DianaJuk Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Hei! Etter å ha fungert 100% har nå Aceren begynt å oppføre seg litt tvilsomt. Når den går på kun på batteri, slår den seg selv av. Og nei, batteriet er ikke tomt. :-) Jeg kan heller ikke se at det skal være overbelastning/overoppheting på hardwaren. Maskinen brukes ofte, men er ikke så gammel. Måten den slår seg av på, er at den går helt i svart på null komma niks. Ingen advarsler eller "normal" Startknapp+Avslutt prosess. Ved oppstart igjen er alt normalt. Er dette noe jeg bør være bekymret for? Dette er vidunderet: (Acer E5-575-57LM) https://www.tek.no/artikler/samletest-baerbare-pc-er-til-rundt-5000-kroner-vi-har-testet-fem-rimelige-baerbare-med-stor-skjerm/365426/5 Legger også ved opplysninger fra Hardware-Monitor. HWMonitor.txt Endret 3. januar 2018 av DianaJuk Lenke til kommentar
Potetsalat1 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hei! Etter å ha fungert 100% har nå Aceren begynt å oppføre seg litt tvilsomt. Når den går på kun på batteri, slår den seg selv av. Og nei, batteriet er ikke tomt. :-) Jeg kan heller ikke se at det skal være overbelastning/overoppheting på hardwaren. Maskinen brukes ofte, men er ikke så gammel. Måten den slår seg av på, er at den går helt i svart på null komma niks. Ingen advarsler eller "normal" Startknapp+Avslutt prosess. Ved oppstart igjen er alt normalt. Er dette noe jeg bør være bekymret for? Dette er vidunderet: (Acer E5-575-57LM) https://www.tek.no/artikler/samletest-baerbare-pc-er-til-rundt-5000-kroner-vi-har-testet-fem-rimelige-baerbare-med-stor-skjerm/365426/5 Legger også ved opplysninger fra Hardware-Monitor. Kan rett og slett være et skadet batteri. Har selv opplevd laptoper med dette problemet, da hjalp det å bytte batteri. Har du ladet den unødvedig mye, altså latt den stå til lading på 100%? 1 Lenke til kommentar
DianaJuk Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Hei! Etter å ha fungert 100% har nå Aceren begynt å oppføre seg litt tvilsomt. Når den går på kun på batteri, slår den seg selv av. Og nei, batteriet er ikke tomt. :-) Jeg kan heller ikke se at det skal være overbelastning/overoppheting på hardwaren. Maskinen brukes ofte, men er ikke så gammel. Måten den slår seg av på, er at den går helt i svart på null komma niks. Ingen advarsler eller "normal" Startknapp+Avslutt prosess. Ved oppstart igjen er alt normalt. Er dette noe jeg bør være bekymret for? Dette er vidunderet: (Acer E5-575-57LM) https://www.tek.no/artikler/samletest-baerbare-pc-er-til-rundt-5000-kroner-vi-har-testet-fem-rimelige-baerbare-med-stor-skjerm/365426/5 Legger også ved opplysninger fra Hardware-Monitor. Kan rett og slett være et skadet batteri. Har selv opplevd laptoper med dette problemet, da hjalp det å bytte batteri. Har du ladet den unødvedig mye, altså latt den stå til lading på 100%? Maskinen står som regel tilkoblet med kabel hele tiden. Hvorfor er det skadelig? Lenke til kommentar
Potetsalat1 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hei! Etter å ha fungert 100% har nå Aceren begynt å oppføre seg litt tvilsomt. Når den går på kun på batteri, slår den seg selv av. Og nei, batteriet er ikke tomt. :-) Jeg kan heller ikke se at det skal være overbelastning/overoppheting på hardwaren. Maskinen brukes ofte, men er ikke så gammel. Måten den slår seg av på, er at den går helt i svart på null komma niks. Ingen advarsler eller "normal" Startknapp+Avslutt prosess. Ved oppstart igjen er alt normalt. Er dette noe jeg bør være bekymret for? Dette er vidunderet: (Acer E5-575-57LM) https://www.tek.no/artikler/samletest-baerbare-pc-er-til-rundt-5000-kroner-vi-har-testet-fem-rimelige-baerbare-med-stor-skjerm/365426/5 Legger også ved opplysninger fra Hardware-Monitor. Kan rett og slett være et skadet batteri. Har selv opplevd laptoper med dette problemet, da hjalp det å bytte batteri. Har du ladet den unødvedig mye, altså latt den stå til lading på 100%? Maskinen står som regel tilkoblet med kabel hele tiden. Hvorfor er det skadelig? I utgangspunktet skal ikke lithiumbattereier kunne ''overlade'', så skal ikke være skadelig. Men siden pc'en kun funker under lading kan det nok være lurt å bytte batteri, evt reklamere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå