Redaksjonen. Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Shenzhen har like mange elbusser som det finnes busser i hele Norge.Gigantbyen har byttet ut alle dieselbussene med elbusser Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 BYDs europeiske markedssjef, Penny Peng... Treffende navn i alle fall.. ^^ Men seriøst, meget godt tiltak. 9 Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. 9 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 "Shenzhen er verdens 12. største by, med 11,9 millioner innbyggere. Totalt består flåten av busser som brukes i offentlig kollektivtrafikk av 16.359 elektriske busser. For å sette antallet busser i perspektiv: Det var til sammenligning registrert totalt 16.258 busser i Norge i 2016. Ruter har en flåte på 1100 busser i Oslo og Akershus." For å sette det i enda mer perspektiv så har vi omtrent dobbelt så god plass på våre busser 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg hekomo Skrevet 2. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. januar 2018 Venter spent på hydrogenspammeren... 17 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. Litt mindre gledelig for oljerike nordmenn om elektriske kjøretøy tar av for fort. På tide å investere litt i ny industri her til lands tror jeg. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Venter spent på hydrogenspammeren... Dette er flott. Batteri-elektrisk der det er mulig. Med Hydrogen, istedet for fossilt, som rekkevidde/tyngde der tyngde/rekkevidde-forlenger, der det er mulig. Så venter jeg bare på Tesla-disiplene. Spamming? "Hvorfor ser du så lett splinten i ditt brors øye, - men bjelken i ditt eget ser du ikke" ? Endret 2. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap 9 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg ser bjelken i min brors øye fordi min bror spammer tråder med et tema som ikke har noe med disse trådene å gjøre. 8 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) For å sette det i enda mer perspektiv så har vi omtrent dobbelt så god plass på våre busser Jeg er sterkt uenig i dette. Hvis ruter har ca 1100 busser i Oslo og Akershus, og vi antar det er ca 1.3 millioner innbyggere i samme område, vil jeg påstå at bussdekningen er en del svakere enn den er i Shenzhen. Oslo og Akershus har dermed 1180 mennesker per buss, mens Shenzhen har bare 730 mennesker per elektriske buss. Tenk også på at arealet som må dekkes i Shenzhen er ca 1/3 av hva Oslo og Akershus er på, hver rute tar kortere tid og man kan derfor kjøre flere ruter i døgnet med samme buss. Endret 2. januar 2018 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg ser bjelken i min brors øye fordi min bror spammer tråder med et tema som ikke har noe med disse trådene å gjøre. For alt som har med energi-skiftet fra fossilt til elektrisk, dreier se om Tesla og batteri.? Og all diskusjon handler om å samtale med de som mener det samme? Fri diskusjon og kunnskap er et forstyrrende element? God tur mot din fremtid. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. AMS er godt for de aller fleste, men storforbrukerne må betale. Noe som er fair, litt som bompenger, avgifter på drivstoff osv. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. AMS er godt for de aller fleste, men storforbrukerne må betale. Noe som er fair, litt som bompenger, avgifter på drivstoff osv. Det burde jo være så enkelt som at forurenser betaler? Ingen "grønne sertifikater" , ingen politisk handel. Brenner du olje, og olje forurenser (i nærmiljøet ) får du avgifter - som skal rette opp skaden. Man kan ikke forlange at et land; f.eks.Kina som produserer vestens forbruksartikler med denne oljen/energien, eller en vulkansutslipp, skal betale avgiftene til resten av verden. Uten å vite hva som brukes til forbrenning og hva som brukes til plastikk. Hvis man blander politikk og virkelighet blir det vel Ibsensk. ( "Hvis utgangspunktet er galest bir resultatet orginalest." ) Endret 2. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. AMS er godt for de aller fleste, men storforbrukerne må betale. Noe som er fair, litt som bompenger, avgifter på drivstoff osv. Det burde jo være så enkelt som at forurenser betaler? Ingen "grønne sertifikater" , ingen politisk handel. Brenner du olje, og olje forurenser (i nærmiljøet ) får du avgifter - som skal rette opp skaden. Man kan ikke forlange at et land; f.eks.Kina som produserer vestens forbruksartikler med denne oljen/energien, eller en vulkansutslipp, skal betale avgiftene til resten av verden. Uten å vite hva som brukes til forbrenning og hva som brukes til plastikk. Hvis man blander politikk og virkelighet blir det vel Ibsensk. ( "Hvis utgangspunktet er galest bir resultatet orginalest." ) Litt usikker på hva du snakker om her, ved AMS er det snakk om nettleie pris og har ingenting med "forurensing" å gjøre. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg ser bjelken i min brors øye fordi min bror spammer tråder med et tema som ikke har noe med disse trådene å gjøre. For alt som har med energi-skiftet fra fossilt til elektrisk, dreier se om Tesla og batteri.? Og all diskusjon handler om å samtale med de som mener det samme? Fri diskusjon og kunnskap er et forstyrrende element? God tur mot din fremtid. Denne artikkelen handler om elektriske busser, ikke hydrogen. Jeg nevnte ikke Tesla med et eneste ord, men jeg skjønner jo at du ser Tesla på høylys dag. 4 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Jeg ser bjelken i min brors øye fordi min bror spammer tråder med et tema som ikke har noe med disse trådene å gjøre. For alt som har med energi-skiftet fra fossilt til elektrisk, dreier se om Tesla og batteri.? Og all diskusjon handler om å samtale med de som mener det samme? Fri diskusjon og kunnskap er et forstyrrende element? God tur mot din fremtid. Denne artikkelen handler om elektriske busser, ikke hydrogen. Jeg nevnte ikke Tesla med et eneste ord, men jeg skjønner jo at du ser Tesla på høylys dag. Denne artikkelen handler om energi og transport. Men i likhet til andre artikler på Tu, er det en sykelig angst for andre alternativer enn batteri-elektrisk. Men jeg har noen Jehovas Vitner i omgangskretsen, så jeg vet hvor vanskelig det er å fravike"sannheten", så jeg tåler mye. Men vitenskap og åpenhet? Endret 2. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Mens i Norge går en for trikk og trolleybuss... Det finnes ett opplagt valg, trikk er gammeldags og alle by suser skal være ren batteridrift. Tror til og med det ville fungert bedre i Tromsø. 2 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 trikk er gammeldags Tja, en trikk som ruller ut av en fabrikk i dag er vel selve definisjonen av moderne? Svært godt likt av brukerne er de også, for de som er opptatt av slike ting. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Flott med elektriske busser, så lenge de går på batteri. Dessverre snakker mange varmt om pantografer, som kommer til å dekke bybildet med vaiere og diverse stålkonstruksjoner. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 I Kina tilrettelegger de vel også ELnettet til å møte den elektriske fremtiden, i motsetning til Norge med sine AMS målere hvor man skal oppfordre til mindre bruk av strøm, samtidig brukes det masse penger på å infrastruktur for å eksportere strøm ut av landet. Veldig gledelig for miljøet at Kina går hardt inn for elektrifisering. Skulle nesten tro det var AP politikk. Vi bygger ikke ut firefeltsvei vi setter bare opp prisen på bil, bensin og årsavgiften så blir det færre biler på veien. Også tar de inn 20-30.000 flyktninger som ikke har behov for transport på offentlig vei.... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 For å sette det i enda mer perspektiv så har vi omtrent dobbelt så god plass på våre busser Jeg er sterkt uenig i dette. Hvis ruter har ca 1100 busser i Oslo og Akershus, og vi antar det er ca 1.3 millioner innbyggere i samme område, vil jeg påstå at bussdekningen er en del svakere enn den er i Shenzhen. Oslo og Akershus har dermed 1180 mennesker per buss, mens Shenzhen har bare 730 mennesker per elektriske buss. Tenk også på at arealet som må dekkes i Shenzhen er ca 1/3 av hva Oslo og Akershus er på, hver rute tar kortere tid og man kan derfor kjøre flere ruter i døgnet med samme buss. Hehe, du presterte å svare seriøst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå