Gå til innhold

Tredje største bilsalgsåret i historien - her er de ti mest solgte bilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50,05% av personbilane registrert i desember i fjor var nullutsleppsbilar eller ladbare hybridar! Ikkje verst å ha bikka 50% allereie. Kven skulle trudd det for fem år sidan?

 

27,6% av dei nyregistrerte bilane i desember var nullutsleppsbilar, opp 91,1% frå året før. Øyvind Solberg Thorsen er veldig pessimistisk når han trur det går ned til 25% i 2018. 33% ville vere eit forsiktig estimat for 2018. Eg trur vi går over, men kor mykje er avhengig av Tesla Model 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Øyvind Solberg Thorsen er veldig pessimistisk når han trur det går ned til 25% i 2018. 33% ville vere eit forsiktig estimat for 2018. Eg trur vi går over, men kor mykje er avhengig av Tesla Model 3.

Det kommer vel i stor grad ann på hvor mange nye elbilmodeller som kommer og hvordan de åpner nye markedssegmenter og om de kan leveres i volum.

 

model 3 er en slik, men om den kommer til norge i 2018 er vel noe usikkert. Jaguar i-pace tar vel først og fremst markedsandeler fra tesla selv om normale dører og mulighet til å ha last på taket kanskje øker det totale tilgjengelige markedet vs tesla X. Ditto for audi e-tron.

 

Kia Niro og Hyundai Kona kan nok åpne vesentlige nye markeder for elbil om rekkevidden oppfattes akseptabel, men om disse vil leveres i større volum i 2018 er i likhet med modell 3 et åpent spørsmål.

 

Nye leaf er vel den som kanskje har større sannsynlighet for å ha god leverinssikkerhet men om den virkelig åpner nye markeder gjenstår å se, ihvertfall før langrekkeviddemodellen kommer, men den kommer kanskje så sent at den ikke slår inn før 2019.

 

Andre vesentlige nykomlinger jeg har oversett?

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

 

 

Kom ikke den med oppgradering i år da? 

 

Med i år regner jeg med at du mener i fjor :p

 

Men nei det var tilbake i 2016 at den kom med oppgradering fra 22kwh til 27kwh batteri, facelift og enda større batteri kommer vel i år trodde jeg.

 

 

Hehe tydeligvis mente jeg i år  :rofl: Men ja, da har jeg misset på både det ene og det andre  :rofl:

Lenke til kommentar

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

 

Hun kan kjøpe en leaf, så slipper hun å flytte.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

 

AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet?

Lenke til kommentar

 

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet?

 

Tenker på sist kommunevalg? Ap gjorde det kanskje bra der, men siden valget har deres tradisjonelle velgere virkelig fått føle på alt det MDG har fått presset gjennom i samferdselspolitikken. Effekten av dette er at Aps oppslutning er på vei ned i store og viktige deler av Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

 

Hun kan kjøpe en leaf, så slipper hun å flytte..

 

Flott idé, vi trenger så mange biler som mulig her i samfunnet. Så i tillegg til den eldre Golfen hun har(den gamle til far, verdi 70K) og som hun trenger når hun skal besøke foreldrene sine i gokk, så må hun skaffe seg en Leaf. Vet ikke hva en Leaf koster, men tipper det ikke er småpenger for en sykepleier. Ja, og ekstra garasjeplass med ladeopplegg da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

 

Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er.

 

I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det?

AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet?
Tenker på sist kommunevalg? Ap gjorde det kanskje bra der, men siden valget har deres tradisjonelle velgere virkelig fått føle på alt det MDG har fått presset gjennom i samferdselspolitikken. Effekten av dette er at Aps oppslutning er på vei ned i store og viktige deler av Oslo.

Det var tverrpolitisk enigheit om å auke bompengesatsane i oslo, det er ikkje noke som mdg har "pressa" gjennom. Derimot er det fornuftig at dei som bruka vegen betala for det, og at det er dyrere i rush. Dette gir mindre trafikk og bedre flyt, korleis kan noken vere mot det? Er det so kjekt med køkøyring?

Lenke til kommentar

50,05% av personbilane registrert i desember i fjor var nullutsleppsbilar eller ladbare hybridar! Ikkje verst å ha bikka 50% allereie. Kven skulle trudd det for fem år sidan?

Siden hydrogen sikkert utgjør under 0,05% (79 stk) kan vi vel konkludere med at andelen ladbare biler solgt i 2017 har bikket 50%.

Lenke til kommentar

Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte.

Nei stakkar så synd, oljetilhengerne klarer å dra frem noen tårer for sin "syke mor".

 

PS. Hørt om leasing, billån etc? Det er sånn man fordeler utgiftene utover i tid. En utgift opp og en annen ned. Spiller man kortene riktig her så går summen ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott idé, vi trenger så mange biler som mulig her i samfunnet. Så i tillegg til den eldre Golfen hun har(den gamle til far, verdi 70K) og som hun trenger når hun skal besøke foreldrene sine i gokk, så må hun skaffe seg en Leaf.

Kvifor i all verda kan ho ikkje bruke Leafen til å vitje foreldrene i Gokk? Bur dei i ein gamme midt på Finnmarksvidda?

 

Vet ikke hva en Leaf koster, men tipper det ikke er småpenger for en sykepleier. Ja, og ekstra garasjeplass med ladeopplegg da.

Ho skal ikkje køyre veldig langt i året for å spare inn mellomlegget til ein Leaf.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...