ZouglouDance Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Skal prøve å kortfatte meg samtidig som dere får med noen detaljer: Jeg jobber som assisterende butikksjef i en butikk og det er en vekter jeg lenge har hatt et lite øye på. Han er kjent for å være veldig sjenert, og smiler aldri hvis ikke super sjeldent, og han ser litt "deprimert ut" i ansiktet når han går rundt senteret. Utifra hans offisielt tilgengelige Twitter profil viser det seg at han interesserer seg for fotball og fashion. Og på hans facebook profil har han lagt ut vanvittig mange innlegg om hvordan en bra mann skal være i et forhold og "If you ever marry someone ..." og det er ikke mange menn som gjør Dette gjør meg mer interessert i å bli kjent med han.. Han viser altså til å ha en gøyal og myk side selvom han jobber som vekter. Men han vet ikke at jeg har "stalket" han. Det eneste jeg nå lurer på er om jeg burde adde han på facebook messenger, ikke friend request for så og sende han en melding og f.eks si "Hei, er det ikke du som er vekteren på senteret?" Jeg har gjort det sånn at vi har en felles bekjent, markedsansvarlig for senteret som er en veldig grei fyr. Litt nerd, ikke min type, men i allefall har vi en felles kontakt.... så jeg kan si at hans profil dukket opp på min "May Know List" .... Vi har snakket sammen et par ganger før om jobb og sikkerhet, og både han og jeg har holdt oss profesjonelle. Saken er at jeg var ikke sååå interessert i han da vi snakket såppas tidlig i fasen.. interessen kom etter hvert da jeg begynte å se han gå forbi hver dag.. Jeg har forresten merket at når han er på jobb pleier han å stå lenge ute med kollega utenfor butikken min og prate mens han ser inn, og ser på meg. Så bør jeg sende han en facebook melding eller bør jeg heller vente til jeg ser han oftere på senteret igjen? Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom... Men setter pris på all tilbakemelding. Endret 4. januar 2018 av ZouglouDance 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Løgn Skrevet 4. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. 10 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Jeg tipper han har et godt øye til deg også! Men han er for "profesjonell"og sjenert så det kommer til å ta årevis før noe skjer. Ta første skrittet du! Jeg hadde bare digget om en fin dame i en butikk tenkte slik om meg og tok initiativ! Kjør på du: Dere lever bare én gang, og sjansen er nå, den kan være borte om en uke... (f.eks at en annen fin dame i en annen butikk kaprer ham, og du må se dem gå hånd i hånd hver dag på senteret Endret 4. januar 2018 av ozone 2 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. Bare ligg ham til å send ham en melding. Hva er det verste som kan skje? Lenke til kommentar
ZouglouDance Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. hahaha... for no nasty-ass du er a ... Du ødela det litt på slutten må jeg si :´D Jeg tipper han har et godt øye til deg også! Men han er for "profesjonell"og sjenert så det kommer til å ta årevis før noe skjer. Ta første skrittet du! Jeg hadde bare digget om en fin dame i en butikk tenkte slik om meg og tok initiativ! Kjør på du: Dere lever bare én gang, og sjansen er nå, den kan være borte om en uke... (f.eks at en annen fin dame i en annen butikk kaprer ham, og du må se dem gå hånd i hånd hver dag på senteret Det er akkurat det... Jeg er redd for om jeg legger han til på facebook messenger og det viser seg at jeg bare får kalde tilbakemeldinger og at han i verste fall ikke er interessert at jeg driter meg ut... og da må jeg leve med å se han hver dag på jobb og føle meg som en failure ovenfor han... og det ønsker jeg ikke. Det var en ansatt fra en annen avdeling, I MIN GAMLE jobb som jeg vaar interessert i og jeg tok sjansen for tidlig i å adde han og det slo bare helt feil.. men han la ikke ut sukkersøte innlegg om ekteskap og forhold slik som denne vekteren her gjorde da... Jeg er utolmodig og vil at noe skal skje, og samtidig vil jeg ikke gjøre noe jeg angrer på.. jeg vil helst ikke fantasere for mye om han er interessert eller ikke utifra småå ting her og der for det blir man gal av Det var f.eks en episode hvor jeg hadde sykt mange kunder i butikken og han kom da helt inn i MY SPACE altså min butikk og snakka i tlf med en annen vekter sikkert fordi han fikk beskjed om å komme til oss... Jeg stod da RETT FORAN han, 10 meter unna og han turte ikke en gang å se meg rett inn i øynene.. men han smilte med øynene ... og det er ikke vanlig ... 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. Dette her er faktisk fasiten. Siste setningen er en åpenbar spøk, men det er faktisk ikke verre enn dette her. 2 Lenke til kommentar
Konsulo Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Send han en melding. Jeg forstår frykten av å bli avvist, men da har du i hvert fall prøvd. Det er akkurat det... Jeg er redd for om jeg legger han til på facebook messenger og det viser seg at jeg bare får kalde tilbakemeldinger og at han i verste fall ikke er interessert at jeg driter meg ut... og da må jeg leve med å se han hver dag på jobb og føle meg som en failure ovenfor han... og det ønsker jeg ikke. Det er ingen skam å bli avvist. Av personlig erfaring så blir denne situasjonen sjelden så "klein" som man forestiller seg. Endret 7. januar 2018 av Konsulo Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Det pleier ikke å være kleint i etterkant av en avvisning. Enten er det et ja eller nei, enkelt som det. Livet går videre. 2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Du som la ut noe om dette på Jodel for en stund tilbake eller? Endret 8. januar 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men han vet ikke at jeg har "stalket" han. Det eneste jeg nå lurer på er om jeg burde adde han på facebook messenger, ikke friend request for så og sende han en melding og f.eks si "Hei, er det ikke du som er vekteren på senteret?" Jeg har gjort det sånn at vi har en felles bekjent, markedsansvarlig for senteret som er en veldig grei fyr. Litt nerd, ikke min type, men i allefall har vi en felles kontakt.... så jeg kan si at hans profil dukket opp på min "May Know List" .... Dårlig start - hvis dette funker, vil du at forholdet skal ha startet med løgn, om enn hvit? Vær ærlig eller ikke nevn det, altså legg ham til og fortell sannheten om hvorfor, eller bare start praten uten å snakke om hvorfor. Når han evt spør hvorfor, så svarer du som sant er at du synes han virker verdt å bli bedre kjent med. 1 Lenke til kommentar
Flaxkikkert Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Neste gang du får han på tomannshånd, inviter han inn på pauserommet for å hjelpe med ett eller annet. Han blir sikkert med, snill som han høres ut til å være. Og så trykker du han opp mot veggen, og stikker tunga ned i halsen på han. Eller vent nå litt...det hørtes kjent ut. Nei, spøk til side - finn ut om han er single (evt. om du vil ha en elsker, som jo også er helt ok). Deretter bruker du dette hemmelige supertrikset (takk meg senere), som alle jenter (og forsåvidt gutter) burde lære : Rør på ham. Altså, ikke grip han på kuken (kan jo funke, meeeen...kanskje ikke så pop i disse dager). Stryk ham forsiktig på ryggen, gi ham en klem, dult litt i han. Gjør det en to-tre ganger, så er han i boks. Vi menn, særlig de av oss som ikke fødte sjekkere, trenger litt selvtillit og bekreftelse før vi tør. Endret 10. januar 2018 av Flaxkikkert 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Når det kommer til jobb, profesjonalitet og forelskelser, så er det oftest alltid best å holde dette adskilt. Saken er at hvis du skal gjøre noe, så må du ha "guarden" oppe, sånn at du ikke blir helt knust og ødelagt hvis det blir avvisning. Du må bygge opp litt forsvar. Ellers må du finne jobb et annet sted hvis det blir avvisning. Er gevinsten verdt denne risikoen? Jeg vet ikke om NAV gir deg dagpenger eller AAP basért på kjærlighetssorg. Men det går jo an å bli utbrent, eller bare ta seg en 3-dagers. Spørs litt åssen type du er også, du skriver du er utålmodig. Da blir også reaksjonen større, når man går "all in". Hvis du går saktere frem, begynner med en liten samtale, eller kanskje sender en liten melding på facebook, så får du tid til å vurdére og prosessére følelsene som dukker opp i mellomtiden. Jeg har vært i en litt lignende situasjon de siste 8 (!) år faktisk. Det er ei jeg var interessert i veeldig lenge i butikken jeg handler i her i nærområdet. Ut av profesjonalitet og respekt for hennes arbeidsplass, så ville jeg ikke si noe. Men til slutt så tenkte jeg at livet leves kun 1 gang, nå har det gått lang nok tid, og jeg har fått "bygd opp" litt forsvar, slik at det ikke ble total katastrofe ved nederlag. Sendte melding på facebook 2 ganger ^^ Fikk aldri noe svar. Noe som er helt ok for meg. Jeg merker kanskje en bitteliten endring i holdningen hennes, men handleturene går som normalt og det er lite som egentlig har forandret seg i dynamikken ^^ Ja, også tenker jeg det er som Ozone skriver, har jeg også kommet frem til - Jeg ville bare synes det var trivelig om noen viste interesse, selv om det var på jobb. Jeg ville bare sagt; "Er litt opptatt nå, men send meg gjerne en melding på face eller tlf :)" .. Så har jeg også kommet frem til at mennesker som er ignorante tilbake, eller enda verre, blir SURE; Da får du i hvert fall svar på at dette var ikke et menneske du egentlig passet sammen med likevel. Da fikk du raskt svar. Det går an å si "Beklager, jeg er i forhold" selv om man ikke er det, en liten hvit løgn, for å spare masse kluss og kødd. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. Gjør dette. Rapporter så tilbake. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Jeg tenker liksom hvem eer det som sender en melding til en vekter liksom...En butikkansatt, i dette tilfellet. ... Her er fremgangsmåten: Gjør det til en vane å hilse på ham, og prat med ham om alt og ingenting i noen minutter. Vær blid og imøtekommende. Når du har blitt "nok" kjent med ham, så synes du ikke lenger at det er rart å spørre om dere skal ta en øl sammen en fredag etter jobb. Og derifra er det enklere å neste gang spørre hva han gjør i helga. Og deretter kan du spørre om han vil være med inn... i deg. Dette her er faktisk fasiten. Siste setningen er en åpenbar spøk, men det er faktisk ikke verre enn dette her. Takk for dagens latter, men det er jo mye sannhet i det Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Vil legge til at om han avviser deg, så er det ikke sikkert det har noe med at han ikke liker deg å gjøre. Mange senterledere misliker at vekterne de har leid inn får et slikt forhold til de ansatte i senterets butikker. Så det kan rett og slett hende han avviser deg for å slippe å "komme på kant" med senterledelsen som er vaktselskapets kunde. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Jobbet flere år som vekter på kjøpesenter. Det var ikke unormalt at flere av de jeg fikk kontakt med la meg til på FB. Anså det aldri som rart. 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Jobbet flere år som vekter på kjøpesenter. Det var ikke unormalt at flere av de jeg fikk kontakt med la meg til på FB. Anså det aldri som rart. Jeg også. Og FB er ikke noe problem. Tenkte mer på å innlede et potensielt romantisk forhold til en av de butikkansatte. Vekteren har jo ofte en slags kontrollfunksjon overfor butikken, på vegne av ledelsen og bør således være objektiv angående de butikkansatte. På senteret der jeg jobbet ble den ene vekteren sammen med en av butikksjefene og det ble ikke populært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå