Gå til innhold

Geforce Ti4200

webkong(l)en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott.

Da har jeg i 6mnd hatt et ikke-kompatibelt kort i maskinen.

(VIA KT400 støtter kun 4X/8X 1.5V)

Takk for hjelpen!

For visst kjøpe et nytt kort.

:dontgetit:

Hva er problemet ditt? Enten så virker det ellers så gjør det ikke!

I betydningen ikke-kompatibelt legger man at delene ikke virker sammen. Et Ti4200 kort virker selvsagt i kt400 chipsetene. :roll: Noe annet ville vært passe lamt av Via da dette var det desiderte "best buy" grafikkortet når kt400 ble sluppet. Jeg har samme kombo asus a7v8x (støtter 8x agp, men ikke grafikkortet så det kjører på 4x uten at det spiller noen som helts praktisk rolle). og gainward gf4 ti4200.

At du føler behovet for å bytte er en helt annen ting, men inkompatibilitet er en drøy grunn å oppgi ;)

Foreslår at du venter til f.eks hl2, doom3 osv er sluppet med å splashe ut for et nytt jeg. Er ikke den store forskjellen i dagens spill hvis du skal kjøpe et budsjett kort (radeon9600pro/xt)

Lenke til kommentar
Flott.

Da har jeg i 6mnd hatt et ikke-kompatibelt kort i maskinen.

(VIA KT400 støtter kun 4X/8X 1.5V)

Takk for hjelpen!

For visst kjøpe et nytt kort.

:dontgetit:

Hva er problemet ditt? Enten så virker det ellers så gjør det ikke!

I betydningen ikke-kompatibelt legger man at delene ikke virker sammen. Et Ti4200 kort virker selvsagt i kt400 chipsetene. :roll: Noe annet ville vært passe lamt av Via da dette var det desiderte "best buy" grafikkortet når kt400 ble sluppet. Jeg har samme kombo asus a7v8x (støtter 8x agp, men ikke grafikkortet så det kjører på 4x uten at det spiller noen som helts praktisk rolle). og gainward gf4 ti4200.

At du føler behovet for å bytte er en helt annen ting, men inkompatibilitet er en drøy grunn å oppgi ;)

Foreslår at du venter til f.eks hl2, doom3 osv er sluppet med å splashe ut for et nytt jeg. Er ikke den store forskjellen i dagens spill hvis du skal kjøpe et budsjett kort (radeon9600pro/xt)

Problemet mitt er i grunn at pc "lugger", og når jeg kjører DV inn på maskinen kan jeg ikke redigere/rendere uten at det blir "hakk i filmen" Flere bilder detter ut.

Videre har jeg problemer til og med i tekstbehandling, da pc`n henger, og jeg må gi den tid til tygge ferdig. Det er ingen tunge jobber som trigger dette.

Grunnen til at jeg har hengt meg opp i 3.3V og 1.5V, er at det på første side i manualen til mitt hovedkort står en svær advarsel om komp.probl. da brikkesettet kun støtter 4X/8X 1.5V

Virker dette fornuftig?

Og Ja, på noen kort går det med jumper å bytte 3.3V/1.5V

Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt mulig å stille på volten på skjermkortene ??? og hvor er den jumperen i tilfelle

Diamond Vipper V770 golden finger kan switches mellom AGP 2X(3.3v) og 4X(1.5v) med jumper. Default jumper er 2X(3.3v)

HK med AGP 4X kan da ha problemer med å fungere skikkelig om ikke jumper settes til 4X. (F.eks. mitt GA-7VAXP)

Videre har du f.eks. ATI Rage 128 Pro lagd av Power Color og noen SiS 305 kort, er kompatible med 2X(3.3v)/4X(1.5v) AGP slot, men de støtter bare 2X(3.3v).

Setter jeg et slikt kort inn i mitt HK, vil det mest sannsynlig ikke fungere skikkelig.

Foreløpig ser det ut til at det er derfor min pc "lugger"(stopper noen sekunder og går videre).

Er det noen som har peiling på om POV gf4 Ti4200 64MB kan kjøre på 1.5v?

Lenke til kommentar

jeg har Ti4200 og et relativt nytt Asus A7V8X-X hovedkort.. men det virker ikke som Gf kortet mitt har den ytelsen den skal ha.. jeg får rundt 15k i aquamark benchmark (AMD XP1700), noe som er omtrent det samme som jeg hadde med Gf2 kortet jeg hadde for en evighet siden. Kan dette være riktig?

Kan dette ha noen sammenheng med denne problemstillingen?

Lenke til kommentar
jeg har Ti4200 og et relativt nytt Asus A7V8X-X hovedkort.. men det virker ikke som Gf kortet mitt har den ytelsen den skal ha.. jeg får rundt 15k i aquamark benchmark (AMD XP1700), noe som er omtrent det samme som jeg hadde med Gf2 kortet jeg hadde for en evighet siden. Kan dette være riktig?

Kan dette ha noen sammenheng med denne problemstillingen?

Ja, det tror jeg.

Fant en "hemmelig side" i min bios ved å trykke Ctrl-F1. Kunne stille mye vedrørende skjermkortet, prøvde forskjellige AGP innstillinger, uten bedring.

Gigabyte har skrevet tydelig forbehold om at jeg MÅ ha et 4X/8X 1.5v kort.

Klarer bare ikke å finne ut om gf4 ti4200 kjører 1.5v i tillegg til 3.3v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...