6pence Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Har en trådløs xbox one kontroller hvor venstre knapp (LB) ikke fungerer. Jeg har prøvd å finne ut om der er noen som fikser slike ting, men mulig der er såpass dyrt å få det fiksa at det er billigere å kjøpe nytt. Jeg synes ikke helt om alt dette rundt bruk og kast samfunnet så ville iallefall høre. Er der andre som har noen tips? Bor rundt Stavanger. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hvis du er forsiktig så kan du skru den opp og ta et par bilder du slenger ut her så er det helt sikkert noen som kan ta en titt og veilede deg Mange tror elektronikk er veldig sensitivt, men det tåler faktisk å bli håndtert ganske "røfft". Selv om du aldri har sett en PCB engang så bør du kunne klare det så lenge du ikke har 11 tommeltotter. Lenke til kommentar
6pence Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg finner ingen skruer noen plass, ikke under batteri heller, så mulig det er noen klikklåser her og der som holder den på plass. Når du sier det slik så kan jeg sjekke youtube også Det tenkte jeg ikke på. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Skulderknappene har en kjent svakhet da plasten som fester knappen brekker. Har selv opplevd dette med to Xbox kontrollere, og begge gangene fikk jeg byttet i ny kontroll hos Lefdal uten spørsmål. Har du hørt med der du kjøpte den? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg ville reklamert på kontroller der du kjøpte den eller direkte til Microsoft. Hvis du absolutt vil skru på den kan du ta en titt her: https://www.ifixit.com/Device/Xbox_One_Wireless_Controller Lenke til kommentar
6pence Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Den ramlet i gulvet så der er skrubbemerker på knappen, så tror ikke butikken vil bytte den takk for tips Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Om det er plasten som er knekt så kan den sikkert delen 3D printes og byttes. Du kjenner sikkert noen med printer som kan hjelpe deg (er jo så populært for tiden at folk har jo 2-4 stykker hver) Du kan være så heldig at det bare er en dårlig lodding rett dær knappen er loddet fast. Isåfall er det fikset på ett jafs med en loddebolt. Om det ikke er verken mekanisk eller fysisk feil i nerheten av knappen burde du nok belage deg på å bare kjøpe deg en ny. De nyere Xbox one stikkene har gummitekstur på baksiden, samt 3.5mm jack på undersiden for hodetelefoner. Knappene er og stillere, så det vil jo bli en oppgradering om du har en gammel stikke. Her er filen for LB på xbox stikken. Klar til å printes rett ut: https://www.thingiverse.com/thing:2021880 Endret 4. januar 2018 av Complexity 1 Lenke til kommentar
6pence Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 Om det er plasten som er knekt så kan den sikkert delen 3D printes og byttes. Du kjenner sikkert noen med printer som kan hjelpe deg (er jo så populært for tiden at folk har jo 2-4 stykker hver) Du kan være så heldig at det bare er en dårlig lodding rett dær knappen er loddet fast. Isåfall er det fikset på ett jafs med en loddebolt. Om det ikke er verken mekanisk eller fysisk feil i nerheten av knappen burde du nok belage deg på å bare kjøpe deg en ny. De nyere Xbox one stikkene har gummitekstur på baksiden, samt 3.5mm jack på undersiden for hodetelefoner. Knappene er og stillere, så det vil jo bli en oppgradering om du har en gammel stikke. Her er filen for LB på xbox stikken. Klar til å printes rett ut: https://www.thingiverse.com/thing:2021880 Jeg åpnet den i går, det er den ene tappen som holder den på plass som er knekt, på selve kortet. Selve knappen har 2 hull som skal innpå 2 fester på kortet inni kontroller. Mulig jeg kan klare å fikse det selv, med en skrue eller noe annet. takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå