JoggeLogge Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hei. Jeg har et problem når jeg laster ned filer fra nett, som oppstod i går. Jeg benyttet firefox, og når jeg laster ned filer er jeg vant til at de også blir spesifisert som hvilken filtype de er i mappen nedlastinger. Men nå blir filtypen blir bare beskrevet som "fil", selv om filen jeg har lastet ned er en PDF/docx/ppt. Jeg kan åpne de, men da må jeg velge program, og velge hvilket program som skal benyttes etter hvilken fil det er. Jeg har lastet ned filer fra både Canvas (It's learning konkurrent) og nettbank, og det er likt begge steder. Har prøvd Crome også, uten hell. Har dere noe erfaring eller tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Men ser du egentlig filtyper i Utforsker? Standard i Windows er at dette er slått av, det er noe av første jeg slår på i en ny PC. Slå det på, og se hva du har: https://www.eightforums.com/tutorials/30434-file-name-extensions-hide-show-windows-8-a.html Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Høyreklikk og endre navn så det blir riktig filtype etter navnet. Har skjedd meg også noen ganger med FF, men ikke fast. Gjelder det alt du laster ned nå? Edit; Har lastet ned f.eks. Apemann som er et jpg bilde og filen blir lagret som Apemann, men mangler .jpg i navnet. Edit; Nei, vent. Du kan ikke endre navnet slik uten å slå på "vis filendinger" eller hva det heter, som er det som er beskrevet i linken til Hårek. Hvis den ikke har filnavn og "fis filendinger" er avslått så holder det å bare legge til f.eks. .jpg Glemte at jeg ikke har på "vis filendinger" på denne maskinen Endret 4. januar 2018 av Soseks Lenke til kommentar
fleskesvor Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Hvis den ikke har filnavn og "fis filendinger" er avslått så holder det å bare legge til f.eks. .jpg Jeg er mest nysgjerrig på hvordan man skrur på dette eksotiske valget. :joy: Lenke til kommentar
JoggeLogge Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 Men ser du egentlig filtyper i Utforsker? Standard i Windows er at dette er slått av, det er noe av første jeg slår på i en ny PC. Slå det på, og se hva du har: https://www.eightforums.com/tutorials/30434-file-name-extensions-hide-show-windows-8-a.html Hei! Ja, jeg ser filtypen der, det står i en egen fane: "type". Ellers har jeg også på visning av filtype. Lenke til kommentar
JoggeLogge Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Høyreklikk og endre navn så det blir riktig filtype etter navnet. Har skjedd meg også noen ganger med FF, men ikke fast. Gjelder det alt du laster ned nå? Edit; Har lastet ned f.eks. Apemann som er et jpg bilde og filen blir lagret som Apemann, men mangler .jpg i navnet. Edit; Nei, vent. Du kan ikke endre navnet slik uten å slå på "vis filendinger" eller hva det heter, som er det som er beskrevet i linken til Hårek. Hvis den ikke har filnavn og "fis filendinger" er avslått så holder det å bare legge til f.eks. .jpg Glemte at jeg ikke har på "vis filendinger" på denne maskinen Hei! Takk for tipset. Desverre fungerer det ikke her, filen blir ikke endret selv om jeg prøver å endre navn. Det gjelder PDF-filer, word filer og PPT, men jeg har fått lastet ned noen word filer uten problemer også. Endret 8. januar 2018 av JoggeLogge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå