Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skal kjøpe kniv

Hennjo20

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd den tidligere.

Jeg har en SOG trident med et delvis serratert blad. Til mitt bruk er denne kniven helt gjev å ha. Låsen kan være noe svak om man skal fyre bål med et tennstål og ryggen har ikke en skarp nok 90 graders vinkel (skrape på tennstålet).

CRKT kniven du spør om burde være grei til hverdagslige gjøremål, men kvaliteten gjenspeiles i prisen.

anmeldelse.

Jeg anbefaler et knivblad som er delvis serratert siden det vil kutte bedre i enkelte materialer.

Vær obs på at visse "tacticool" kniver kan bli sett på som farlige av de med lite peiling.

Du burde også se etter ulike "gentleman's" kniver med en mer klassisk utførelse da disse ikke ser så farlige ut. De ligner mer på bestefars gamle foldekniv for de fleste.

Lenke til kommentar

Eg skal kjøpe kniv til hverdagsoppgaver, flippe litt med den osv...

Lurer på om dette er et godt kjøp.

https://kniveksperten.no/crkt-m16-01-black.html

«Flippe med den» høres ikke ut som et aktverdig formål.

Hverdagsoppgaver? Jeg bruker kniv i jobben men har ikke med meg hjemmefra så lurer litt på hvilke oppgaver det er. Hjemme bruker jeg saks/kjøkkenkniv. Er ikke så mange «hverdagsoppgaver» som krever kniv. Med mindre du sitter og spikker eller gjør ting i skauen da.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Noe av det beste du kan gjøre av knivkjøp er morakniv til en hundrelapp hos en mer eller mindre tilfeldig pusher. Foldekniver er generelt ikke på langt nær så solide som en fastbladskniv. Om foldekniv er en nødvendighet hadde jeg ærlig talt sett på sveitserkniv eller leatherman...

Og du trenger ikke aktverdig formål for å eie kniver, bare for å gå med de på gata.

Lenke til kommentar

Noe av det beste du kan gjøre av knivkjøp er morakniv til en hundrelapp hos en mer eller mindre tilfeldig pusher. Foldekniver er generelt ikke på langt nær så solide som en fastbladskniv. Om foldekniv er en nødvendighet hadde jeg ærlig talt sett på sveitserkniv eller leatherman...

Og du trenger ikke aktverdig formål for å eie kniver, bare for å gå med de på gata.

Ja jeg vet, men det hørtes ut som han skulle gå rundt med den på gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...