Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intel NUC7 flimrer og hopper i bilde

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Intel NUC7 i3 som har blitt helt gal siste dagene.

Vanlig Windows 10 til en vanlig 4K tv. Den har fungert perfekt siden jeg fikk den et års tid.

Prøvde å aktivere HDR på Windows, det var dette som startet hele problemet. Nå sliter jeg med absolutt alt.

Edit : prøvde å legge ved en video, men det fikk jeg ikke lov til

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan laster man opp videoer på denne siden?

Har nå vært inne i BIOS/UEFI og lastet inn standardinnstillinger, avinstallert skjermkortdrivere med Display Driver Uninstaller, lagt inn de gamle driverne som fungerte tidligere og tatt en factory reset av Windows10, så nå er jeg tilbake til en fresh install med absolutt alt. Men fortsatt hopper og flimrer bilde som bare det. Ingen  mulighet for DVI eller DisplayPort på tv'n, for den har kun HDMI inn. 

Lenke til kommentar

Bruk youtube eller bildedelingsprogrammer (google "image sharing" eller "image hosting") det er eneste som funger.

Angående det andre skaff deg displayport skjerm eller DVI med overgangskabel duallink.

Det er enste måte å løse problemet hvis du ikke vil reinstallere.

Det er vanlig feil på tver\skjermer med HDMI.

Det er tydligvis HDMI ikke er bygget for slike ting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Etter factory reset, flashing av BIOS, og mange timer tukling fant jeg ut av problemet

Det er SAMSUNG! De har siden jeg kjøpte UE55JS8005 (med HDR ifølge reklamen som fulgte med tv'n) vært ivrig motstander av å faktisk tilby HDR på den tv'n. Først trenerte de HDR-oppdateringen til Netflix-appen i rundt ett år for å ha et større salgsargument for etterfølgermodellen KS8005. 

Nå har Samsung drept HDR-modus til Windows. Kom en firmwareoppdatering versjon 1520 for litt siden, og den dreper HDMI-overføringen fra PC til TV. Man må faktisk inn i Settings på TV'n og slå av SUHD, og da virker alt supert igjen. 

Så nå som Intel og Microsoft endelig har klart å lage et operativsystem og drivere som takler 10bit farger, HDR og økt grafisk kvalitet rett ut av boksen drepte Samsung den funksjonen. 

Skal nok aldri ha TV fra det selskapet mer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...