Gå til innhold

Kampsport: Velge mellom MMA/BJJ/MT-klubber i Bergen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte å begynne med kampsport igjen etter noen år med sofasliting. Valget går på mma og relevante kampformer, men utvalget klubber har begynt å bli såpass at jeg lurer på om noen har erfaring med disse.

Da tenker jeg på alt fra nivå på trenere, treningslokaler og andre ting. 

 

Trente ett års tid MT på Fitness First. Følte selv at treningen holdt høy standard, men stusset litt på manglende fokus på å utføre teknikkene korrekt. Ikke noe fokus på korrekt jab, guard, lowkicks etc. Dog, det kan være at dette ville kommet etterhvert. Ellers var det litt irriterende med disse bærebjelkene som tok over mye av treningsarealet.

Stort pluss for vektrom i etasjen under.

 

Uansett, såvidt jeg har fått med meg av klubber har man Bergen Grappling, Fitness First, Fight & Fitness, Frontline Academy (som virker litt stusselig sammenligna med Oslo-avdelingen for å være ærlig) + en rekke klubber som ligger litt spredt rundt bydelene.

 

Kom gjerne med pluss og minus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, Cipher.

 

Dog, det var ikke helt det jeg lurte på. Kanskje jeg var litt uklar

 

Jeg har god peil på kampsporter, og vet godt hva jeg ønsker å trene (et komplett system med både stand-up, clinch-control, takedowns og submission/grappling). Så at det blir i retning MMA er avgjort. 

Det jeg var ute etter var om noen hadde erfaring med disse klubbene som vektlegger MMA framfor tradisjonelle former. Utvalget begynner å bli stort, og folk sine erfaringer med disse klubbene er av interesse, da mpt. kvalitet på instruktører og videre.

 

Men som sagt, takker så meget for svar :)

Lenke til kommentar

Skjønner, så du er ganske bestemt. :)

 

Erfaringene blir som oftest overført muntlig og er ikke så lett å vite hva som er reputabelt, man må rett og slett erfare instruktørene og miljøet hands-on(tror også det er ytterst få kampsportentusiaster her på Diskusjon som kan dele erfaringer).

 

Vær obs på at du kan møte instruktører som ikke holder tilbake på nybegynnere, som omtrent slår deg helseløs. Her i gården har vi dessverre en slik MMA-klubb med shady regime, heldigvis er de meget få. 

Lenke til kommentar

Ja, regnet ikke med å få så mye svar her.

Jeg blir nok sikkert fornøyd uansett hvor jeg trener, men som en fanatisk best i test-leser på det meste jeg kjøper, så henger jeg meg litt opp i å få mest mulig for penga. Det er så lett å namedroppe folk for å få klubben til å virke bedre enn hva den er, ikke nok kvalitetssikring av instruktører.

Vil ikke ha for mange studenter per trener osv, god oppfølgning, luke vekk uvaner, god plass på matta osv osv.

 

Å få litt juling er jo en del av pakka, men jeg kjenner til typen instruktører du mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...