Gå til innhold

AGP 1x/2X/4X/8X (1.5V & 3.3V)

webkong(l)en

Anbefalte innlegg

Har STORE problemer. Har faktisk søkt i dagevis på forum. Kan noen hjelpe meg?

Bygde en Rå Videoredigeringsmaskin, men før jeg fikk den i gang, er den nesten utrangert.

Nå tror jeg feilen kan være skjermkortet. Pc` "lugger", og jeg får ikke flyt i video.

I dag oppdagte jeg at det ståri manualen: AGP 2X(3.3v) is not supported by VIA KT400.

Jeg må tydeligvis ha et 4X eller 8X kort med 1.5V til mitt brikkesett.

Men: Jeg klarer ikke å finne ut om mitt skjermkort (POV Gf4 Ti4200 64mb) kjører på 3.3V eller 1.5V. Det står bare 1X/2X/4X

Kan noen hjelpe meg?

Please?

Er det noen som har greie på dette det ute?

Endret av webkong(l)en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det forskjell på ti 4200/4400 og oppover når det gjelder støtte til 4X/8X?

PÅ mitt kort står det 1X/2X/4X (64mb) :w00t:

Verken GF Ti4200/4400 støtter AGP8x. Ti4800 gjør det, og er AGP8X-versjonen av Ti4200/4400

Edit: GF4 Ti4600 støtter ikke AGP 8X, men yter bedre enn alle versjonene av Ti4800

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Verken GF Ti4200/4400 støtter AGP8x. Ti4800 gjør det, og er AGP8X-versjonen av Ti4200/4400

Edit: GF4 Ti4600 støtter ikke AGP 8X, men yter bedre enn alle versjonene av Ti4800

Jeg utrykte meg litt utydelig.

Da det er vesentlig for meg å vite om kortet støtter 1.5v:

Kjører det på både 1X/2X(3.3v) og 4X(1.5v)?

Lenke til kommentar

4800 = 4600 med 8x agp (yte likt/bittelitt bedre enn 4600)

4800se = 4400 med 8x agp

Lenke til kommentar
Ti4200 er et AGP 4X-kort, med andre ord 1,5V. Det vet jeg fordi broren min kjører et GF3 Ti200 på et hk som kun støtter AGP 1,5V

Om du følger linken, ser du at det ikke kan være kun 1.5v.

Nederst i bildet står det under systemkrav: AGP slot 2X og 4X.

Så lenge 2X kjører 3.3v går det vel ikke?

Så på brikkene i kortet mitt at de var 3.3ns, så jeg tror jeg har det mitterste kortet. (64mb) :w00t:

http://www.pointofview-online.com/1024/pro...lete/ti4200.php

Unnskyld. Så ikke at du IKKE påsto det kun støttet 1.5v :-)

Endret av webkong(l)en
Lenke til kommentar
Ti4200 støtter både 3.3V og 1.5V

Kan jeg ha det feil oppsatt?

Bios? :ermm:

Poenget mitt er at jeg prøver å finne ut hvorfor maskinen "lugger", må vente noen sek og gå videre. (DV kan ikke redigeres uten at bilder detter vekk, hakk i filmen)

Samme problem til og med i tekstbehandling!

Lenke til kommentar

Takk til alle som hjulpet meg. Mener nå å ha fastslått at skjermkortet er kompatibelt. Se mail under fra support. ;)

Dear sir

Thank you for buying our product.

On our website is displayed what modes are supported with the vga card. But the Ti 4200 is a 4x AGP card and will run perfectly on your mainboard.

With kind regards

Pointofview / Albert Offerein

Da må jeg lete videre etter hvorfor maskinen "lugger".. :no:

Lenke til kommentar

4800 = 4600 med 8x agp (yte likt/bittelitt bedre enn 4600)

4800se = 4400 med 8x agp

Helt rett Snorre123, jeg skulle til å påpeke flausen selv.

Endret av hn66
Lenke til kommentar

Sjekk om du har noen lumske programmer som skjuler seg i minnet. Noen antivirus-programmer og temperaturmålere kan forårsake slik "lugging". Hadde problemer med det selv før. Andre ting som kan forårsake slikt er jo f.eks. P2P-programmer, og mangel på (ledig) RAM.

Har også vært ute for at dårlige IDE-kabler kan krølle ting til, samt en veldig vibrerende vifte som fikk HD'en til å stoppe opp med mer eller mindre jevne mellomrom.

Er bare tips dette her. Er ikke sikkert noe av det hjelper. :p

Lenke til kommentar

Du får da kjøpt GeForce 4 ti4200 med støtte for 8X AGP. tilogmed MX440 korta får du med 8X AGP.

ti4800 er en oppgradert ti4600 med støtte for 8X (og det er vel klokka litt høyere)

ti4800SE er oppgradert ti4400 med støtte for 8X

ti4800 yter bedre enn ti4600

alt dette har vel blitt sagt før, men det er en god ide å sjekke påstandene dine før du poster. er du usikker på noe, så skriv at du ikke er sikker!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sjekk om du har noen lumske programmer som skjuler seg i minnet. Noen antivirus-programmer og temperaturmålere kan forårsake slik "lugging". Hadde problemer med det selv før. Andre ting som kan forårsake slikt er jo f.eks. P2P-programmer, og mangel på (ledig) RAM.

Har også vært ute for at dårlige IDE-kabler kan krølle ting til, samt en veldig vibrerende vifte som fikk HD'en til å stoppe opp med mer eller mindre jevne mellomrom.

Hei og takk for mange gode tips!

Har formatert diskene og føler jeg har kontroll med programvaren. Bruker også NAV2003, har prøvd å kjøre deaktivert autoprotect, uten forskjell.

Men tipset om IDE kabel skal jeg følge opp. Nå kan dere le av meg: :blush: Jeg har kjøpt rund IDE kabel på Chlas Olsson... Denne skal jeg skifte ut for å teste.

Videre har jeg 512MB Ram, og alt er samme oppsettet som i testen: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/gigabyte_kt400/

Ha en riktig god jul forresten :xmas:

Lenke til kommentar

Hei og takk for mange gode tips!

Har formatert diskene og føler jeg har kontroll med programvaren. Bruker også NAV2003, har prøvd å kjøre deaktivert autoprotect, uten forskjell.

Men tipset om IDE kabel skal jeg følge opp. Nå kan dere le av meg: :blush: Jeg har kjøpt rund IDE kabel på Chlas Olsson... Denne skal jeg skifte ut for å teste.

Videre har jeg 512MB Ram, og alt er samme oppsettet som i testen: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/gigabyte_kt400/

Ha en riktig god jul forresten :xmas:

Hva med og slenge inn maskin specs i profilen?

Den tar 80% av dine gjennomsnittlige innlegg(størrelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...