ilpostino Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Jeg har en maskin som står på 24/7 i boden i leiligheten. For ikke så lenge siden var der et kort strømbrudd i blokken, som førte til at maskinen gikk ned. Siden jeg var på ferie fikk jeg ikke skrudd den på før jeg kom hjem igjen. Er en BlueWalker PowerWalker UPS VFI 1000 TG grei nok til et slikt bruk? ut ifra produktarket har den ikke kapasitet nok til cirka 7 minutter batteridrift men det er innafor tidsmessig. edit: rettet lenke Endret 3. januar 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 ut ifra produktarket har den ikke kapasitet nok til cirka 7 minutter batteridrift men det er innafor tidsmessig. Er dette noe du har estimert, evt. ved hvilken effekt? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 ut ifra produktarket har den ikke kapasitet nok til cirka 7 minutter batteridrift men det er innafor tidsmessig. Er dette noe du har estimert, evt. ved hvilken effekt? Informasjonen er hentet fra produktarket. Helt øverst i venstre kolonne står følgende. Hva de legger i hel /halv belastning er jeg usikker på. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) 7 minutter tilsvarer ca. 625W kontinuerlig. Trekker maskinen så mye? Endret 3. januar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 I følge denne strømkalkulatoren bruker maskinen trenger jeg et PSU 396w og det tilsvarer vel også strømforbruket regner jeg med. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Så lenge du ikke kverner bitcoins døgnet rundt tviler jeg på at du bruker så mye kontinuerlig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Ved 300W klarer den ups'en 17,4 minutter. Da skal maskinen være svært opptatt med arbeid. Endret 3. januar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Koble opp en strømmåler på alt utstyret som skal passere UPS og mål faktisk forbruk, jeg tipper maskinen ligger på maks 200-250W avhengig av om cpu/gpu jobber eller ikke. Kalkulatoren du viser til regner ut forbruk hvis alt utstyret er i bruk. Alle disker, optiske drev, maks skjermkort og CPU osv på maks eller nesten maks.. Endret 3. januar 2018 av Thor. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hva med å aktivere i bios, at den skal skru seg på automatisk når den får strøm?Men ja, en UPS er også greit å ha Kontrollert shutdown er alltid et pluss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå