Gå til innhold

Dokumenter "mister" filtype under nedlasting

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem når jeg laster ned filer fra nett, som oppstod i går. Jeg benyttet firefox, og når jeg laster ned filer er jeg vant til at de også blir spesifisert som hvilken filtype de er i mappen nedlastinger. Men nå blir filtypen blir bare beskrevet som "fil", selv om filen jeg har lastet ned er en PDF/docx/ppt. Jeg kan åpne de, men da må jeg velge program, og velge hvilket program som skal benyttes etter hvilken fil det er. Jeg har lastet ned filer fra både Canvas (It's learning konkurrent) og nettbank, og det er likt begge steder. Har prøvd Crome også, uten hell. Har dere noe erfaring eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk og endre navn så det blir riktig filtype etter navnet. Har skjedd meg også noen ganger med FF, men ikke fast. Gjelder det alt du laster ned nå?

Edit; Har lastet ned f.eks. Apemann som er et jpg bilde og filen blir lagret som Apemann, men mangler .jpg i navnet.

Edit; Nei, vent. Du kan ikke endre navnet slik uten å slå på "vis filendinger" eller hva det heter, som er det som er beskrevet i linken til Hårek.

Hvis den ikke har filnavn og "fis filendinger" er avslått så holder det å bare legge til f.eks. .jpg

Glemte at jeg ikke har på "vis filendinger" på denne maskinen :p

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Høyreklikk og endre navn så det blir riktig filtype etter navnet. Har skjedd meg også noen ganger med FF, men ikke fast. Gjelder det alt du laster ned nå?

Edit; Har lastet ned f.eks. Apemann som er et jpg bilde og filen blir lagret som Apemann, men mangler .jpg i navnet.

Edit; Nei, vent. Du kan ikke endre navnet slik uten å slå på "vis filendinger" eller hva det heter, som er det som er beskrevet i linken til Hårek.

Hvis den ikke har filnavn og "fis filendinger" er avslått så holder det å bare legge til f.eks. .jpg

Glemte at jeg ikke har på "vis filendinger" på denne maskinen :p

Hei! Takk for tipset. Desverre fungerer det ikke her, filen blir ikke endret selv om jeg prøver å endre navn. Det gjelder PDF-filer, word filer og PPT, men jeg har fått lastet ned noen word filer uten problemer også.

Endret av JoggeLogge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...