Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig koblet strøm

Anbefalte innlegg

Hei

har en litt kinkig situasjon her

Kjøpte hus for en stund tilbake, og alt er vært normalt

Men det viser seg at enten forrige huseier eller noen før det igjen har koblet x antall varmekabler på kurser som ikke har vært tilkoblet måleren i huset

De kom å skulle bytte til sånn ny måler forrige uke og nå fikk jeg beskjed i posten om at de fant ut av "ulovligheten" og at jeg skulle få videre info senere om hva som skjer

Fikk også en + anbefaling om å overføre nesten 30k da de har estimert at dette er prisen for strømmen som ikke har blitt betalt

Men hvordan i helv****e skal jeg kunne bevise at dette ikke er meg? Gamle huseier sier at han ikke har rørt noe av det elektriske såklart og dette kommer jo til å gå så langt vi får det til.. Huset er fra typ 1980 rundt der

Noen som vet hva normal gange på dette er? samt hvilke rettigheter jeg evt har.. Kan ikke forvente at normale folk skal åpne sikringsskapet etter kjøp for å sjekke om ulovligheter når man ikke engang vet hvordan det funker :S

Anonymous poster hash: db7c3...e03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremstillingen her høres utrolig merkelig ut.

Hvem var det som var hos deg og installerte måler, kraftselskapet(netteier) eller en elektiker fra ett lokalt/regionalt selskap?

Eg trodde ikke kraftselskapet selv gjorde jobben men leigde inn elektrikere for å gjøre jobben for de. Og dersom det stemmer så høres det merkelig ut at en kan uttale seg om dette så bastant. Og ikke minst at du skal overføre minst 30k fordi de tror at det er det du har brukt er svært useriøst. Selv om det er kraftselskapet som har vært innom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...