Gå til innhold

Chess 16~dobler (!) ringeprisene i USA

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hvis noen lurer på hvordan Chess finansierer fri bruk i EU, så kom svaret i går. De har nylig publisert de nye utenlandsprisene sine, og her ser vi at prisen for å ringe fra USA til Norge går opp fra 0,49 til 7,99 per minutt. I Monaco betaler du nå 14,99 per minutt. Legg igjen mobilen hjemme. Den fullstendige prislisten: https://www.chess.no/bundles/chessdesignframework/pdf/Chessprisvarseljanuar2018.pdf

Edit: payback for at spesialnummer har blitt bannlyst?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men data syns jeg de virker greit priset på, ergo kan man ringe hjem til Norge «gratis» med en eller annen tjeneste som facebook, hangouts, imessage, skype, whatsapp osv.

For nerdene av oss kan teamspeak være et alternativ, der høyeste kvalitet uten stereo er kodeken opus voice som bruker 5.71 KB/sec som standard. Da kan man skravle rimelig lenge før ei datapakke på 1GB til 199,- blir brukt opp. :)

Lenke til kommentar

https://www.chatsim.com/

300 kr pr ÅR - og gir ubegrenset med bruk via klienter som WhatsApp osv, der du kan ringe/sende meldinger og alt mulig rart. Og dette kortet fungerer (nesten) over hele verden. 

Neste gang kjøper jeg mobil med to simcard-slots, og bestiller Chatsim + mitt vanlige norske sim-kort på topp av dette.

25 kr/mnd for fritt bruk av WhatsApp og Messenger over (nesten) hele verden er godkjent. 

Lenke til kommentar

Eh.. det produktet der så litt suspekt ut. Jeg finner ikke prisliste selv om jeg leter godt.

*Edit*

Man får en basistjeneste med tekstmeldinger for 300,- i året, me skal man sende noe så lusent som et bilde, video eller annet, koster det i tillegg opp til 300 kr/mnd for bruk. Inkludert Norge. Da snakker vi 20 bilder, 40 min tale og noen minutter med videosamtale. Jeg vil påstå at det heller lønner seg å skaffe en dual sim telefon og gå for kontantkort i drt aktuelle landet man oppholder seg i, om Norske priser er for høye. Chatsim.com hadde dog vært bra for 15 år siden.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Men data syns jeg de virker greit priset på, ergo kan man ringe hjem til Norge «gratis» med en eller annen tjeneste som facebook, hangouts, imessage, skype, whatsapp osv.

For nerdene av oss kan teamspeak være et alternativ, der høyeste kvalitet uten stereo er kodeken opus voice som bruker 5.71 KB/sec som standard. Da kan man skravle rimelig lenge før ei datapakke på 1GB til 199,- blir brukt opp. :)

Man ringer ikke bestemor for å fortelle om Amerikaturen på Teamspeak lol. Og er det 5.71 kB/s eller kb/s du mener? Det er en vesentlig forskjell på 8x.

5.71 kB/s tilsvarer 3.4 MB for en 10 min samtale. Det blir 34 kr om man betaler 10 kr per MB.

Lenke til kommentar

Man ringer ikke bestemor for å fortelle om Amerikaturen på Teamspeak lol. Og er det 5.71 kB/s eller kb/s du mener? Det er en vesentlig forskjell på 8x.

5.71 kB/s tilsvarer 3.4 MB for en 10 min samtale. Det blir 34 kr om man betaler 10 kr per MB.

Jeg elsker at du hengte deg opp i teamspeak :p Du har dog helt rett, det er snakk om 5.71 KB/s, som utgjør litt data. Skype og facebook ligger nok i disse områder når det gjelder data. Men via wifi er det gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...