Gå til innhold

Noen som går på LCHF diett/ lavkarbo her?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå i Julen prøvd å holde meg til lavkalori diett. Passer ikke meg i det hele hele tatt. Går sulten hele tiden. 

Jeg gikk på lavkarbo for noen år siden med kjempe suksess. 

Nå er jeg på dag 2 på LCHF ( under 50 karb til dagen ) . 

Fordelen med denne dietten at jeg kan spise meg mett og holde blodsukkeret mitt stabilt.  ( Som er veldig viktig for meg, å gå ned i vekt er bare bonus,. Har ca 10 kg for mye ). 

Ulempen er når jeg skal på besøk og det serverer kaker og annet høykarbo mat og du kan liksom ikke takke nei pga for å ikke såre vertinnen . 

Andre som går på denne dietten? 

Har du lyst til å dele erfaring? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med "grovkarbo" ? Der hvor du øker matvarer av god fettkvalitet, men også inkluderer enkelte frukt og grønnsaker som har et innhold av karbohydrater, eksluderer pasta/ris/korn og heller utforsker belgvekstfrukt-kategorien? Da er det også mulig å si ja takk til et kakestykke med god samvittighet, uten at det skal gå utover en sunn livstil. 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

1 dag i uka med mer karbo går bra, og er til og med å anbefale. Men når du har gått på LCHF en stund så vil det ikke friste med kake o.l. engang.

Ellers prøv å legg karboinntaket så sent på kvelden som mulig, så slipper du å være kjip i kroppen hele dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...