ikke klarer å "bli glad i" menyer og bruksmåter, så tok jeg ikke noen test mot bilstereoen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Stereoen har jo både Apple Carplay, og Android Auto så alt er jo tilrettelagt for en ett perfekt sammarbeid på begge platformer. Mulig det er noe feil med spilleren din da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå