Sportsgutten Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hei. Jeg har en golf som ikke blir varm i kupe, den blåser kun varmt hvis turtallet overstiger mellom 2500 og 3000. Jeg har byttet giver og termostat uten hell. Har noen noe tips? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Byttet du til en ny original termostat? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Blir motoren normalt varm? Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Byttet du til en ny original termostat? Helt sikkert ikke, jeg kjøpte den ikke fra møller, men bestilte den fra en kjent tysk side. Burde være bra kvalitet. Jeg handler ikke bildeler på biltema. Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Blir motoren normalt varm? Etter bytte av termostat og tempgiver blir den varm Jeg vet ikke hvordan det var før dette ble byttet, fordi kupeviften fungerte ekstremt dårlig, denne er nå byttet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Hei. Jeg har en golf som ikke blir varm i kupe, den blåser kun varmt hvis turtallet overstiger mellom 2500 og 3000. Jeg har byttet giver og termostat uten hell. Har noen noe tips? Tuklet du med kjølesystemet før eller etter at det sluttet å bli varmt? Fordi det høres ut som du ikke har luftet skikkelig. Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Hei. Jeg har en golf som ikke blir varm i kupe, den blåser kun varmt hvis turtallet overstiger mellom 2500 og 3000. Jeg har byttet giver og termostat uten hell. Har noen noe tips? Tuklet du med kjølesystemet før eller etter at det sluttet å bli varmt? Fordi det høres ut som du ikke har luftet skikkelig. Når jeg byttet disse tingene så rant jo mesteparten av kjølevæska ut, etterfulgt av en liten lekkasje fra en slange, som er fikset. Jeg har selv forsøkt å lufte, ved en oppskrift jeg fant på internett, men uten hell. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Men byttet du disse tingene før eller etter dette problemet? Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Men byttet du disse tingene før eller etter dette problemet? Misforsto spørsmålet ista. Jeg vet egentlig ikke hvordan det var før jeg byttet dette, eneste jeg vet er at bilen ikke ble varm, og temperatur gikk ikke opp til 90 grader på motor, temperaturen ble bra etter bytte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Ok. Så da tenker jeg at termostat var synderen i utgangspunktet, og at luft i kjølingen er problemet nå. Ta noen runder til med lufting og test underveis. Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Ok. Så da tenker jeg at termostat var synderen i utgangspunktet, og at luft i kjølingen er problemet nå. Ta noen runder til med lufting og test underveis. Jeg skal forsøke. Har du noen gode triks med tanke på lufting? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Ikke sikker på hvordan det er med Golf, men enkelte biler har en fordel av at man lufter bilen stående i oppoverbakke. Luft mye og lenge til det kommer en jevn strøm av vann ut av luftenippel. Gjerne kjør bilen litt for å løsne flere luftbobler. Har du ikke luftenippel så må du bare kjøre den varm med lokket av, og fylle på væske underveis. Pass på at termostaten faktisk åpner seg. Endret 4. januar 2018 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Du kan klemme sammen en tykk, myk kjølevæskeslange for å sette evt. fastlåste luftlommer i bevegelse. Endret 4. januar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Ikke sikker på hvordan det er med Golf, men enkelte biler har en fordel av at man lufter bilen stående i oppoverbakke. Luft mye og lenge til det kommer en jevn strøm av vann ut av luftenippel. Gjerne kjør bilen litt for å løsne flere luftbobler. Har du ikke luftenippel så må du bare kjøre den varm med lokket av, og fylle på væske underveis. Pass på at termostaten faktisk åpner seg. Tusen takk. ... hvordan merker jeg at termostaten åpner seg? Blir grader på bilen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Rundt driftstemperatur. Kan hende du kan se det, men bare la den stå noen minutter på tomgang i driftstemperatur, så er det godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå