Gå til innhold

Hjelp til komponenter for Mini-ITX PC

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg tenker å bygge en mini-itx PC, og jeg blir veldig takknemlig for hjelp til å finne komponenter og et bygg som passer sammen. Jeg har allerede et ASUS gtx 970 som jeg vil beholde til 1170 (eller tilsvarende) blir tilgjengelig. 

Bruksområder er gaming, VR, programmering og liknende. Størrelse og lydnivå er viktig, pris er ikke spesielt viktig. Jeg må ha trådløst nettverk, så fint om hovedkortet har bra wifi integrert. 

Følgende liste er et forslag og et førsteutkast. Kom gjerne med innspill til endringer. 

Kabinett: Har noen erfaringer med NZXT Manta? Eller er det andre anbefalinger her? Skjermkortet mitt er stort. 

CPU: Intel i5-8600k 

Hovedkort: MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC 

Strømforsyning: Forslag? 

RAM: Ballistix Sport LT 16gb 2666MHz

Harddisk: Samsung 960 EVO 256GB

Høyttalere: Logitech MX Sound

Skjerm: AOC AGON 32"

Og vet noen om dette er en god NAS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du drive med gaming og VR ville jeg valgt en større harddisk hvis jeg hadde vært deg. ellers synes jeg oppsettet ser ok ut.

Når det gjelder PSU går EVGA for å være bra. https://www.komplett.no/category/10061/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter?nlevel=10000%C2%A728003%C2%A710057%C2%A710061&manufacturer=EVGA&cnet-A00526-queryfacet=%5B700%20TO%201199%5D

Takk for tips! Tar en titt på EVGA sine PSUer 

Jeg har en halvannet år gammel 500gb SATA ssd som jeg tenkte å ha til lagring av spill og VR. Tenker det bør være en bra kombo 

Lenke til kommentar

husk kjøler også da :p

"Kraken X61-ready with push/pull capabilities" 

Har du noen gode forslag til kjøler som smetter inn i et lite kabinett? 

tja X61? er aio da... men kan være det blir trangt i det kabinettet. i så fall tror jeg det blir pull ... altså at kjøleren monteres i front og trekker luft inn og kjøler det slik.

Erhh X61 var visst utgått.. blitt erstattet av X62 som så noe større ut dimensjonsmessig enn hva x61 var :)

Endret av Mickey_OT
Lenke til kommentar

Mantra hadde ATX support :) 

8600k må ha z370 hovedkort.
Du sjekke om du må ha SFX-strømforsyning i miniITX kabinettet du velger.
Minnet bør byttes med noe fra g.skill (cl 14/15 og > 3200Mhz)
bluetooth lyd = tap av kvalitet.
Velg en g-sync skjerm.

Fankern den overså jeg 

Men Mantra støtter ATX så derfor var det legitmt med forslaget fra Ilpostino

Lenke til kommentar

8600k må ha z370 hovedkort.

Du sjekke om du må ha SFX-strømforsyning i miniITX kabinettet du velger.

Minnet bør byttes med noe fra g.skill (cl 14/15 og > 3200Mhz)

bluetooth lyd = tap av kvalitet.

Velg en g-sync skjerm.

Takk, holdt på å overse hovedkortet! 

Det er ikke lett å finne noe som har cl14/15 og den minnefrekvensen til en spiselig pris. Disse er det nærmeste jeg kommer, men de har fortsatt cl16. De har høyere frekvens enn minnebrikkene jeg fant først, men er det verdt 1000kr? 

G-Sync skjermer er så mye dyrere at jeg vurderte å klare meg uten, men kanskje jeg skal endre på det. 

Lenke til kommentar

husk kjøler også da :p

"Kraken X61-ready with push/pull capabilities" 

Har du noen gode forslag til kjøler som smetter inn i et lite kabinett? 

tja X61? er aio da... men kan være det blir trangt i det kabinettet. i så fall tror jeg det blir pull ... altså at kjøleren monteres i front og trekker luft inn og kjøler det slik.

Erhh X61 var visst utgått.. blitt erstattet av X62 som så noe større ut dimensjonsmessig enn hva x61 var :)

Jeg prøver meg på kraken X42. Tror den er lettere å montere i et så lite kabinett. Jeg kommer ikke til å presse CPUen til det ytterste heller, så har ikke så stort behov for ekstremkjøling

Edit: Etter å ha lest litt erfaringer, går jeg får kraken x62 :) Den skal passe fint

Endret av wholmen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...