jannicken Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Klar tendens.Tredje største bilsalgsåret i historien - her er de ti mest solgte bilene Lenke til kommentar
bjirn Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Octavia kommer ikke som ladbar hybrid. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 50,05% av personbilane registrert i desember i fjor var nullutsleppsbilar eller ladbare hybridar! Ikkje verst å ha bikka 50% allereie. Kven skulle trudd det for fem år sidan? 27,6% av dei nyregistrerte bilane i desember var nullutsleppsbilar, opp 91,1% frå året før. Øyvind Solberg Thorsen er veldig pessimistisk når han trur det går ned til 25% i 2018. 33% ville vere eit forsiktig estimat for 2018. Eg trur vi går over, men kor mykje er avhengig av Tesla Model 3. 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Øyvind Solberg Thorsen er veldig pessimistisk når han trur det går ned til 25% i 2018. 33% ville vere eit forsiktig estimat for 2018. Eg trur vi går over, men kor mykje er avhengig av Tesla Model 3. Det kommer vel i stor grad ann på hvor mange nye elbilmodeller som kommer og hvordan de åpner nye markedssegmenter og om de kan leveres i volum. model 3 er en slik, men om den kommer til norge i 2018 er vel noe usikkert. Jaguar i-pace tar vel først og fremst markedsandeler fra tesla selv om normale dører og mulighet til å ha last på taket kanskje øker det totale tilgjengelige markedet vs tesla X. Ditto for audi e-tron. Kia Niro og Hyundai Kona kan nok åpne vesentlige nye markeder for elbil om rekkevidden oppfattes akseptabel, men om disse vil leveres i større volum i 2018 er i likhet med modell 3 et åpent spørsmål. Nye leaf er vel den som kanskje har større sannsynlighet for å ha god leverinssikkerhet men om den virkelig åpner nye markeder gjenstår å se, ihvertfall før langrekkeviddemodellen kommer, men den kommer kanskje så sent at den ikke slår inn før 2019. Andre vesentlige nykomlinger jeg har oversett? Endret 3. januar 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Finner det mest spennende at i3 er fortsatt så høyt på lista, for all del en god bil men hadde aldri trodd at den skulle selge så godt over tid selv. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Finner det mest spennende at i3 er fortsatt så høyt på lista, for all del en god bil men hadde aldri trodd at den skulle selge så godt over tid selv. Kom ikke den med oppgradering i år da? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Kom ikke den med oppgradering i år da? Med i år regner jeg med at du mener i fjor Men nei det var tilbake i 2016 at den kom med oppgradering fra 22kwh til 27kwh batteri, facelift og enda større batteri kommer vel i år trodde jeg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Kom ikke den med oppgradering i år da? Med i år regner jeg med at du mener i fjor Men nei det var tilbake i 2016 at den kom med oppgradering fra 22kwh til 27kwh batteri, facelift og enda større batteri kommer vel i år trodde jeg. Hehe tydeligvis mente jeg i år Men ja, da har jeg misset på både det ene og det andre Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 De første nye "facelift"-modellene av i3 kom rett før jul. Det burde være helt marginalt i forhold til det totale salget av i3, da det først er nå fremover de leveres ut i noe volum å snakke om. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? Endret 3. januar 2018 av uname -l 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? Hun kan kjøpe en leaf, så slipper hun å flytte.. 3 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet? Tenker på sist kommunevalg? Ap gjorde det kanskje bra der, men siden valget har deres tradisjonelle velgere virkelig fått føle på alt det MDG har fått presset gjennom i samferdselspolitikken. Effekten av dette er at Aps oppslutning er på vei ned i store og viktige deler av Oslo. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? Hun kan kjøpe en leaf, så slipper hun å flytte.. Flott idé, vi trenger så mange biler som mulig her i samfunnet. Så i tillegg til den eldre Golfen hun har(den gamle til far, verdi 70K) og som hun trenger når hun skal besøke foreldrene sine i gokk, så må hun skaffe seg en Leaf. Vet ikke hva en Leaf koster, men tipper det ikke er småpenger for en sykepleier. Ja, og ekstra garasjeplass med ladeopplegg da. 2 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Rimelig sikker på at eks-miljøverner og Tesla-salgsmann Frederic Hauge ville blitt henrykt om hun gjorde det. Og så kan man se fram til nye artikler om hvor "populære" elbiler er. I mellomtiden så ser det ut til at Arbeiderpartiet, et parti som tradisjonelt har stått for en fornuftig fordelingspolitikk, opplever en velgerflukt uten sidestykke i Oslo og omegn. Hvem skulle trodd det? AP gjorde jo et godt valg i Oslo, men faktiske forhold har vel kanskje ikke så stor prioritet?Tenker på sist kommunevalg? Ap gjorde det kanskje bra der, men siden valget har deres tradisjonelle velgere virkelig fått føle på alt det MDG har fått presset gjennom i samferdselspolitikken. Effekten av dette er at Aps oppslutning er på vei ned i store og viktige deler av Oslo. Det var tverrpolitisk enigheit om å auke bompengesatsane i oslo, det er ikkje noke som mdg har "pressa" gjennom. Derimot er det fornuftig at dei som bruka vegen betala for det, og at det er dyrere i rush. Dette gir mindre trafikk og bedre flyt, korleis kan noken vere mot det? Er det so kjekt med køkøyring? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 50,05% av personbilane registrert i desember i fjor var nullutsleppsbilar eller ladbare hybridar! Ikkje verst å ha bikka 50% allereie. Kven skulle trudd det for fem år sidan? Siden hydrogen sikkert utgjør under 0,05% (79 stk) kan vi vel konkludere med at andelen ladbare biler solgt i 2017 har bikket 50%. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Da elbilsalget tok av, gjeninnførte Danmark registreringsavgiften. Resultat: Kun 17 dansker kjøpte elbil det året TU, har dere sjekket opp at det ikke ble solgt en eneste elbil etter 15. juli, eller kaller dere 6,5 måneder for et år? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Mye kulere med tall Norges mest solgte bilmerker i 2017: VW: 23.212 biler Toyota: 17980 biler BMW: 13119 biler Volvo: 11750 biler Mercedes: 10.625 biler Skoda: 9042 biler Tesla: 8460 biler Audi: 7673 biler Ford: 6815 biler Nissan: 6365 biler Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Leste for litt siden om ei dame, en alenemor, som bor litt syd for Oslo, jobber på Ullevål som sykepleier og skyfler barn til sin eksmann som bor nord for Oslo. Hun kjører en nøktern bil og kan se frem til at bompengestraffen for ikke å ha elbil øker fra 30 000 i året til det flerdoble. Men jeg antar at hun på en eller annen måte fikser det. For eksempel så kan hun selge huset og flytte inn i en Model X. Den har jo så god plass atte. Nei stakkar så synd, oljetilhengerne klarer å dra frem noen tårer for sin "syke mor". PS. Hørt om leasing, billån etc? Det er sånn man fordeler utgiftene utover i tid. En utgift opp og en annen ned. Spiller man kortene riktig her så går summen ned. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Flott idé, vi trenger så mange biler som mulig her i samfunnet. Så i tillegg til den eldre Golfen hun har(den gamle til far, verdi 70K) og som hun trenger når hun skal besøke foreldrene sine i gokk, så må hun skaffe seg en Leaf.Kvifor i all verda kan ho ikkje bruke Leafen til å vitje foreldrene i Gokk? Bur dei i ein gamme midt på Finnmarksvidda? Vet ikke hva en Leaf koster, men tipper det ikke er småpenger for en sykepleier. Ja, og ekstra garasjeplass med ladeopplegg da.Ho skal ikkje køyre veldig langt i året for å spare inn mellomlegget til ein Leaf. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå