Kjell Olaf Winther Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 NRK klassisk sender som de fleste NRK kanaler med 80 kbps og HE-AAC v2 audio codec. Det stemmer ikke. NRK Alltid klassisk sender med høyere oppløsning enn de andre stasjonene.Mener at det er 96 kbps AAC SBR som brukes der. At du er en eldre mann som fant ut av DAB innstillingene tviler jeg ikke på. Men tror du at du er representativ for "eldre menn"? Jeg tror feks ikke det er mange eldre menn som vet hvilken kodeks som benyttes ved DAB sendinger? Så du er kanskje i kategorien teknisk interessert? Tallene lyver ikke, tradisjonell radio har tapt masse lyttere etter overgangen til DAB. Så skal man se nøkternt på det så har overgangen ikke vært vellykket. På min DAB adapter står det 80 kbps...og jeg har vært teknisk interessert i hele mitt liv. Og nedgangen i lytting var ventet..en av grunnene er at vi har en av Europas eldste bilparker...så mange kvier seg for å bytte til DAB...og noen FM fanatikere blånekter...selv etter at det landsdekkende FM nettet er sluttet. Men nedgangen har stabilisert seg og er sakte men sikkert på vei oppover. Jeg har jobbet i lokalradio i Oslo før i verden, og også laget programmer for NRK på begynnelsen av 80 tallet. Og nå som jeg har blitt 71 år gammel så kan jeg vel titulere meg selv som eldre mann??? Lenke til kommentar
Rowren Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Kjøpte meg en Pop Dab adapter på Elkjøp for å ha noe enkel radio i garasjen (koblet til det eldgamle stereoanlegget som ikke får være innendørs). Denne saken er akkurat like god som Argon-sakene på Hifi-klubben og eneste reelle forskjellen jeg kan tenke meg er tilkoblingsmuligheter, eller antall sådanne. For lydkvaliteten sin del er du allerede på tur om du mener dab låter bedre hos Hifi-klubben enn på Elkjøp. Det fins mye dritt når det gjelder lyd produkter. DAB+ er ingen unntak. Husk at alt som er digitalt må ha en DAC som gjør om digital lyd til hørbar analog lyd. Det er her mange digitale produkter sliter da det alt for mange ganger ikke er satt in så bra DAC! kjøper du en DAB+ adapter til under kr. 1000 så kan du få mye forskjellig kvalitet å den trenger heller ikke å verre av så alt for bra kvalitet! DAB+ kanaler er også veldig komprimert å kanalene varierer veldig i lyd kvalitet fra kanal til kanal. 1. Skjermen som skal vise al info en dab+ kan gi er i mange tilfeller ikke så bra på små DAB+ adaptere. 2. Lyd kvaliteten varierer veldig. å litt for ofte så er lyden kvaliteten ikke så mye å skryte av. 3. Digital utgang så du kan kople den til en bedre DAC er mangelvare på mange DAB+ adaptere. Hifiklubben sin argon DAB+ adapter3 er en ganske bra adapter med relativt bra lyd. Den har digital lyd utgang å ganske bra skjerm der du kan få opp bilder å kanal liste også videre. Skule jeg ha valgt mellom en adapter fra power elkjøp hifiklubben så er Argon DAB+ adapter3 et godt alternativ. Lurer du på hvordan en bra DAB+ radio bør være lagd så se inni en WV golf 5 dørs kombi 2017! skjermen å alt som kommer opp er helt riktig etter minn mening. Endret 12. mai 2018 av Rowren Lenke til kommentar
Rowren Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 NRK klassisk sender som de fleste NRK kanaler med 80 kbps og HE-AAC v2 audio codec.Det stemmer ikke. NRK Alltid klassisk sender med høyere oppløsning enn de andre stasjonene.Mener at det er 96 kbps AAC SBR som brukes der. At du er en eldre mann som fant ut av DAB innstillingene tviler jeg ikke på. Men tror du at du er representativ for "eldre menn"? Jeg tror feks ikke det er mange eldre menn som vet hvilken kodeks som benyttes ved DAB sendinger? Så du er kanskje i kategorien teknisk interessert? Tallene lyver ikke, tradisjonell radio har tapt masse lyttere etter overgangen til DAB. Så skal man se nøkternt på det så har overgangen ikke vært vellykket. På min DAB adapter står det 80 kbps...og jeg har vært teknisk interessert i hele mitt liv. Og nedgangen i lytting var ventet..en av grunnene er at vi har en av Europas eldste bilparker...så mange kvier seg for å bytte til DAB...og noen FM fanatikere blånekter...selv etter at det landsdekkende FM nettet er sluttet. Men nedgangen har stabilisert seg og er sakte men sikkert på vei oppover. Jeg har jobbet i lokalradio i Oslo før i verden, og også laget programmer for NRK på begynnelsen av 80 tallet. Og nå som jeg har blitt 71 år gammel så kan jeg vel titulere meg selv som eldre mann??? Bare for å ha nevt det. NRK har best lyd kvalitet etter min erfaring. kvaliteten varierer veldig fra kanal til kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå