Harald Brombach (digi.no) Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Har allerede blitt utnyttet i minst to større kampanjer.Venter mange DDoS-angrep fra bredbåndsrutere etter publisering av angrepskode Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Noen som vet om gratis online port scanner som tar ALLE portene ? både tcp og udp ? Eneste reelle muligheten min til å få en årntlig audit av ruteren min er egentlig å knekke meg inn på en anna pc på internett å se hvordan den ser maskinen min.,sånn jeg ser det. Teit at di fleste leverandører stenger admin tilgang til både web interface til ruteren og ssh tilgang,, nextgentel i allefall, di suguer., verre er det vel at jeg går med på det.. betaler nå rundt 6-700 pr mnd får et leid modem jeg såvidt har tilgang til å skru av og på wifi,, og en 1 mb nedlastning og 256 kb opplastning,, skammer meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Noen som vet om gratis online port scanner som tar ALLE portene ? både tcp og udp ? Eneste reelle muligheten min til å få en årntlig audit av ruteren min er egentlig å knekke meg inn på en anna pc på internett å se hvordan den ser maskinen min.,sånn jeg ser det. Teit at di fleste leverandører stenger admin tilgang til både web interface til ruteren og ssh tilgang,, nextgentel i allefall, di suguer., verre er det vel at jeg går med på det.. betaler nå rundt 6-700 pr mnd får et leid modem jeg såvidt har tilgang til å skru av og på wifi,, og en 1 mb nedlastning og 256 kb opplastning,, skammer meg https://pentest-tools.com/network-vulnerability-scanning/tcp-port-scanner-online-nmap Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Noen som vet om gratis online port scanner som tar ALLE portene ? både tcp og udp ? Eneste reelle muligheten min til å få en årntlig audit av ruteren min er egentlig å knekke meg inn på en anna pc på internett å se hvordan den ser maskinen min.,sånn jeg ser det. Teit at di fleste leverandører stenger admin tilgang til både web interface til ruteren og ssh tilgang,, nextgentel i allefall, di suguer., verre er det vel at jeg går med på det.. betaler nå rundt 6-700 pr mnd får et leid modem jeg såvidt har tilgang til å skru av og på wifi,, og en 1 mb nedlastning og 256 kb opplastning,, skammer meg https://pentest-tools.com/network-vulnerability-scanning/tcp-port-scanner-online-nmap Som tar ALLE portene,, udp OG tcp, i EN SLENG ,, så jeg slipper å trykke 65535 x2 ganger =) ellers hjertlig forøvrig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Noen som vet om gratis online port scanner som tar ALLE portene ? både tcp og udp ? Eneste reelle muligheten min til å få en årntlig audit av ruteren min er egentlig å knekke meg inn på en anna pc på internett å se hvordan den ser maskinen min.,sånn jeg ser det. Teit at di fleste leverandører stenger admin tilgang til både web interface til ruteren og ssh tilgang,, nextgentel i allefall, di suguer., verre er det vel at jeg går med på det.. betaler nå rundt 6-700 pr mnd får et leid modem jeg såvidt har tilgang til å skru av og på wifi,, og en 1 mb nedlastning og 256 kb opplastning,, skammer meg https://pentest-tools.com/network-vulnerability-scanning/tcp-port-scanner-online-nmap Som tar ALLE portene,, udp OG tcp, i EN SLENG ,, så jeg slipper å trykke 65535 x2 ganger =) ellers hjertlig forøvrig.. Du tar først et område med tcp scan, så et område med udp scan... 2 scanninger totalt, men din iSP vil nok reagere på den scanningen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Noen som vet om gratis online port scanner som tar ALLE portene ? både tcp og udp ? Eneste reelle muligheten min til å få en årntlig audit av ruteren min er egentlig å knekke meg inn på en anna pc på internett å se hvordan den ser maskinen min.,sånn jeg ser det. Teit at di fleste leverandører stenger admin tilgang til både web interface til ruteren og ssh tilgang,, nextgentel i allefall, di suguer., verre er det vel at jeg går med på det.. betaler nå rundt 6-700 pr mnd får et leid modem jeg såvidt har tilgang til å skru av og på wifi,, og en 1 mb nedlastning og 256 kb opplastning,, skammer meg https://pentest-tools.com/network-vulnerability-scanning/tcp-port-scanner-online-nmap Som tar ALLE portene,, udp OG tcp, i EN SLENG ,, så jeg slipper å trykke 65535 x2 ganger =) ellers hjertlig forøvrig.. Du tar først et område med tcp scan, så et område med udp scan... 2 scanninger totalt, men din iSP vil nok reagere på den scanningen. Aha, igjen takk, men, det er kun hvis man er registrert, som kansje koster noe, som kansje påtvinger meg spam mail i uendelig tid. ? Er jeg veldig vanskelig og pessimistisk ? Unnskyld., tusen takk igjen uansett:) Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Endret 8. januar 2018 av Horst Tappert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Blir ikke dømt i retten, men ISP sperrer deg ute. Noe du tydeligvis vet siden du bruker en "boks" i columbia til disse aktivitetene. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Blir ikke dømt i retten, men ISP sperrer deg ute. Noe du tydeligvis vet siden du bruker en "boks" i columbia til disse aktivitetene. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Noe sier meg, du også tilfeldigvis vet man ikke kan gå hvor man vil på internett.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Jeg har kjørt mange ganger over fartsgrensen med bil. Merkelig nok så har jeg bare fått en bot det. Siden jeg har kjørt så mange timer over fartsgrensen, så da må det jo være lovlig. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Jeg har kjørt mange ganger over fartsgrensen med bil. Merkelig nok så har jeg bare fått en bot det. Siden jeg har kjørt så mange timer over fartsgrensen, så da må det jo være lovlig. Men bilen din har ikke noe sperre, når du er over fartsgrensen. Det var påstanden. Lovligheten bak port skanning, er også diskutabel., en port her og en port der er potensielt plausible legetime forsøk på å nå servere, store omfangende forsøk på å nå servere er verre å forklare i retten. Er vel mer der det ligger. "Kjære dommer, , jo du skjønner jeg skulle telnette til serveren vår å skreiv feil ip,, og feil port,,, 65535 ganger" Endret 10. januar 2018 av Horst Tappert Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Prøv GRC sin. Kjapp og god! https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Jeg har kjørt mange ganger over fartsgrensen med bil. Merkelig nok så har jeg bare fått en bot det. Siden jeg har kjørt så mange timer over fartsgrensen, så da må det jo være lovlig. Men bilen din har ikke noe sperre, når du er over fartsgrensen. Det var påstanden. Lovligheten bak port skanning, er også diskutabel., en port her og en port der er potensielt plausible legetime forsøk på å nå servere, store omfangende forsøk på å nå servere er verre å forklare i retten. Er vel mer der det ligger. "Kjære dommer, , jo du skjønner jeg skulle telnette til serveren vår å skreiv feil ip,, og feil port,,, 65535 ganger" Nå tilfører du debatten ingenting. Kverulant mao. Du velger selv når du ikke vil forstå, men du kan ikke velge selv når du ikke kan forstå. Endret 10. januar 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Portscanning er per definisjon "ulovlig" så din ISP vil reagere umiddelbart. Er det ikke bare "bullshit som tyter ut av meg" i dag ? du unnlot å svare forige sammtale og begynnter ny tråd ? ok., Vel, pøh.. så naiv du er. og du tar helt feil, har gjort det før. tar bare evigheter fra boksen "min" i kolombia, men går fint. Tid tar det uansett men, boksen "min" varer ikke evig. + ,, jeg oppbevarer innlogging prosedyre ,,, godt. Dessuten, har du noengang hørt om noen som har blitt dømt for port scanning ? Ingen blir dømt for det, men de blir sperret ute fra ISP. ISP på hacker's side ? eller ISP på offers side ? Uansett, nei. sorry. Har port skanna fra min egen maskin i årevis, , ikke store subnet over hele verden liksom men, bestemte små subnet her og der. Har også blitt både port scanna av samme ip i måndes vis uten at nextgentel bryr seg katta. Klart scanner man feil ip på feil port, feks den personlige bakdøra til admin på mil.no er lite populær å leite etter, fra offers side. =) Jeg har kjørt mange ganger over fartsgrensen med bil. Merkelig nok så har jeg bare fått en bot det. Siden jeg har kjørt så mange timer over fartsgrensen, så da må det jo være lovlig. Men bilen din har ikke noe sperre, når du er over fartsgrensen. Det var påstanden. Lovligheten bak port skanning, er også diskutabel., en port her og en port der er potensielt plausible legetime forsøk på å nå servere, store omfangende forsøk på å nå servere er verre å forklare i retten. Er vel mer der det ligger. "Kjære dommer, , jo du skjønner jeg skulle telnette til serveren vår å skreiv feil ip,, og feil port,,, 65535 ganger" Nå tilfører du debatten ingenting. Kverulant mao. Du velger selv når du ikke vil forstå, men du kan ikke velge selv når du ikke kan forstå. Klart jeg må sifra når du, i dialog med meg, kommer med en sammenligning som ikke er realistisk. Det kalles ikke kverulering men diskusjon. Prøv å la vær å fornerm inteligensen til andre fordeom din egen ikke er stor nok., så er du grei. Det er eneklt å være slem, , å være snill derimot, det er vansklig. Mente du kansje at det ikke var sånn at det er hva som kan bevises i retten som plausibelt kriminellt som er ulovlig når det kommer til port skanning ? Ingen problem,, dette er en diskusjon, kom med ditt faglige innhold og vi diskuterer,, trenger ikke fornerme hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Der fikk du ikke velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå