LD93 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 lurer på hva damene som ligger seg til høyere stillinger og flørter konstant med sjefene sine for å få fordeler tenker om denne kampanjen egentlig Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 lurer på hva damene som ligger seg til høyere stillinger og flørter konstant med sjefene sine for å få fordeler tenker om denne kampanjen egentlig De er flinke til å hoppe på "the victim train". Offerstempelet gir en slags makt Forøvrig har #metoo blitt utvidet med #timeisup 2 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) Først vil jeg starte med å si at overgrep, voldtekt og tvang skal under ingen omstendigheter bagatelliseres. Det er ulovlig og skal straffes hardt. Det er det ingen tvil om. Så har vi denne #metoo bølgen, hvor folk tar loven i egne hender og kan med noen tastetrykk rasere livet til andre mennesker. Hva du har gjort og ikke gjort spiller ingen rolle, du er hashtagget og ferdig med det. Ingen spør spørsmål, du er allerede dømt. I disse dager finnes det 2 typer folk. Overgriperen, og de som holder fingrene av fatet. Våre demokratiske verdier jobber iherdig mot generalisering, men ikke denne gangen. Problemet med #metoo er dens subjektive kontekst. Føler man seg krenket, ja da er man krenket, sånn er det bare. Hvor skal vi sette grensene. Hun ene på jobben tar på seg verdens mest utringet topp. Elsker all oppmerksomheten hun får. Hun andre føler seg nærmest overfalt bare noen ser på henne. Ja spennet er mildt sagt stort. Det er fort gjort å tråkke feil der ute. Jeg er på byen, står ved baren, ser en dame jeg ønsker å nærme meg. Går bort, danser, tar tak i hoftene. Hun snur seg, og går. Hun har opplevd å få et uønsket seksuell oppmerksomhet, har jeg nettopp opplevet en #metoo lurer hun på!?. Min kompis som er kjekkere enn meg, morsommere og kulere en meg, gjør det samme. Denne gangen virker hun interessert, ja hun blir til og med smigret, hun er med. Så det vi faller på, er 2 eksakt samme handlinger, som får 2 helt forskjellige utfall. Er det jeg som burde kjenne mine egne begrensninger, kanskje også min egen besøkelsestid... jeg var jo nære på å bli hastagget. Slapp med skrekken denne gangen. Burde ikke folk få lov til å komme med et mislykket invitasjon til sex hos det motsatte skjønn uten å få påskrevet "overgriper" på pannen? #metoo har aldri fått debatten den fortjener, fordi ingen tørr å stå på den andre siden av bordet. For man kan være snill som et lam, men så lenge man steller seg på den andre siden av bordet, ja da støtter man en overgriper, og ergo en overgriper selv. Sånn er det bare! Det har #metoo bestemt. #metoo er en gavepakke til media. Alt som har med seksualitet selger. Klikk artiklene står skyhøyt. Journalistene går rundt som gribber og bare venter på neste offer de kan jafse på. Vær så snill å få alle sakene i retten der de hører hjemme. Dette rene cowboy tilstander, hvor folk tar saken i egne hender. Dette er ikke veien å gå. Hilsen en som steller seg på den andre siden av bordet, men dessverre anonymt. Latterlig. Det er slike meninger som undergraver sakens natur og beskytter overgriperen. Det er på HØY TID at disse overgriperne blir røykt ut fra hiene sine. Hvilken dokumentasjon har du på at noen av varslerne ikke snakker sant? Endret 12. januar 2018 av Garamond Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Latterlig. Det er slike meninger som undergraver sakens natur og beskytter overgriperen. Det er på HØY TID at disse overgriperne blir røykt ut fra hiene sine. Hvilken dokumentasjon har du på at noen av varslerne ikke snakker sant? Selvfølgelig skal den angivelige overgriperen bli beskyttet, hvis ikke vil det være ett overgrep på en persons rettssikkerhet. Det er ikke opp til oss å dømme noen. Og punkt nummer 2 hva som faller under sextrakasering er opp til "offerets" personelige tolkning, det kan være noe så enkelt som flørting, ett hyggelig kompliment, se på en jente (toxic male gaze). Så denne sakens natur er ett verktøy for mannehatende feminister til å fremme menn som demoner. 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Latterlig. Det er slike meninger som undergraver sakens natur og beskytter overgriperen. Det er på HØY TID at disse overgriperne blir røykt ut fra hiene sine. Hvilken dokumentasjon har du på at noen av varslerne ikke snakker sant? Nå er det vel den som kommer med anklagene som må fremvise bevis, og ikke den anklagede som må bevise sin uskyld!? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Er det litt merkelig at ikke én eneste en av de anklagede gir inntrykk av å være urettmessig anklaget? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) Er det litt merkelig at ikke én eneste en av de anklagede gir inntrykk av å være urettmessig anklaget? Jeg forstår ikke hva du mener. Påstår du at ingen av de anklagete har hevdet at de er urretmessig anklaget? Det ville vært helt absurd, og er på ingen måter sant. Endret 12. januar 2018 av Camlon 3 Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Først vil jeg starte med å si at overgrep, voldtekt og tvang skal under ingen omstendigheter bagatelliseres. Det er ulovlig og skal straffes hardt. Det er det ingen tvil om. Så har vi denne #metoo bølgen, hvor folk tar loven i egne hender og kan med noen tastetrykk rasere livet til andre mennesker. Hva du har gjort og ikke gjort spiller ingen rolle, du er hashtagget og ferdig med det. Ingen spør spørsmål, du er allerede dømt. I disse dager finnes det 2 typer folk. Overgriperen, og de som holder fingrene av fatet. Våre demokratiske verdier jobber iherdig mot generalisering, men ikke denne gangen. Problemet med #metoo er dens subjektive kontekst. Føler man seg krenket, ja da er man krenket, sånn er det bare. Hvor skal vi sette grensene. Hun ene på jobben tar på seg verdens mest utringet topp. Elsker all oppmerksomheten hun får. Hun andre føler seg nærmest overfalt bare noen ser på henne. Ja spennet er mildt sagt stort. Det er fort gjort å tråkke feil der ute. Jeg er på byen, står ved baren, ser en dame jeg ønsker å nærme meg. Går bort, danser, tar tak i hoftene. Hun snur seg, og går. Hun har opplevd å få et uønsket seksuell oppmerksomhet, har jeg nettopp opplevet en #metoo lurer hun på!?. Min kompis som er kjekkere enn meg, morsommere og kulere en meg, gjør det samme. Denne gangen virker hun interessert, ja hun blir til og med smigret, hun er med. Så det vi faller på, er 2 eksakt samme handlinger, som får 2 helt forskjellige utfall. Er det jeg som burde kjenne mine egne begrensninger, kanskje også min egen besøkelsestid... jeg var jo nære på å bli hastagget. Slapp med skrekken denne gangen. Burde ikke folk få lov til å komme med et mislykket invitasjon til sex hos det motsatte skjønn uten å få påskrevet "overgriper" på pannen? #metoo har aldri fått debatten den fortjener, fordi ingen tørr å stå på den andre siden av bordet. For man kan være snill som et lam, men så lenge man steller seg på den andre siden av bordet, ja da støtter man en overgriper, og ergo en overgriper selv. Sånn er det bare! Det har #metoo bestemt. #metoo er en gavepakke til media. Alt som har med seksualitet selger. Klikk artiklene står skyhøyt. Journalistene går rundt som gribber og bare venter på neste offer de kan jafse på. Vær så snill å få alle sakene i retten der de hører hjemme. Dette rene cowboy tilstander, hvor folk tar saken i egne hender. Dette er ikke veien å gå. Hilsen en som steller seg på den andre siden av bordet, men dessverre anonymt. Latterlig. Det er slike meninger som undergraver sakens natur og beskytter overgriperen. Det er på HØY TID at disse overgriperne blir røykt ut fra hiene sine. Hvilken dokumentasjon har du på at noen av varslerne ikke snakker sant? Kan du peke på hvor i teksten jeg har beskyttet en overgriper? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Er det litt merkelig at ikke én eneste en av de anklagede gir inntrykk av å være urettmessig anklaget? Det kan vel ha det at du står totalt sjanseløs. Da ha du valget mellom å være en overgriper som legger seg flat, eller en overgriper som lyver, for overgriper er du allerede. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 De aller fleste kvinner ønsker en mann som tjener mer enn seg, er eldre og er høyere oppe i hierarkiet. Det er det ikke noe i veien for. Er det en mann som ønsker det motsatte, ja da er han plutselig en gris, en maktmissbruker, og derfra er det jævla kort til en overgriper også. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Siste mann ut er Morgan Freeman. Mye keitete oppførsel og dumme kommentarer, men kan ikke helt se at dette er alvorlige overgrep. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 http://www.cbc.ca/news/canada/nova-scotia/license-plate-government-regulations-removal-last-name-1.4037912Too rude for the road — government yanks man's last name from licence plateA Dartmouth man is furious that after 25 years the Nova Scotia Registry of Motor Vehicles has cancelled his personalized licence plate with his last name Grabher on it, following a single complaint.Lorne Grabher is of German heritage. He said he bought the plate as a gift for his father's 65th birthday. His father passed away in the 1990s and the plate has remained in the family.Last December, he received a letter telling him the plate would be cancelled in January because the public cannot be expected to know it is his last name and "can misinterpret it as a socially unacceptable slogan.""I was taken aback. How can you say my name is a slogan when it is not?" Grabher told CBC News."Where does the province of Nova Scotia and the government of Nova Scotia get the right to discriminate against a person's name?" 2 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Nei det er nok best å la være å flørte om damer nå om dagen. En dårlig sjekkereplikk ogdå er det gjort? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Helt enig! Er man uattraktiv holder man seg langt unna damer! Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hver fregne er for hver undertrykt kvinne. #rip freeman Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) I disse dager finnes det 2 typer folk. Overgriperen, og de som holder fingrene av fatet. Jeg har sagt det lenge: Er det rart MGTOW-bevegelsen vokser? Det tryggeste er å holde deg unna damer, men om du på liv og død skal gjøre noe så vær i hvert fall 100% sikker på at det er ønsket oppmerksomhet. Endret 25. mai 2018 av VRK18 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) Slettet, allerede svart på. Endret 25. mai 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 De aller fleste kvinner ønsker en mann som tjener mer enn seg, er eldre og er høyere oppe i hierarkiet. Det er det ikke noe i veien for. Er det en mann som ønsker det motsatte, ja da er han plutselig en gris, en maktmissbruker, og derfra er det jævla kort til en overgriper også. Hva er det du snakker om? Metoo handler om menn som utnytter maktposisjoner for å tvinge seg på kvinner. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Nei det er nok best å la være å flørte om damer nå om dagen. En dårlig sjekkereplikk ogdå er det gjort? Bare hvis man totalt mangler sosiale antenner. Da er det sikkert greit å la være. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 I disse dager finnes det 2 typer folk. Overgriperen, og de som holder fingrene av fatet. Jeg har sagt det lenge: Er det rart MGTOW-bevegelsen vokser? Det tryggeste er å holde deg unna damer, men om du på liv og død skal gjøre noe så vær i hvert fall 100% sikker på at det er ønsket oppmerksomhet. Ja igjen, det tryggeste er å holde seg unna damer hvis man mangler sosiale antenner. Normale menn trenger derimot ikke å gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå