Taurean Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Bevisbyrden ligger hos bossen. Nekt for alt og fortsett som før. Vurdér andre arbeidsplasser med bedre lederskap. Endret 4. januar 2018 av Taurean 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Mistet hele kasseoppgjøret selv en gang; gikk fra kasseapparatet i to minutter og i mellomtiden hadde noen løftet det opp og åpnet det under via nødhendelen (eller hva det heter). Personer og penger søkk vekk, men det ble politianmeldt og arbeidsgiver dekket tap og forbedret rutiner med nettopp det kasseapparatet. 3 Lenke til kommentar
Sjimpansen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Sjefens oppfølsel en mistillitserklæring overfor samtlige ansatte. Jeg ville tatt dette opp med sjefen og forklart at jeg vil ha meg frabedt å bli anklaget for noe som det er liten sjanse for at jeg har gjort. Du sier ikke hvor mange ansatte som potensielt kan ha tatt pengene, men å anklage alle ansatte for noe en person kan stå bak er kritikkverdig og uprofesjonelt. Et underslag på 6000 kr er ikke et ubetydelig lovbrudd å bli anklaget for heller. Sjefen må anmelde til politiet. Han har ikke anledning til å kreve inn penger når han ikke vet hvem som har tatt de. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 At saken ikke er anmeldt forteller meg at pengene ligger hos arbeidsgiver. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Du skal være en himla dum tyv for å underslå et helt dagsoppgjør med skjema og det hele. Hvis det er sannsynlig at feil hos den ansatte har medført tap av dagsoppgjøret kan den ansatte pålegges å erstatte dette tapet. Sjefen kan ikke kreve at alle ansatte spleiser på oppgjøret (og det er også relativt ufint å la ansatte som i utgangspunktet er uskyldige ta risikoen uten at arbeidsgiver tar noe av den). 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Han må anmelde det. Sånn "indre justis" blir bare tullball. Ferdig med det. Dere går ikke i barneskolen lengre. Endret 5. januar 2018 av Bytex 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Så dere har en ubevoktet skuff på jobben hvor dere legger kassaoppgjør for den siste måneden? Hvor jobber du TS? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Høres litt ut som en ungdomsskole-bedrift..det er helt riktig at sjefen reagerer, 6000 m/papirer skal ikke bare forsvinne. Og tro det eller ei, arbeidere kan fort tro det er lurt å rappe pengene, men later fint som ingenting. Men kollektiv straff er bare tullball, sånt holder man ikke på med i voksent arbeidsliv. En historie fra mitt arbeidsliv: Jeg jobbet i Telenor Mobil kundeservice for mange år siden. Kullet mitt (vi som var sammen på opplæring) hadde en sånn superkjekk kar som alle likte og alle jentene svermet rundt. Han var "flink" og jobbet som alle andre. Han var bestevenn med flere av jentene i kullet vårt. Ingen ante noe som helst. Men så plutselig en dag kom sjefen ned og hentet han. Det sto en politibil utenfor. Han ble sparket på dagen og arrestert i lokalet. Det viste seg at han hadde spillegjeld, og ble presset av "kompiser" til å kreditere mobilregninger i systemet vårt. Dette blir såklart logget. Han hadde slettet regninger for 5-6 stk for flere tusen kroner når dette inntraff over flere uker. Vi fikk vite årsaken på et personalmøte like etter, så ikke flere skulle bli fristet til noe lignende. Men ingen trodde jo at HAN kunne gjøre noe kriminellt! Det var jo Eduaaaardo. Endret 5. januar 2018 av Bytex 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå