andygust Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) heisann, for et par dager siden kjøpte vi en bruktbil https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111070571 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1798549&hl= forsåvidt fornøyd med den, men har nå, etter å allerede ha betalt, sett at det er mangler ift annonsen. det mangler usb-inngang og bilen har hverken park sensorer foran og bak. Dette med park sensorer ble vi forsåvidt gjort oppmerksom på ved prøvekjøring men valgte likevel å kjøpe, da vi ikke ser det som noen stor ulempe. usb - inngangen hadde vi regnet med at den hadde, men bilen har aux så det er heller ikke noe stort problem. Selgeren sa muntlig at bilen hadde mulighet for handsfree, men det stemmer ikke, det står forsåvidt heller ikke annonsen. men når det nå er samlet opp tre feil ift det som ble annonsert for oss synes vi det hoper seg litt opp og gir en litt sur bismak. Og det står forsåvidt at 'feil i annonsen kan forekomme'. vi betalte full pris, men fikk 6mnd bruktbilgaranti fremfor 3mnd på kjøpet. Det jeg lurer på er da: Når man takserer en bil, er ikke da annonsen et resultat av takseringen. Jeg tenker at om denne var taksert med en annen utstyrspakke enn den vi har fått, burde vi ikke da ha krav på en form for kompensasjon? Jeg ville forsåvidt vært fornøyd med å få en tiny audio dab adapter på kjøpet slik at i allefall jeg får handsfree funksjon, er ikke det rimelig? evt rabatt på neste service? Jeg er fornøyd med bilen ellers, bare irriterende med disse små manglene. Jeg vurderer ikke å heve kjøpet. hva bør jeg gjøre? hvordan burde jeg gå frem? takk:-) Endret 4. januar 2018 av andygust Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Ut i fra bildene i annonsen, så er det telefonfunksjon i bilen. Har du sjekket Config > Phone Settings? Synes jeg kan såvidt se omrisset av USB-kontakten bak girspaken i bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå