Gå til innhold

Rimelig teknologifond?

Anbefalte innlegg

Jeg har tro på teknologi og ser for meg at kunstig intelligens og andre ting kommer til å gi stor vekst på teknologifronten fremover. Jeg ønsker derfor å investere i denne sektoren. DNB Teknologi er et alternativ, men det er ganske dyrt (1,50% årlig forvaltningskostnad). Finnes det rimeligere alternativer?

Anonymous poster hash: 4860b...875
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en litt uviss tid - en del mener en korreksjon er like rundt hjørnet, noe mener det er lenge til. Teknologi har gått eventyrlig bra lenge, kan det fortsette? Du kan risikere å gå inn på topp, men det kan også være et stykke til toppen.

Jeg skal kjøpe meg inn gradvis med et fast månedlig beløp. 

Anonymous poster hash: 4860b...875

Lenke til kommentar

Det billigste fondet jeg finner hos Nordnet er Franklin Technology Fund A(acc)USD med en forvaltningskostnad på 1%. Jeg vil likevel ikke anbefale dette fondet, først og fremst fordi det er investert i selskaper med gjennomsnittlig PE-ratio på 32. Dette er langt over PE til S&P500 som for øyeblikket ligger på 23.4 eller KLP Aksjeglobal Indeks på 18.91. Da skal dette fondet ha ganske solid vekst for å rettferdiggjøre denne forskjellen i verdsettelse. DNB Teknologi har til sammenligning PE på 18.11, og er i den forstand "billigere". Dette er selvfølgelig en veldig overfladisk analyse, og garanterer ikke at det ene fondet kommer til å gjøre det bedre enn det andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

iShares S&P 500 Information Technology Sector UCITS ETF. Skriv inn QDVE på Nordnet. Handles på den tyske børsen. Men egner seg antageligvis ikke for månedlig sparing med mindre du skal kjøpe for mange titusener i måneden (på grunn av kurtasje).

Endret av selters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...