Gå til innhold

#metoo er blitt et problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

metoo har ikke gått for langt, derimot er kampanjen absolutt nødvendig og er absolutt viktig at den opprettholdes.

Du har faktisk ikke lov til å ta på andre sensuelt uten samtykke, det er faktisk ikke så vanskelig å forstå. 

Lenke til kommentar

Du har faktisk ikke lov til å ta på andre sensuelt uten samtykke, det er faktisk ikke så vanskelig å forstå. 

Jeg misliker det når noen som er fremmed bare tar på meg, trenger ikke være seksuelt overhode, det er ekstremt ubehagelig og ikke sosialt godtatt.

TS; du satte deg selv i situasjonen hvor du gambler på om jenta vil like deg eller ei, det høres ut som om du er bare bitter for at hun ikke likte deg på den måten, det er totalt idiotisk å skulle prøve å tro at hun tenker på metoo hastaggen når hun sikkert bare tenkte at hun ikke ville danse med deg rett og slett av xxxx grunn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

Historien du forteller kunne skjedd før metoo. Jeg tror menn generelt er litt for følsomme og trekker for sterke betraktninger til denne såkalte kampanjen. VELDIG mange damer ville snudd seg å gått dersom du tar dem direkte på hofta, som er nokså nærme andre private områder på kroppen. Å bli avvist på den måten før det går lengre, er helt OK. Det skjer hele tiden - særlig ute på byen.

At menn generelt blir så "støtt" av metoo syns jeg er fascinerende og bra. Det er tydelig at enkelte ikke vet hvor man skal legge lista og dermed blir usikre på seg selv. Det tyder jo kun på at man er redd for at man ikke har oppført seg - og usikker på om man bør endre atferd deretter for å unngå anklager. Jeg har selv tatt en runde med meg selv på dette, og joda, jeg vil nok være litt mer forsiktig nå enn det jeg var før. Tror jeg kommer til å bruke ord mer enn andre signaler. Ved spørrende ord kan jeg få et direkte ja/nei før handling inntreffer. 

F.eks. ved en date, film og vin. Så kan kunne jeg godt tatt hånda rundt dama og "dratt" hu mot meg, altså forført hu inn til armkroken før jeg deretter stryker litt på låret og tar det derfra uten å si så mye. Selv om det høres utrolig døllete og teit ut i mine øyne, så vil jeg nok neste gang spørre: "Er de greit jeg tar litt på deg"? Uansett ville jeg jo merket dersom dama ikke var mottakelig for fysisk kontakt rimelig kjapt og derfor absolutt holdt avstand .... 

Men på byen blir det for dumt. "Kan jeg legge hånda på hofta di?" - Det blir for dumt.

Dumt at mange mannfolk skal ødelegge for oss "skikkelige" folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

metoo har ikke gått for langt, derimot er kampanjen absolutt nødvendig og er absolutt viktig at den opprettholdes.

Du tar feil, metoo må brenne i helvete :)

Det burde være streng straff på å benytte hashtaggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem definerer det da? Skal vi fylle opp rettsvesenet med saker der man slåss om hva som var ment da Gunnar tok hånda på skuldra til Nina og sa gratulerer for [insert]?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er på byen, står ved baren, ser en dame jeg ønsker å nærme meg. Går bort, danser, tar tak i hoftene. Hun snur seg, og går. Hun har opplevd å få et uønsket seksuell oppmerksomhet, har jeg nettopp opplevet en #metoo lurer hun på!?.

Min kompis som er kjekkere enn meg, morsommere og kulere en meg, gjør det samme. Denne gangen virker hun interessert, ja hun blir til og med smigret, hun er med. Så det vi faller på, er 2 eksakt samme handlinger, som får 2 helt forskjellige utfall.

Er det jeg som burde kjenne mine egne begrensninger, kanskje også min egen besøkelsestid... jeg var jo nære på å bli hastagget. Slapp med skrekken denne gangen.

For min del mener jeg dette er en idiotisk, og umoralsk. Jeg mener man skal prate med jentene før man tar på dem.

Men jeg vet ikke hva du beskymrer deg over. Så lenge du ikke gir ditt hele navn, og du går ut med venner du kan stole på, så vil hun aldri vite hvem du er. Det eneste hun kan gjøre er å hashtagge en tilfeldig fyr hun møtte på byen.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har ikke skjønt hva #metoo handler om, så kanskje greit å sette seg inn i det før man kommenterer det.

Og du er ikke alene, ser flere menn som sliter med konseptet og noen kvinner som er "lei" maset om #metoo. 

Han utfordrer hva som ligger i hashtagen, da bringer det lite til diskusjonen at du bare sier "nei, slik er det ikke". Forklar hvorfor han tar feil og hvorfor den opprinnelige intensjonen fortsatt er mest tjent hvis du vil ha diskusjonen framover.

Naturlig nok er single menn litt forvirret akkurat nå, men det er jo ganske naturlig når man lærer at alt man har blitt fortalt ikke gjelder lengre.

#metoo sine negative effekter går stort sett ut over kvinner, menn vil tilpasse seg den nye verden ganske raskt men kvinner vil aldri få tilbake hva som nå fjernes.

Og det er for kvinnene sin del at vi burde snakke om hva faktisk #metoo fører til, en verden hvor lovbrudd rapporteres på sosiale media og ikke til politiet er ikke en forbedring. En verden hvor kvinner frykter menn er ikke en forbedring, en verden hvor menn ikke tar initiativ er ikke en forbedring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har ikke skjønt hva #metoo handler om, så kanskje greit å sette seg inn i det før man kommenterer det.

Og du er ikke alene, ser flere menn som sliter med konseptet og noen kvinner som er "lei" maset om #metoo. 

Forstår godt hva det handler om, men du forstår kanskje ikke at vi må sette grenser begge veier. Jeg ser flere kvinner som sliter med konseptet om at man ikke er et offer fordi man får et kompliment.

Så det er kanskje du som bør sette deg inn i det før du kommenterer?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Han utfordrer hva som ligger i hashtagen, da bringer det lite til diskusjonen at du bare sier "nei, slik er det ikke". Forklar hvorfor han tar feil og hvorfor den opprinnelige intensjonen fortsatt er mest tjent hvis du vil ha diskusjonen framover.

Naturlig nok er single menn litt forvirret akkurat nå, men det er jo ganske naturlig når man lærer at alt man har blitt fortalt ikke gjelder lengre.

#metoo sine negative effekter går stort sett ut over kvinner, menn vil tilpasse seg den nye verden ganske raskt men kvinner vil aldri få tilbake hva som nå fjernes.

Og det er for kvinnene sin del at vi burde snakke om hva faktisk #metoo fører til, en verden hvor lovbrudd rapporteres på sosiale media og ikke til politiet er ikke en forbedring. En verden hvor kvinner frykter menn er ikke en forbedring, en verden hvor menn ikke tar initiativ er ikke en forbedring.

Alt man har blitt fortalt gjelder ikke lengre? Jeg synes det er ganske lett, bare ikke oppfør deg som en dust, så går det stort sett bra. Harmonerer ganske greit med hva jeg har blitt fortalt.

Og fører metoo til færre anmeldelser? Og mere frykt?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår godt hva det handler om, men du forstår kanskje ikke at vi må sette grenser begge veier. Jeg ser flere kvinner som sliter med konseptet om at man ikke er et offer fordi man får et kompliment.

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil gi slike jenter komplimenter i det hele tatt. Hva er vitsen? Gi komplimenter til jenta du dater, ikke til tilfeldige jenter på kontoret.

Det har alltid vært en risiko å bli anklaget for seksuell trakassering, metoo handler ikke om dette. Det som er unikt med metoo, er at de fokuserer på såkalte "gode" feministiske menn. De kunne tidligere gjøre hva de vil, og de utnyttet muligheten til å seksuelt trakassere kvinner.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke trådstarteren her, var litt raskt ute og burde selvsagt hatt med hele innlegget så også du skjønte det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil gi slike jenter komplimenter i det hele tatt. Hva er vitsen? Gi komplimenter til jenta du dater, ikke til tilfeldige jenter på kontoret.

Sa jeg noe om kontoret? Mange andre situasjoner der folk hopper av skaftet for den minste ting. Jeg gir sjelden komplimenter da jeg er av typen som gjerne blir litt kjent først, men heldigvis så har jeg aldri møtt noen som har blitt fornærmet de få gangene jeg har gitt komplimenter uten å kjenne jenta.

Edit; Og man vet ikke om det er "slike jenter" før det er for sent ;)

Endret av Soseks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er ikke trådstarteren her, var litt raskt ute og burde selvsagt hatt med hele innlegget så også du skjønte det.

Ta deg sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ta deg sammen.

Den der taktikken der var litt søt første gang, når du forsøker for åttende gang, not so much.

Må bare spørre om en ting før fortsetter debatten - du som har en profil som er både anonym og kjønnsløs, når du snakker om menn og kvinner, hvilket tilhører du ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ta deg sammen.

Den der taktikken der var litt søt første gang, når du forsøker for åttende gang, not so much.

Må bare spørre om en ting før fortsetter debatten - du som har en profil som er både anonym og kjønnsløs, når du snakker om menn og kvinner, hvilket tilhører du ?

Nedlatende greier som det er bare teit, ta deg sammen. Hvilket kjønn jeg er er irrelevant.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så fint at du tok deg tid til å oppklare hva det handler om da, og ikke bare kritiserte uten mål og mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...