Gå til innhold

Ble varslet om kritiske sårbarheter allerede i sommer. Så gikk det ikke lang tid før toppsjefen solgte aksjer i selskapet for 194 mi…

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

En må jo også huske på at mange vil nå ha nye prosessorer som fikser denne feilen til servere og datasentere. Det kan gi god gevinst hos Intel (og AMD).

Morsomt dilemma. Du har kjøpt en vare full av feil, så den må byttes ut og du må kjøp ny, men siden det ikke finnes konkurranse, så må du kjøpe fra de samme som solgte deg de defekte varene. Hvor mange ganger kan inten og amd gjøre dette mon tro?

Lenke til kommentar

Feigt, feigt. Hadde vært bedre moral om han slet seg igjennom med aksjene eid av han selv, og heller kastet seg på for å redde inn denne fadesen. Og ikke kun sistnevnte.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva hjelper det å rette koden i CPUen når MIcrosoft nå har flyttet testene ut i Windows koden?

Da vil jo ikke Windows bruke den oppdaterte mikrokoden og alt vil fortsatt være like tregt...

Intel og MS jobber sammen, begge oppdateringene er nødvendige for å fikse sårbarheten.

De har jobbet sammen med dette lenge, og oppdateringene hadde nok kommet samtidig om sårbarheten ikke hadde blitt oppdaget før alle involverte parter planla å publisere.

Det er jo det dette går utpå, Intel sjefen visste dette lenge. Han visste Intel hadde en stor sårbarhet, og han visste at andre aktører var mye mindre berørt. 

Endret av Lunaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De griske rikingene tjener rått uansett hvor bra eller dårlig det går med bedriften. Forkastelig.

I dette tilfellet var mye av aksjene opsjonar. For å tena på opsjonar, så må aksjen stiga i verdi. For at aksjen skal stiga i verdi, må bedriften gå godt. Så det er ikkje så enkelt som du påstår.

Lenke til kommentar

Det burde jo være lett å dokumentere at dette har vært planlagt flere måneder før salget og før sårbarheten ble avdekket.

Han tok vel ikke ut nesten 200 millioner bare for å ha det på sparekonto, men heller for noe konkret investering eller prosjekt. Så det bør han jo kunne vise til at har vært planlagt uavhengig av Intel.

Lenke til kommentar

De griske rikingene tjener rått uansett hvor bra eller dårlig det går med bedriften. Forkastelig.

I dette tilfellet var mye av aksjene opsjonar. For å tena på opsjonar, så må aksjen stiga i verdi. For at aksjen skal stiga i verdi, må bedriften gå godt. Så det er ikkje så enkelt som du påstår.

Jo det er vel egentlig det? Han tjener rått uansett hvordan det går med Intel?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han har jo garantert ingen fallskjerm...
Lenke til kommentar

AtW

Grunnen til at han har tent på aksjene han selte er at aksjene har auka i verdi etter at han fekk opsjonane. Det betyr vel at Intel har gått bra i den tida? Eller meiner du at aksjekursen ville auka sjølv om Intel går dårlig?

Lenke til kommentar

Hva hjelper det å rette koden i CPUen når MIcrosoft nå har flyttet testene ut i Windows koden?

Da vil jo ikke Windows bruke den oppdaterte mikrokoden og alt vil fortsatt være like tregt...

Jeg mistenker de klarer finne ut om CPU er av nyere generasjon; og skippe koden som nå er lagt inn for disse. Så ser ikke på det som et problem. Forøvrig virker det ikke som ytelsesreduksjonen er av spesiell betydning for folk flest (macOS 10.13.2 har allerede denne på plass, merket svært litt til den selv i benchmarker av forskjellige typer - samt i reell bruk sammenlignet med forrige versjon uten fix).

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Grunnen til at han har tent på aksjene han selte er at aksjene har auka i verdi etter at han fekk opsjonane. Det betyr vel at Intel har gått bra i den tida? Eller meiner du at aksjekursen ville auka sjølv om Intel går dårlig?

Jeg mener akkurat det jeg sier, han ville tjent rått uansett. Hva hadde han tjent i sin stilling om aksjene gikk ned 90%? La meg gjette mye mye mer enn en vanlig arbeidstaker.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Jeg mener akkurat det jeg sier, han ville tjent rått uansett. Hva hadde han tjent i sin stilling om aksjene gikk ned 90%? La meg gjette mye mye mer enn en vanlig arbeidstaker.

AtW

Ettersom artikkelen handlar om aksjene, så kommenterte eg deretter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Langt mindre enn han ville tjent på aksjene ved et salg etter aksjestupet.

Det er det som er det potensielt ulovlige i handlingen, om han har solgt aksjer til en langt høyere pris enn han hadde fått om andre kjente til infoen. Altså handlet illojalt basert på innsideinformasjon, noe som er ulovlig.

Det er såpass alvorlig at det kan svekke ikke bare han selv, men hele organisasjonen han representerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

La meg si det slik:

I ansettelsesforhandlinger for en slik posisjon ville jeg for min del ha lagt relativt liten vekt på lønn og svært stor vekt på fallskjermens omfang og betingelser....

;o))

Lenke til kommentar

La meg si det slik:

I ansettelsesforhandlinger for en slik posisjon ville jeg for min del ha lagt relativt liten vekt på lønn og svært stor vekt på fallskjermens omfang og betingelser....

;o))

Om et par måneder har han vært CEO for Intel i 5 år. Så om fyren hadde bare brydd seg om fallskjerm og lønn hadde han kommet dårlig ut av det. Lønn er jo det han tjener mest på. Sammen med at han selvfølgelig får aksjer, og har planer om aksjekjøp som han kan benytte seg av.

Selskaper gir folk aksjer slik at de har intensiv til å gjøre hva som er bra for selskapet, ellers mister de penger. Han har garantert mye mer aksjer i Intel og har og hatt et personlig tap her. Ikke at det har så mye å si da, kursen er nok opp igjen ganske raskt. Aksjekursen er høyere enn for 1 mnd siden. Høyere enn for 1 år siden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...