Henrik™ Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hei. Sitter med et problem her som hverken google eller søkefunksjonen her på forumet hjelper meg med. Jeg har en windows 7 desktop PC, med trådløs adapter på hovedkortet. Nå får jeg plutselig ikke til å koble til nettet her jeg bor. Maskinen finner nettverket - det står i lista hele tiden (detter aldri ut), og forbindelsen ser grei ut. Men når jeg prøver å koble til får jeg feilmelding om at maskinen ikke kunne koble til nettverket. De diagnosegreiene som kommer etterpå hjelper ikke så mye. To andre enheter jeg har (bla. den laptopen jeg bruker når jeg skriver dette) kobler til nettet som vanlig. Jeg leier en kjellerleilighet i et hus, og burker nettet til huseieren. Det har fungert helt strøkent i snart fire år. Nå skal det sies at jeg nettop kom hjem fra ferie, så det kan ha skjedd noe med adapteren under transporten. Maskinen er over 5 år gammel, og har vært flyttet på flere ganger. Men er det da ikke litt rart at maskinen finner nettverket - det tyder jo på at adapteren virker. Noen som har noen gode forslag? Kan høre med huseieren om han kan restarte routeren i morgen, bare for å ha gjort det, men tviler på at det har så mye for seg. Å kjøpe ekstra/ny trådløs adapter er helt greit. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Kan være så mye alt fra driverproblemer til defekt nettverkkort? Får du ipadresse? Har du flere pcer prøv nettverkkortet med en annen pc. Har du mulighet å reinstallere operativsystemet uten for store problemer prøv det. Endret 4. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Har du skrevet inn feil passord på det trådløse nettverket? Prøv å slett nettverket fra maskinen og logg deg på på nytt. Har løst det de gangene jeg har fått tilsvarende feilmelding. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Har du skrevet inn feil passord på det trådløse nettverket? Prøv å slett nettverket fra maskinen og logg deg på på nytt. Har løst det de gangene jeg har fått tilsvarende feilmelding.Det har jeg prøvd, det fungerte ikke. Er 100% sikker på at jeg har riktig passord. Jeg får ikke ip-adresse nei. ipconfig gir bare feilmeldinger om at en ikke får gjordt noe med enheter som er frakobla. Jeg har desverre ikke flere PC'er som jeg kan teste med nettverksadapteren. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Prøvd å deaktivere nettverkenheten? Eventuelt avinstallere drivere? Starte maskinen på nytt har du sikkert gjort. Antar det er driverproblemer ja. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Ja, jeg har prøvd å avinstallere enheten og driverne, og så starte maskina på nytt. Det fungerte ikke. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Heisann. Har hatt en del kunder med dette problemet før, og etter endt hjemmebesøk så har vi kommet frem til 1 av 2 løsninger som har vist seg å fungere: Forsøk dette: Enhetsbehandling -> Finn trådløse nettverkskortet ditt -> Egenskaper -> Avansert -> Deretter sett : 802.11n Channel Width (2.4GHz) fra AUTO til 20MHz. Dette skal i grunn ikke ha noe å si, men har opplevd at dette har løst problemet hos noen kunder (ofte som har Win10, men verdt et forsøk). Om ikke så har det også hjulpet å skifte kanal på router, uten at jeg har noen direkte forklaring. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Til info for andre som eventuelt måtte finne denne tråden: jeg har kjøpt meg ny trådløs adapter, og nå fungerer alt som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå