Gå til innhold

Begrunnelse for karakter og sensurvedtak stemmer ikke overens

Star Fox

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

Jeg pleier alltid å be om begrunnelse for mine karakterer, også når jeg får A. Nå har jeg akkurat fått begrunnelse for en av mine siste A-er, men i begrunnelsen konkluderer sensor med at jeg fikk B, mens det i studentweb står A. Slik begrunnelsen er skrevet oppfatter jeg det som at det er min oppgave som er kommentert (altså har ikke sensor forvekslet kandidatnummer). 

Noen som har opplevd det samme? Bør jeg bare late som ingenting? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Tja, det kan være at du har fått feil karakter i studentweb, men det kan også være at professoren gikk på "autopilot" og antok at du fikk en B og ikke en A siden du ba om begrunnelse. Hvis du er sikker på at han kommenterte din besvarelse, har du da fått din begrunnelse. Kanskje du kan ta lærdom i at en A ikke alltid betyr veldig mye, og at en B likegodt kan være en A hvis man myser nok. 

Selv tviler jeg litt på at foreleser kommer til å endre karakteren hvis han så at du hadde fått feil karakter, jeg ser for meg at det kan være litt vanskelig byråkratisk. 

Hva du bør gjøre kommer vel litt an på din egen samvittighet og så videre, jeg skal ikke legge meg opp i hva som er det moralsk riktige, selv om det også er noe du kan tenke over. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du gjør en feil i forbindelse med eksamen så blir du korsfestet. Hvis de nå har gjort en feil og ført feil karakter inn i Studentweb så får de ta det på sin kappe. Ikke gjør jobben for dem. De får selv sørge for at de gjør ting riktig, siden de forventer det samme fra studentene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Professoren har nok ikke gjort feil. Det skjer at de ser på helheten av besvarelsene til de som tok eksamen når de er ferdig med sensuren. Og hvis de ser at det var mange som hadde problemer med en del, eller at snittet var veldig lavt. Så kan de senke karaktergrensen. Slik at en B blir til A osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...