Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg er litt usikker på om jeg har noen rettigheter her. Men jeg hadde talkmore 2GB til 249,- i måneden. Byttet til komplett mobil den 3 januar. Men Talkmore vil likevel ha 249,- for januar måned. Og de mener at dette kan de kreve med loven bak seg. Jeg synes det er urimelig. Men har jeg noe jeg skulle ha sagt? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 De har vel tilsvarende vilkår som de fleste andre mobiloperatører. Du har godtatt vilkårene da du opprettet abonnementet, men leste kanskje ikke punkt 20.1...: "Kunden kan si opp med umiddelbar virkning. Ved oppsigelse eller utportering, krediteres og tilbakebetales ikke månedsavgift for inneværende måned". 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Det er dette som gjer at det ofte ikkje er så veldig mykje å tjene på å hoppe frå operatør til operatør, ein må rekne med å betale dobbelt opp den måneden ein byttar mobiloperatør om ein ikkje velg å avslutte det fyrste abonnementet og stå utan telefon fram til ny måned og då opprette nytt abonnement. I tillegg til at talkmore krever betalt for heile januar sidan det er ein påbegynt måned, så vil sjølvsagt også komplett kreve betalt for heile januar. Så sjølv om du hadde bytta i romjula så hadde situasjonen blitt heilt lik, berre med unntaket av at det då hadde vært komplett som hadde krevd betalt for heile desember måned sjølv om det berre var få dagar igjen til ny måned. 1 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hva er problemet med å avtale oppstart av nytt abb. den 1. måneden etter nåværende oppsigelsestid har gått ut? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hva er problemet med å avtale oppstart av nytt abb. den 1. måneden etter nåværende oppsigelsestid har gått ut? Ikke et problem om du kan være uten telefon i fra 1 time og til la os si en uke? Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Dette er jo ikke et problem i det hele tatt. De gangene jeg bytter så gir jeg alltid beskjed om at abonnementet ikke skal aktiveres før siste dag i måneden. Du trenger da ikke være uten telefon i lengre tid enn det du bruker på å sette inn det nye på rett aktiveringstidspunkt. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hva er problemet med å avtale oppstart av nytt abb. den 1. måneden etter nåværende oppsigelsestid har gått ut?Ikke et problem om du kan være uten telefon i fra 1 time og til la os si en uke?Det er ikke spesielt lang tid fra 23:59 den siste i måneden til ny dag. Om man sier opp abb er man kunde til oppsigelsestid er gått ut. Nytt selskap aktiverer sim 00:01 den første etterfølgende måned. Evt noen dager før, men fakturerer fra måneden etter. Dette har aldri vært problem for meg, jeg har aldri betalt til to operatører i samme måned. Hvorfor skal man være uten telefon i en uke? 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Feil skjer hele tiden Det er en liten sjanse, men om en er totalt avhengig av telefonen.. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Så vidt jeg husker fakturerer da det nye selskapet kun for gjenværende dager i måneden? Synes å huske det fra da jeg byttet sist i alle fall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Så vidt jeg husker fakturerer da det nye selskapet kun for gjenværende dager i måneden? Synes å huske det fra da jeg byttet sist i alle fall.Det bør i alle fall være et vilkår de kan gå med på om du nevner det for selgeren... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Har alltid latt det nye selskapet ordne med byttedato og har aldri fått dobbel regning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå