hyp3z Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg har en Matshita dvd-rom sr-8585, men sliter med å få lest noen som helst DVD'er eller CD'er i WinXP Pro. Har oppdatert med ny firmware, lastet ned nyeste Via 4-in-1 men til ingen nytte. Maskinen er forøvrig en Athlon XP 1600, 256MB DDR, Gainward GF2Ti 450, Rimax 8x4x40 CD-RW (idiot-brenner som opererer på halv hastighet ..), og Epox EP-8KHA+ hovedkort. Oppdatering: Har også nyeste Bios. CD-Brenneren leser alle CD'er glatt MEN brenner på 4x istedenfor 8x .. Håper på positive svar! -hpz [ Denne Melding var redigert av: hyp3z på 2002-03-02 10:37 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Er master/slave satt korrekt på DVDrom og CDbrenner? Har du prøvd dem hver for seg? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Hei. Før jeg la inn XP, brukte jeg 2000, og det funket fint der (utenom brenneren, den funker aldri). Dessuten funke DVD'en e stund etter XP var ny-installert- men så plutselig sluttet den å virke. Har nå uninstallert alle CD-R progs og liknende men det virker enda ikke. DVD = Secondary master CD-R = Secondary slave Lenke til kommentar
Da Rocksy Da Man Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei! Har ikke så mye peiling selv, men har hatt liknende problemer under XP Pro. Et tips kan være at brennere generelt ikke tåler å kjøres som slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå