Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mangler på eu

Cocola

Anbefalte innlegg

Hei, fikk noen mangler på eu kontroll i dag.

En av dem var ulyd i hjullager. Jeg ser på skruvat at de har to typer hjullager til min bil. Forskjellen er indre og ytre diameter. Hvordan vet jeg hvilken som passer til min bil? Må jeg ut og måle hva jeg har? :)

Og som student har jeg ganske dårlig råd, så dette her kunne egentlig ikke vært dårligere timing på...

Hvordan er det å kjøpe deler fra biltema? Ser at delene der er billigere enn andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobile999: har du noen tips til hvordan jeg kan finne nøyaktig del? Har noen fler deler jeg trenger og skruvat gir mrg flere forslag.

Ikke annet enn å lese nøye på detaljene. Av og til er det forskjellig del til for eksempel stasjonsvogn og sedan.

En annen ting er at skruvat gjerne har deler fra flere forskjellige leverandører, så det ser ut til at de har mange "nesten" forskjellige deler. Inne på hver del kan du finne Originalnummere til delen. Jeg ser at det er tre forskjellige hjullagre til din bil listet på Skruvat. Men det er bare to forskjellige delenummer: 1T0 598 611 og 1K0 598 611.

Skruvat skriver følgende:

"1T0 598 611" er til biler med pr-nummer 1KD, 1KE, 1KJ eller 1KZ, eller med chassisnummer opp til 8P-4-162 000.

Hvordan finne PR-nummer på din bil

Jeg vil anta at lageret med kode "1K0 598 611" er for alle modeller som ikke matcher det over.

Evt. kan du kontakte et merkeverksted og be om delenummeret. De kan sjekke nøyaktig del til akkurat din bil ved hjelp av skiltnummeret.

Lenke til kommentar

Mobile999: har du noen tips til hvordan jeg kan finne nøyaktig del? Har noen fler deler jeg trenger og skruvat gir mrg flere forslag.

Det er egemtlig ikke noe fasitsvar. Her ga ikke bruk av nettbutikker og 7zap noe klart svar på hvilken del som passer. I dette tilfellet endte jeg opp med å få svaret fra skf sin katalog her:

http://www.skf.com/group/products/vehicle-aftermarket/index.html

Generelt er det en tolkning av opplysninger om produksjonsperioder og understellsnummer (til og fra) som danner grunnlag for å tolke hvilken del som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...