Gå til innhold

Denne duger vel til CS+WoW?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde gått for K verian av cpu og Z270 chipset.

8 GB ram er minste kravet til gaming vil jeg si.

 

Coolermaster 212 evo i minstefall hvis du skal overklokke.

 

Nå kunne du kjøpt langt billigere pc også, men greit å ha noe som holder en stund.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Denne da?

 

https://www.komplett.no/product/910679/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i7-7700k?offerId=KOMPLETT-310-910679#

 

Jeg har null tanker om overklokking, vil ha noe som er så stille som mulig. Kan muligens kjøpe en vannkjøler etterhvert? Trenger vel ikke det med en gang.. Har ikke lyst til å gå helt bananas på pengene heller.

Lenke til kommentar

Cooler Master Hyper TX3i  kjøleren er helt elendig skaff deg coolermaster 212 evo i så fall.

 

En del andre vil anbefale

i3-8100 + Z370 hovedkort, da bør du få mindre varme, men problemet er da skal du spille krevende spill vil cpuen slite. Men behovet ditt i dag bør i3-8100 være det beste kjøpet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Forstår at jeg må ha en litt bedre kjøler enn stock. Oppgraderingspakken var bare ment som en lettvin løsning. 

 

Jeg skal ha pc'en primært til CS + WoW, men er jo ikke å forakte at det går an å tenke litt inn i fremtiden med den. Så ut som i3-8100 var litt på vei ut av markedet? 

Lenke til kommentar

nei, den er ikke på vei ut av markedet, men med i3 har man ingen mulighet å få bedre ytelse, du må da oppgrader cpuen som vil koste. Samme om du senere vil ha GTX 1070 eller bedre. Du ender med ny pc.

Men hvis du vet nå du ikke vil spille tyngere spill er det bare å kjøpe i3 cpu. Riktig nok kan du dra spill på full HD men setter du alt til maks vil ytelsen falle noe. Eller hvis du har antivirusprogram i bakgrunnen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva skal du med GT 710?

 

Forøvrig er i3-8100 siste generasjon, og bør være et helt OK valg til CS og wow. Siste generasjon Intel-prosessorer har fått flere kjerner, så i3-8100 er mer sammenlignbar med tidligere generasjoners i5 og i7 vil jeg tro.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

GTX 1070? kan være trådstarter skal ha 2560x1440p skjerm eller 4k skjerm i fremtiden da er det dumt å spare penger på noe som bør byttes, da bør trådstarter vente til GTX 1170 kommer. Bare så det er sagt. Er planen kun å ha full hd bør det gå greit ja. Hvis man kun vil ha konsoll opplevelse ikke 120 hz gaming.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva skal du med GT 710?

 

Forøvrig er i3-8100 siste generasjon, og bør være et helt OK valg til CS og wow. Siste generasjon Intel-prosessorer har fått flere kjerner, så i3-8100 er mer sammenlignbar med tidligere generasjoners i5 og i7 vil jeg tro.

 

Den skal inn i den pc'en som jeg har i dag. Skal lage en linux-stuepc.

Lenke til kommentar

Forøvrig er i3-8100 siste generasjon, og bør være et helt OK valg til CS og wow. Siste generasjon Intel-prosessorer har fått flere kjerner, så i3-8100 er mer sammenlignbar med tidligere generasjoners i5 og i7 vil jeg tro.

Enten tenker du på Core i3 8300 with Four Cores and Eight Threads Spotted

ellers er du på villspor, hadde betalt noen hundre lapper ekstra for den hvis jeg var trådstarter. Antar den vil koste 1500 kr eller noe slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva skal du med MSI GeForce GT 710 1GB når du har GTX 1060 fra før?

Kunne like så godt brukt DVI\HDMI fra hovedkortet da selv om spillene ikke går særlig raskt.

 

850 watt PSU er litt i kraftigste laget 600 watt bør være mere nok.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva skal du med MSI GeForce GT 710 1GB når du har GTX 1060 fra før?

Kunne like så godt brukt DVI\HDMI fra hovedkortet da selv om spillene ikke går særlig raskt.

 

850 watt PSU er litt i kraftigste laget 600 watt bør være mere nok.

 

Den er til min gamle PC, som skal bli server/stuepc. Satt ned PSU til 650 watt.

Lenke til kommentar

 

 

Nå ble den plutselig en del billigere. 16gb ram, og den i3-prosessoren dere mente var bra.

 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/fca2099b-8c30-45fc-a2a2-21b6854fa7b9

Alternativ som er kan være mer alsidig og framtidsrettet er AMD Ryzen 5.

 

 

Jeg trodde den var fremtidsrettet den som jeg hadde nå? 

 

Nei, en i3 duger greit per dags dato som de andre har påpekt flere ganger. Men trenden beveger seg til flere tråder.

 

Ryzen alternativet vil gi deg flere kjerner\tråder for ca samme pris. Noen av disse blir også levert med en god stock kjøler, som gjør jobben utmerket visst du ikke skal overklokke. 

 

Bytt ut CPU, Ram og hovedkort med:

 

https://www.komplett.no/product/916781?offerId=KOMPLETT-310-916781

https://www.komplett.no/product/914767?offerId=KOMPLETT-310-914767

https://www.komplett.no/product/917684?offerId=KOMPLETT-310-917684

 

Så er du på samme pris, men langt mer fremtidsrettet system.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

Hva skal du med GT 710?

 

Forøvrig er i3-8100 siste generasjon, og bør være et helt OK valg til CS og wow. Siste generasjon Intel-prosessorer har fått flere kjerner, så i3-8100 er mer sammenlignbar med tidligere generasjoners i5 og i7 vil jeg tro.

Den skal inn i den pc'en som jeg har i dag. Skal lage en linux-stuepc.

 

Ah, god plan! Hva har du fra før dog? Kanskje hovedkortet ditt allerede har HDMI?

 

 

 

Forøvrig er i3-8100 siste generasjon, og bør være et helt OK valg til CS og wow. Siste generasjon Intel-prosessorer har fått flere kjerner, så i3-8100 er mer sammenlignbar med tidligere generasjoners i5 og i7 vil jeg tro.

Enten tenker du på Core i3 8300 with Four Cores and Eight Threads Spotted

ellers er du på villspor, hadde betalt noen hundre lapper ekstra for den hvis jeg var trådstarter. Antar den vil koste 1500 kr eller noe slik.

 

Begge to forsåvidt, i3-8xxx er første generasjon i3 med mer enn to kjerner. På papiret er den ikke helt ulik f.eks. i5-4760, som i og for seg bør være helt OK til CS og WoW. Jeg spilte CS:GO i noen år på en i7-750 @ 2.66 GHz, og det gikk helt greit.

 

https://ark.intel.com/compare/75047,126688

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...