karl000joh Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hei. Føler meg litt som en idiot, men klarte og kjøre Toyota Celica til den sa stop pågrunn av at den gikk tom for olje. Mekanikeren sier at motoren er ødelaget, den stater ikke. Men skulle bare ha denne bilen. I vinter og kaste den/ selge den. Må bare holde 2 mnd til, sett noen YouTube videoer av at folk for liv i motorer igjen når de sprayer olje smøring inn i sylindrene. Så lenge den ikke er helt øderlagt. Også vri litt på motoren for og få litt bevegelse. Lyst til og prøve. Er det håp? Hva slags smøring trenger jeg? Kan jo ikke bli verre må skader ikke å prøve. Hadde høy musikk og olje indikator lampa funket ikke, til mitt forsvar... takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hei karl000joh. 1.8 litern med dårlige ventiltetninger? Her er det nok godnatt. Du kan skru ut plugger se om det glimser aluminium Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Klarer startmotoren å dra rundt motoren? Lenke til kommentar
karl000joh Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Virker ikke sånn nei, veldig lite bevegelse. Men en god olje og hammer\slege er det et lite håp? Endret 4. januar 2018 av karl000joh Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Det er forskjell på lite og ingen bevegelse. Om motoren sitter fast KAN du ha flaks og få løsnet den. Den er selvsagt skadet, men igjen, med litt flaks kan den faktisk fungere en stund. Jeg har vært borti dette med en ganske ny Audi for mange år siden. Den ble ved et uhell startet opp uten motorolje og gikk på tomgang til den satte seg fast. Fem mann trillet bilen, en mann satt inni og dumpa clutchen samtidig som han vred på nøkkelen. Etter et par forsøk på tyngstegiret løsnet motoren. Motoren sto og gikk en halvtime etter uten å vise feilsymptomer, aner ikke hvor lenge den holdt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Neppe noe håp, greier du og rive den løs så er det neppe mange kilometer den går før den er ferdig. Regner med den er skjært på veiv og da hjelper det lite og spraye sylindre, de videoene du har sett gjelder kanskje motorer som har satt seg i sylindrene pga at de har stått lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå